Citat:
Ursprungligen postat av
R4D4
Ja, men jag tror konflikten var framprovocerad. För mig, som ändå följt utvecklingen hyfsat sen 2013-2014, är det uppenbart att vissa aspekter av hur det är med Ukraina helt förtigs. Massor av svenska nazister åkte ju till Ukraina tidigt och ultranationalistiska grupper i Ukraina med direkt fascistiskt förflutet, har ingått i de reguljära armén. Alltså det har varit ett lågintensivt krig i de östra delarna av Ukraina i över 10 års tid. Invasionen kom inte som en blixt från klar himmel. Jag är inte liksom böjd att tro att det var ett oprovocerat angrepp, utan civilbefolkning har terroriserats av ukrainska ultranationalister i det landet, långt innan Putin faktiskt gick in med militära trupper. Och USA har understött detta, inte för att de stöttar fascism i Ukraina, men de har använt sådana grupper som en agent provacateur. USAs mål, det är att Ryssland ska implodera i ytterliga mindre enheter än idag. Putin som betraktar Sovjets sönderfall som den största geopolitiska katastrofen under 1900-talet har som överordnat mål att hålla ihop den ryska statsbildningen. USA har försökt slå in kilar under lång tid, när Ryssland försökt etablera goda förbindelser med en kärnstat i Europa som Tyskland. Se bara nu hur god relation Schröder och Putin fortfarande har.
Alla som tror invasionen kom som en blixt från klar himmel i februari 2022 har inte följt utvecklingen i Ukraina innan dess. Med invasionen, då blev det tabu i västerländsk press att tala om alla missförhållanden och den stora utbredningen av ultranationalister och fascister i Ukraina. Detta avförs som propaganda, trots att man kan läsa massor av artiklar om nassar som åkt till Ukraina innan detta krig utbröt. Den informationen finns inte längre utan är stoppad i det orwellska minneshålet. Lite så är läget.
Därför jag verkar för och tror på fred!
Det är helt riktigt att Svenska Nazister (med sin ytterst begränsade intellektuella kapacitet) åkte till Ukraina för att kriga mot Ryssar som de trodde var "Kommunister", dvs en fortsättning på det katastrofala misstaget från 1941.
Västerländsk press lovprisade dessa Nazister som hjältar i det stora kriget mot Ryssland, oavsett att samma media tidigare hatat och hängt ut anhängare av denna ideologi.
Slutsatsen kan härvid dras att Nazism och västerländska planer (läs ekonomiska intressen och ideologiska planer/rasism från den utvalda gruppen som styr flertalet banker och media i väst) på att krossa Ryssland sammanfaller och har samma mål dvs. att krossa Ryssland och kalasa på innehållet
Verktyget/förbrukningsvaran är i detta fall Ukraina och folket som nu utraderas i "västs" heliga krig mot "undermänniskorna"-"Untermenschen" som en viss ideologi tidigare benämnt de som bor i Ryssland.
Ställda inför detta faktum torde varje statschef med mera än ett modicum av intelligens och kärlek för sitt folk gjort exakt detsamma dvs. slagit tillbaka anfallet.
Frågan kan ställas på sin spets genom att vända på resonemanget: Skulle USA acceptera att exempelvis El Salvador beväpnade Mexico och öppet hävdade att målet var att stycka upp USA i småbitar?
Det självklara svaret är att inget land skulle godtagit något sådant.