2024-04-23, 07:24
Medlem
LisochLoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jahbrah
Vad ger 5 varningar då?

Smisk på rumpan?
Blir lite värre med besök, permissioner och så för varje varning. Man får potentiellt sitta lite längre också.
Citera
2024-05-11, 07:22
Medlem
Tja... Jag satt av ett straff på anstalten Skenäs. från 27/3-23 - 25/4-24. Jag måste säga att det var rena jävla vuxendagiset där... 22 var vi på min avdelning innan jag muckade, men ska beläggas till 24 pers. Dubbelbelägning i varje rum. ventilationen var ställdför 10 pers bara, så man var ju ständigt torr i halsen och täppt i näsan. Fanns inte alls mycket att göra heller på fritiden. Jag jobbade i utelaget på veckorna.. Maten var skit, de flesta plitarna var inkompetenta. Det kändes som om det var ett experiment. Regler ändrades från dag till annan, stup i ett... Så inget ställe att rekommendera till er som har straff att sitta av. Fanns några bra grabbar som jag umgicks med men mycket konstigt folk också...
Citera
2024-05-12, 22:55
Medlem
Det låter rätt svettigt att göra en volta i dagsläget. Har någon info på hur det är att sitta på gamla Härnösands Anstalten, den som öppnats igen på grund av platsbristen och renoverats? Dvs, inte Saltvik utan den uråldriga anstalten för det låter svettigt...
Senast redigerad av SICARION 2024-05-12 kl. 22:58.
Citera
2024-05-22, 18:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LisochLos
Egentligen är det väldigt simpelt, va bara inte någon som flaggar på, på natten

Är det fortfarande så även fast folk delar rum? Att man fortfarande föredrar att folk skiter i papperskorgen även fast man delar med någon annan?
Citera
2024-05-23, 09:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 8978wxu642
Är det fortfarande så även fast folk delar rum? Att man fortfarande föredrar att folk skiter i papperskorgen även fast man delar med någon annan?
Varför skita i papperskorgen när du kan skita i toan och spola ner skiten? Skiter man i papperskorgen blir man nog inte uppskattad när hela cellen stinker bajs.
Citera
2024-05-23, 09:55
Medlem
LisochLoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 8978wxu642

Man får nog se till att försöka tajma bajsandet till dagtid om det är ett problem för rumskompisen. Folk är inte så benägna att lyssna på ursäkter på kåken, hur välgrundade dom än må va. Så är du inte allvarligt skadad, ge fan i att ringa. Mer värt att slåss med en rumskompis än med en hel avdelning.
Citera
2024-05-23, 09:56
Medlem
LisochLoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nyepost
Varför skita i papperskorgen när du kan skita i toan och spola ner skiten? Skiter man i papperskorgen blir man nog inte uppskattad när hela cellen stinker bajs.

För att det inte finns toaletter på rummen på många avdelningar.
Citera
2024-05-23, 10:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LisochLos
För att det inte finns toaletter på rummen på många avdelningar.
Då hade jag faktiskt bajsat i papperskorgen. Så om jag inte får ringa får polaren lukta på bajs. Det är inte mär än rättvist.
Citera
2024-05-23, 11:32
Medlem
zsarps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Petflaska
Ska inställa mig innan jag fått beslutet tänkte jag. Ska sitta en månad på en klass 3.

Någon som muckat nyligen eller har koll på någon bra 3a?

Om jag inställer mig på häktet kan jag få hamna vart som helst? Tänkter att jag kanske hamnar där det finns plats alltså på en två eller ännu värre?

Kan du inte få bojja ?
Citera
2024-05-25, 14:26
Medlem
Tjena grabbar! Har lite frågor om hur det ska gå till på klass 2r i Skåneland numera.

Har en vän som sägs stå inför ca 4-5 år för grovt narkotikabrott ( vi är ju alla oskyldiga tills motsatsen e bevisad ) , han sitter just nu häktad och kommer göra det ett tag framöver. Strax gått 4 månader därinne
Men han har bett mig att kolla upp lite hur det ligger till på våra skånska anstalter numera. Han drömmer om en klass 3, men det har jag sagt till honom att han kan glömma. Vi vill ju att han ska få sitta här nere nära oss på utsidan och inte hamna helt galet långt bort.

finns det någon av Guds små änglar här som har suttit på Fosie, Kristianstad eller Halmstad (eller någon annan jag kan ha missat som ligger någorlunda nära Skåne.)

