Citat:
Ursprungligen postat av
ThordOlavsson
Problemet med ditt resonemang är att om KlMa varit med Helena på Stadt, vilket alla vet, så är det inget konstigt om hans DNA är på henne.
De däremot vars DNA bör vara på Helenas tillhörigheter tillhör mördarna och enligt din tes så vet ju KlMa vilka de är.
Alltså är din tes att KlMa föredrar att vara allmänt misstänkt än att ange de personer vars DNA vi gärna vill få matchat mot skorna.
Tycker inte detta låter vidare genomtänkt utan gissar att detta är en av alla dina teorier som du så småningom kommer att överge. Det är ju liksom inte första gången du identifierat hur det hela gick till...
Om man absolut vill ha in KlMa i sammanhanget är det enklare att anta att den vita bilen på cykelvägen är samma bil som Gatsten rapporterat om tidigare på kvällen, och att denna bil inte har något med mordet att göra. KlMa får då gott om tid att hämta egen bil och föra bort liket själv. Men det säger du ju är omöjligt eftersom han har rena kläder...
Nej, du tänker helt fel här om du ursäktar...sorry.
För det första så
fanns inte KMs DNA på Helenas skor, de bör suttit där om han var ensam GM. Det är också p g a detta han slutligen avförs som
misstänkt för mord 2017.
Ingen kan exakt veta hur KM tänker kring detta och vilken roll han haft
om han var i Kohagen när brottet ägde rum, vilket jag tror. Det blir alltså att göra en tänkbar hypotes för detta med stöd av allt som är känt kring vad KM sagt i tidigare förhör, till Lotte, till P4-Slaraborg och i "
Att lösa ett mord", lägg också till det brovittne som polisen ansåg trovärdigt.
Jag anser med bakgrund av allt detta så förklaras hans lucka under natten på
1 timma och 15 minuter då han saknar alibi, att han vill dölja något alltså och att han var den pilotman som gick med kvinnan med de färgglada byxorna på bron och att detta par sedan kom upp på Ekuddenvägen i detta för försvinnandet aktuella tidsfönster.
Att anta att bilen som killarna på Hällristningsvägen ser
inte har med försvinnandet att göra är ju ett fullkomligt helt osannolikt antagande att göra, när de ankommer in på cykelvägen som killarna uppskattar det vid 2.30-2:40 och sedan kör ut samma väg som de kom efter 5-15 minuter. Vart kan de ha varit då ? Kan de ha svängt in på lekplatsen och gjort något där det också fanns en lega intill och i anslutning Helenas skor, ringar och cerat påträffades ? Bilen killarna såg hade med detta försvinnande att göra och jag kan även tro att Gatstens vittne hade det.
Ja, för att ta detta med "hel och ren". Henrik A får frågan av
Fredrik Undevik: "Du märkte inget särskilt med honom glad eller ledsen hade blod på händerna...?
Henrik A: "Nä. Nej, inget som jag reagera på då. Det är ju sånt man skulle kommit ihåg i så fall." Det är exakt detta som Henrik A säger om detta då till Undevik.
Tidigare har jag haft svårt att tänka mig att man utåt sett kan uppfattas som man är precis som vanligt efter en sådan här händelse om vi tänker oss detta. Men jag är inte lika säker på det nu för vi vet att KM uppgav i rutinförhören 1992 helt felaktigt att "han knappt varit i närheten av Helena", att han sade att han varit hemma tidigare än vad han i själva verket var. Nekandet av advokat. Hela vägen är det en röd tråd av mörkande och hemlighållande över tid. Man har svårt att tro detta om den gråtande KM med ny "frisyr" i detta program, men den andra "oklippta" sidan om man så vill, han visar upp i samma avsnitt ger ett helt annat intryck...likt en switch. D vs vi ser två sidor av samma mynt här, det
bevisar inget men
jag har klar puls på detta.