Citat:
Ursprungligen postat av
Leanderine
Du får ju skrapa fram åtminstone några belägg för att brottsoffret ska ha sig själv att skylla innan du börjar insinuera att han är en knarklangande våldtäktsman?
Varför i hela fridens namn ska just jag göra det, hela tråden är full med spekulationer åt alla möjliga håll utan att ett enda belägg presenterats. Dessutom svarade jag ursprungligen bara på ett inlägg där den skribenten skrev att alla som inte tyckte att gärningsmännen skulle avrättas rakt av utan rättegång var konstiga.
Men du har ju svart på vitt ett ett inlägg som beskriver vilken cocktail offret hade i sig. Tror du han har fått även kokainet utskrivet av husläkaren?
Citat:
Ursprungligen postat av
Leanderine
Har du sådan info som tyder på att han faktiskt är ett kriminellt svin själv så är det givetvis en annan sak. Men annars är det bara konstigt om ens första reflex när man läser om grova brott mot person är att försöka "förstå" och ömka gärningsmännen. Är du månne batikhäxa?
Mycket möjligt att det blir konstigt i ditt huvud, det kan inte jag göra mycket åt. Personligen tycker jag ju att det är betydligt konstigare att tro att den som bara är ute efter pengar och knark skulle vara intresserad av att utföra massa övervåld i onödan och därmed riskera att dra på sig mångdubbelt längre straff än nödvändigt. Tror du på allvar att det vanligaste och mest logiska skälet till misshandel och kraftigt övervåld, som det här, är att gm är knäpp tycker jag nog dina första reflexer är mer konstiga.
Citat:
Ursprungligen postat av
Leanderine
En släktings dåvarande granne blev mördad i sitt hem av "skrothandlare". Äldre, pensionerad lantbrukare, ensamstående. De misshandlade och band honom och lämnade honom att dö. Men det är självklart tufft att vara skrothandlare och man vet inte vad de killarna kan ha haft med sig i sitt bagage osv. Viktigt att vara nyanserad!
Ja det är väl i alla fall intressantare för ett diskussionsforum att väcka olika frågor och komma med nya infallsvinklar. Eller tycker du själv att det blir bättre av att alla skriker om dödsstraff och du kommer dragandes med dina löjliga gamla boomer batikhäxe-kommentarer etc.
Varför tror du polisen själva jobbar brett och aktar sig nog för att inte låsa fast sig vid en slutsats?
För du har väl förstått att det här är ett forum där själva brottet ska diskuteras och inte en filial till sd´s trollfabrik?