Hur var avdelningarna, fanns det mycket att göra där eller det är mest bara att spela kort och prata med folk? Fanns det bara dampbarn med fängelseideal eller kan hitta skönt folk att ta en kaffe med?
Hur var det med besök, telefonsamtal och brevgången?
Hade ni flera killar på varje rum eller det varierar från lite?
Behöver man ha sina papper uppstoppade i röven vid inställning för å behöva styrka att man inte är golare för folk eller det finns lite tillit kvar hos folk ? haha skojar lite. Han är en toppengrabb, men bara så man inte hamnar på fel fot till att börja med. Blir ju första vändan hos KV nu så man är ju novis.
Ja å hur va vakterna för er? Blandad skara eller det e testobögar hela högen?

Aa ni fattar, kom gärna med tips och trix om ni skulle ha det. Kollat igenom tråden men hittar inte mycket om just dessa ställena.
Citera
2024-05-26, 11:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Apati-e-poesi
Tjena grabbar! Har lite frågor om hur det ska gå till på klass 2r i Skåneland numera.

Har en vän som sägs stå inför ca 4-5 år för grovt narkotikabrott ( vi är ju alla oskyldiga tills motsatsen e bevisad ) , han sitter just nu häktad och kommer göra det ett tag framöver. Strax gått 4 månader därinne
Men han har bett mig att kolla upp lite hur det ligger till på våra skånska anstalter numera. Han drömmer om en klass 3, men det har jag sagt till honom att han kan glömma. Vi vill ju att han ska få sitta här nere nära oss på utsidan och inte hamna helt galet långt bort.

finns det någon av Guds små änglar här som har suttit på Fosie, Kristianstad eller Halmstad (eller någon annan jag kan ha missat som ligger någorlunda nära Skåne.)

Hur var avdelningarna, fanns det mycket att göra där eller det är mest bara att spela kort och prata med folk? Fanns det bara dampbarn med fängelseideal eller kan hitta skönt folk att ta en kaffe med?
Hur var det med besök, telefonsamtal och brevgången?
Hade ni flera killar på varje rum eller det varierar från lite?
Behöver man ha sina papper uppstoppade i röven vid inställning för å behöva styrka att man inte är golare för folk eller det finns lite tillit kvar hos folk ? haha skojar lite. Han är en toppengrabb, men bara så man inte hamnar på fel fot till att börja med. Blir ju första vändan hos KV nu så man är ju novis.
Ja å hur va vakterna för er? Blandad skara eller det e testobögar hela högen?

Aa ni fattar, kom gärna med tips och trix om ni skulle ha det. Kollat igenom tråden men hittar inte mycket om just dessa ställena.

Så långt straff hamnar han först på Riks
Kumla anstalten
Sen blir han placerad därifrån
Brukar bli skabb anstalten hällby
Värsta anstalten i Sverige
Gör dig ovän så blir du förflyttad då blir det jackpott.
Citera
2024-05-28, 13:25
Medlem
Min förövare blev dömd till ett långt fängelsestraff för några år sen. Grov våldtäkt, grov misshandel. Plus lite annat. Han nekade till allt i rätten och visade ingen ånger, alls. Jag fattar att gärningsmän generellt nekar till brott, men jag fick känslan av att han genuint hade övertygat sig själv om att han verkligen var oskyldig. Han visade ingen ånger. Tvärtom. Det kom som en chock för mig. Mest på grund av den totala frånvaron av samvete och känslor. Våldtäkten var brutal.

Det tog mig ett bra tag att hitta tillbaka till mig själv. Mår fint idag, genuint, men jag har verkligen mått skit på grund av det här. Undrar idag mest ifall han också har fått lida på samma sätt som mig, rent mentalt, efter den här händelsen.

Back to the topic

Tänker man något på sitt offer när man sitter? Mår man dåligt? Får man skuldkänslor? Kan man övertyga sig själv om att man är oskyldig?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in