2024-05-24, 06:15
Medlem
sealstrypers avatar
[quote=Kattentufsan|88360331]Undrar om det är den kvinnan som i förhör häromdagen (tis el ons) benämndes som 22-åringens "mentor"? En 22-åring som behöver ha en mentor på ett jobb säger det mesta.../QUOTE]
Vad jobbar du med som aldrig hört talas om mentorskap på arbetsplatsen???
McDonalds ?
Kerims kattdagis & kebab ?

Mentorskap är det bästa sättet att säkerställa att ungdomarna utvecklas på ett bra sätt efter att ha genomlidit dagens känslobaserade flumskola
Citera
2024-05-24, 06:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moije
Mentorskap är positivt och många framgångsrika omger sig med mentorer under karriären. När man växer upp i en klanstruktur (som följer sharia lagar) i Sverige kanske alla ungdomar med denna bakgrund borde ha en mentor som inte motarbetar Svenska normer?!
Inför obligatorisk militärtjänst!
Hade han gjort den är jag övertygad han hade fått annat i huvudet än att bry sig om vad föräldrarnas klan tycker. Kanske kunnat snappa upp lite sexualkunskap av andra på luckan och därmed inte orsakat det tragiska slutet för sin blivande son och Saga. Sexualkunskap har han ju uppenbarligen inte fått hemifrån.

Nu hade nog inte denne 22-åring någon mentor som skulle hjälpa honom att bli "framgångsrik under karriären" (på Budbee).
Senast redigerad av Kattentufsan 2024-05-24 kl. 06:50.
Citera
2024-05-24, 07:05
Medlem
[quote=sealstryper|88360462]
Citat:
Ursprungligen postat av Kattentufsan
Undrar om det är den kvinnan som i förhör häromdagen (tis el ons) benämndes som 22-åringens "mentor"? En 22-åring som behöver ha en mentor på ett jobb säger det mesta.../QUOTE]
Vad jobbar du med som aldrig hört talas om mentorskap på arbetsplatsen???
McDonalds ?
Kerims kattdagis & kebab ?

Mentorskap är det bästa sättet att säkerställa att ungdomarna utvecklas på ett bra sätt efter att ha genomlidit dagens känslobaserade flumskola

Ja, det gick ju bra för denne 22-åringen som tydligen blivit tilldelad en mentor! Han var nog tänkt som VD för Budbee, därav en mentor tidigt i arbetslivet!

Ps Jag är pensionär efter lång tid av arbete, har både barn/barnbarn som nu arbetar. På ingen av dessa arbetsplatser finns det någon som har en mentor. Ds

Edit: Ser att jag svarat mig själv då TS inte kunde citera riktigt på mitt inlägg.
Senast redigerad av Kattentufsan 2024-05-24 kl. 07:10.
Citera
2024-05-24, 07:10
Medlem
HowLongIsNows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fluxdlux
Tidigare länkar till fup funkar ej, någon som har ny?

Var så god:
https://gofile.io/d/sWjqWh
Citera
2024-05-24, 07:35
Medlem
HowLongIsNows avatar
[quote=Moije|88360679]
Citat:

Vill inte nervärdera dina familjemedlemmar men mentorskap är vanligt inom högpresterande and högavlönade branscher. Tydligen har du inte insikt i dessa.

Det stämmer men jag har svårt att se lagerjobbet på Budbee som en sådan roll.
I FUPen presenterades den kvinna som arbetsledare vilket jag tror är närmare sanningen.

Samtidigt kallas lärarna idag för mentorer så jag undrar om det handlar om Am*ns lärare från gymnasiet?
Citera
2024-05-24, 08:23
Medlem
landbandys avatar
[quote=Kattentufsan|88360886]
Citat:
Ursprungligen postat av HowLongIsNow

Det här inläggen i tråden har gått åt skogen!

OK, en lärare som kan kallas för mentor, då förstår jag...

Ps Vet inte hur man rättar till... men mitt inlägg är till HowLongIsNow. Ds

Att kallblodigt mörda en höggravid kvinna som hade ett barn i magen som mycket väl kunnat klara sig i kuvös om den fötts samma dag är för mig obegripligt ?
Fruktansvärt.

Foster har ju rätt att slippa dödas ; finns t.o.m. en lag på att efter vecka 20 har kvinnan själv Inte rätt att begära abort.
Och nu pratar vi om Sveriges rikes lag som faktiskt sätter fostret/det kommande barnet i centrum eftersom liv skall inte spillas utifrån föräldrarnas tyckande ,när fostret kommit upp i livsduglig ålder .
Allt för det nya livets rättighet.
Tycker det är en fin gest mot livet.

Om man flyttar till ett nytt land borde man få skriva under ett papper på att man ser till att leva efter de lagar som gäller DÄR ; och INTE följa andra länders lagar .
Det är enda sättet att få det att fungera .
Om man inte tycker om lagarna så kanske man skall fundera på om det verkligen är ide' att över huvud taget flytta dit- Sverige i detta fall.

