Citat:

Ursprungligen postat av 
Leanderine

Bravo! Det är exakt såhär svenne ska tänka! Sånt här drabbar ingen oskyldig, brottsoffret har säkert sig själv att skylla. Vanligt hederligt folk har ingenting att oroa sig över. Jag fortsätter rösta S, invandrarvåld mot oskyldiga svenskar är en högerextrem myt och man vill ju inte vara en sån där obildad SD-are.

Jag vet inte vad du rör dig i för kretsar men jag tycker nog det är mer "svennigt" att med automatik tycka motsatsen, att rösta SD och tycka att packet ska ut/få dödsstraff utan att ens fundera på bakgrund och motivbild. I alla fall om vi definierar "svenne" som en etnisk svensk man mellan 30 och 70.
Det är också ganska "svennigt" att aldrig ha varit i miljöer och bland människor där det är mer naturligt att plocka fram en skruvdragare och borra lite i låret i stället för att ringa 11414 när det blir krångel.
Självklart kan det vara en helt hederlig person som blivit utsatt för tre riktigt sjuka människor, men jag vidhåller att jag tycker det låter mer sannolikt att han själv varit inblandad i något fuffens.