Att kunna ta till sig lagarna i ett land man åker till för att bo ,så behövs det att man respekterar det som gäller där ,och som gällt i många hundra år.
Sverige i beräknat.

Jag skulle mycket väl ta på mig palestinasjal därnere och gå ut och fika ,men eftersom enbart männen får fika ute på stan så skulle min fru bli så ledsen att behöva bära burka och tröttna på att aldrig vara fri utanför hemmet ,så vi skulle aldrig flytta dit .
Men OM vi av ngn anledning var tvungna att flytta dit så skulle vi följa deras lagar i det landet .
Det ingår att man förstår vad som gäller i det land man flyttar in i, innan man byter land.

Eftersom Sverige har religionsfrihet ( vem som helst får tro på vad den vill ,eller på ingenting alls ,om det känns bättre ) ,så finns det ingen heder i det ena eller det andra enligt någon viss religion . Religionen STYR INGENTING här ,utan allt styrs genom att ALLA får rösta fram vad som gäller i landet . Varje röst blir hörd.

Här har alla ett värde hur de än väljer att leva , eftersom vi har DEMOKRATI =eget tänkande ,tyckande MEN att DÖDA ingår INTE !!!!!

Hederstänket faller bort här i Sverige ,för det behövs inte utifrån vårt sätt att tänka omkring varje medmänniska .

Vi tänker mindre egoistisk och har lärt oss att bry oss om varandra .
Att döda har inte ingått på mycket lång tid . Det kan vara därför det gått så bra för vårat land rent ekonomiskt ,att vi inte ödslat tid på att döda, utan vi tar våra timmar vi har till förfogande ; till att jobba och slita för att få ihop till mat och hyran .Och till att bygga bostäder ,asfaltera vägar ,underhålla rör och avlopp ,se till att vattenförsörjningen fungerar ,lära barn i skolan hur man beter sig och tar hand om folk inom sjukvården så att de kan bli friska etc. etc.

Om vi skulle springa runt och döda varandra hade ingenting blivit fixat ,så fint som det är här !

Off topic detta egentligen Kattentufsan ,men ibland känns det som att det behövs ett liten informationsblad till alla som flyttar hit ,OM att här gäller inte religions lagar utan demokratiska lagar. Suck .

De kommer ta flera hundra år innan något sådant kanske ( inte ens säkert...) händer .

Så det är bara att finna sig i vad som gäller här i Sverige OCH att döda Är och förblir OLAGLIGT .
Tack Kattentufsan att jag fick informera alla om vad som gäller ,särskilt de som inte visste detta.ingen nämnd ,ingen glömd.

Vi har sett till att det här landet fungerar bra och att ingen lider . Låt det få vara så och tillåt inga gamla hedersmord som bara gynnar vissa .

Detta är INTE riktat mot Kattentufsan ,utan skrivet för att informera ännu en gång så att ALLA får veta vad som gäller här i detta land.
Vi har rätt att få bli respekterade .

Vi i Sverige har gemensamt beslutat att DÖDA någon är helt fel och ingår EJ i vårat land .Lär och begrunda .
Senast redigerad av landbandy 2024-05-24 kl. 09:17.
Citera
2024-05-24, 09:26
Medlem
[quote=landbandy|88360981]
Citat:

Att kallblodigt mörda en höggravid kvinna som hade ett barn i magen som mycket väl kunnat klara sig i kuvös om den fötts samma dag är för mig obegripligt ?
Fruktansvärt.

Foster har ju rätt att slippa dödas ; finns t.o.m. en lag på att efter vecka 20 har kvinnan själv Inte rätt att begära abort.
Och nu pratar vi om Sveriges rikes lag som faktiskt sätter fostret/det kommande barnet i centrum eftersom liv skall inte spillas utifrån föräldrarnas tyckande ,när fostret kommit upp i livsduglig ålder .
Allt för det nya livets rättighet.
Tycker det är en fin gest mot livet.

Om man flyttar till ett nytt land borde man få skriva under ett papper på att man ser till att leva efter de lagar som gäller DÄR ; och INTE följa andra länders lagar .
Det är enda sättet att få det att fungera .
Om man inte tycker om lagarna så kanske man skall fundera på om det verkligen är ide' att över huvud taget flytta dit- Sverige i detta fall.

Att kunna ta till sig lagarna i ett land man åker till för att bo ,så behövs det att man respekterar det som gäller där ,och som gällt i många hundra år.
Sverige i beräknat.

Jag skulle mycket väl ta på mig palestinasjal därnere och gå ut och fika ,men eftersom enbart männen får fika ute på stan så skulle min fru bli så ledsen att behöva bära burka och tröttna på att aldrig vara fri utanför hemmet ,så vi skulle aldrig flytta dit .
Men OM vi av ngn anledning var tvungna att flytta dit så skulle vi följa deras lagar i det landet .
Det ingår att man förstår vad som gäller i det land man flyttar in i, innan man byter land.

Eftersom Sverige har religionsfrihet ( vem som helst får tro på vad den vill ,eller på ingenting alls ,om det känns bättre ) ,så finns det ingen heder i det ena eller det andra enligt någon viss religion . Religionen STYR INGENTING här ,utan allt styrs genom att ALLA får rösta fram vad som gäller i landet . Varje röst blir hörd.

Här har alla ett värde hur de än väljer att leva , eftersom vi har DEMOKRATI =eget tänkande ,tyckande MEN att DÖDA ingår INTE !!!!!

Hederstänket faller bort här i Sverige ,för det behövs inte utifrån vårt sätt att tänka omkring varje medmänniska .

Vi tänker mindre egoistisk och har lärt oss att bry oss om varandra .
Att döda har inte ingått på mycket lång tid . Det kan vara därför det gått så bra för vårat land rent ekonomiskt ,att vi inte ödslat tid på att döda, utan vi tar våra timmar vi har till förfogande ; till att jobba och slita för att få ihop till mat och hyran .Och till att bygga bostäder ,asfaltera vägar ,underhålla rör och avlopp ,se till att vattenförsörjningen fungerar ,lära barn i skolan hur man beter sig och tar hand om folk inom sjukvården så att de kan bli friska etc. etc.

Om vi skulle springa runt och döda varandra hade ingenting blivit fixat ,så fint som det är här !

Off topic detta egentligen Kattentufsan ,men ibland känns det som att det behövs ett liten informationsblad till alla som flyttar hit ,OM att här gäller inte religions lagar utan demokratiska lagar. Suck .

De kommer ta flera hundra år innan något sådant kanske ( inte ens säkert...) händer .

Så det är bara att finna sig i vad som gäller här i Sverige OCH att döda Är och förblir OLAGLIGT .
Tack Kattentufsan att jag fick informera alla om vad som gäller ,särskilt de som inte visste detta.ingen nämnd ,ingen glömd.

Vi har sett till att det här landet fungerar bra och att ingen lider . Låt det få vara så och tillåt inga gamla hedersmord som bara gynnar vissa .

Detta är INTE riktat mot Kattentufsan ,utan skrivet för att informera ännu en gång så att ALLA får veta vad som gäller här i detta land.
Vi har rätt att få bli respekterade .

Vi i Sverige har gemensamt beslutat att DÖDA någon är helt fel och ingår EJ i vårat land .Lär och begrunda .

Och hur f-n blandar du in mig i ditt helt obegripliga inlägg?

Jag har ju skrivit att dessa inlägg kommit i otakt... och det blir inte bättre av att du fortsätter!
Senast redigerad av Kattentufsan 2024-05-24 kl. 09:29.
Citera
2024-05-24, 10:33
Medlem
Men för i helvete människor.. förhandsgranska era inlägg eller strunta i att citera om det ska vara så jävla svårt.
Citera
2024-05-24, 13:59
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sapinugrafbig
Efter att ha läst dagens sammanfattning av rättegången har jag en känsla att det blir en fällande dom.

Men är det verkligen ställt utom allt rimligt tvivel att han är skyldig?

Närvaron av okänt DNA och okända fingeravtryck och fotspår på brottsplatsen pekar väl ändå på möjligheten av ett alternativt händelseförlopp?
Citera
2024-05-24, 14:10
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sealstryper
På samma sätt är det med städning, DNA bryts fort ner i kontakt med rengöringsmedel så att n*gern lämnat spår efter sig visar att han varit där efter städningen, vilket motsäger hans historia.

Vilka DNA spår pratar du om?

Trapphuset har knappast genomgått en fullständig sanering vid nämnda tidpunkt, det måste finnas utrymme för alternativa tolkningar här.

Trappstädning utförs väl dessutom ofta rätt slarvigt? 22-åringen har besökt huset ett stort antal gånger tidigare, det är ju inte så att han hade aldrig besökt huset tidigare.

Det finns alltså med stor sannolikhet en naturlig förklaring till närvaron av DNA.
Citera
2024-05-24, 15:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Men är det verkligen ställt utom allt rimligt tvivel att han är skyldig?

Närvaron av okänt DNA och okända fingeravtryck och fotspår på brottsplatsen pekar väl ändå på möjligheten av ett alternativt händelseförlopp?

Det tycker jag. Han är den enda som har motiv nog.
Citera
2024-05-24, 15:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Vilka DNA spår pratar du om?

Trapphuset har knappast genomgått en fullständig sanering vid nämnda tidpunkt, det måste finnas utrymme för alternativa tolkningar här.

Trappstädning utförs väl dessutom ofta rätt slarvigt? 22-åringen har besökt huset ett stort antal gånger tidigare, det är ju inte så att han hade aldrig besökt huset tidigare.

Det finns alltså med stor sannolikhet en naturlig förklaring till närvaron av DNA.

Dnan på trappan var väl på ett folie? Papperslapp? Minns ej riktigt men trappan hade städats extra noggrann dagen innan mordet ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in