2024-05-23, 02:02
Medlem
Jag är osäker på vart tråden ska placeras så mod får gärna flytta den om så behövs.

Med detta sagt planerar jag ett besök upp till Sverige för att hälsa på familjen inom de kommande månaderna och är orolig över vad jag kommer mötas av då jag kommer fram. Som ni antagligen förstår är det utvecklingen i landet det gäller.

Detta eftersom det Sverige jag lämnade var rena misären där du inte kunde gå ut på gatan utan att behöva oroa dig för att bli antastad eller skjuten av några araber eller zigenare eller för den delen bli sprängd i luften då du går förbi en port och där diverse myndigheter och samhällsfunktioner inte längre fungerar.

Från några håll har jag fått indikationer på att det blivit ännu värre. Att fråga familjen i Sverige går inte då 90% av dem är åt vänsterhållet och mer eller mindre hjärntvättade av PK-media.

Så jag skulle vara tacksam att höra vad ni har att säga om detta. Är det någon större skillnad?
Citera
2024-05-23, 02:06
Medlem
wes420s avatar
så mycket text, ska läsa snart. Men första tanken och som svar på rubriken är att du kan förvänta dig att bli gripen på Arlanda.

det är lugnare nu än för 1,5 år sen, men Sverige är Sverige fortfarande.
Citera
2024-05-23, 02:10
Medlem
Tyvärr blir du nog gripen redan på Arlanda för HMF. Lycka till.
Citera
2024-05-23, 02:20
Medlem
Ah jo , det är ungefär så jag känner Sverige.. Det var ju hets mot folkgrupp så fort man opponerade sig det minsta mot invandringen eller sa att man inte ville ha fler skottlossningar än dagar på året.

Men stort tack för era svar!
Citera
2024-05-23, 02:30
Medlem
sebastian_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av volvo230
Jag är osäker på vart tråden ska placeras så mod får gärna flytta den om så behövs.

Med detta sagt planerar jag ett besök upp till Sverige för att hälsa på familjen inom de kommande månaderna och är orolig över vad jag kommer mötas av då jag kommer fram. Som ni antagligen förstår är det utvecklingen i landet det gäller.

Detta eftersom det Sverige jag lämnade var rena misären där du inte kunde gå ut på gatan utan att behöva oroa dig för att bli antastad eller skjuten av några araber eller zigenare eller för den delen bli sprängd i luften då du går förbi en port och där diverse myndigheter och samhällsfunktioner inte längre fungerar.

Från några håll har jag fått indikationer på att det blivit ännu värre. Att fråga familjen i Sverige går inte då 90% av dem är åt vänsterhållet och mer eller mindre hjärntvättade av PK-media.

Så jag skulle vara tacksam att höra vad ni har att säga om detta. Är det någon större skillnad?
Som andra redan har sagt så är risken stor att du blir gripen på Arlanda. Nu under ukraina-kriget så är det hårdare nypor mot folk som utrycker sig så som du och som kan jobba för utlandet .
Citera
2024-05-23, 02:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wes420
så mycket text, ska läsa snart. Men första tanken och som svar på rubriken är att du kan förvänta dig att bli gripen på Arlanda.

det är lugnare nu än för 1,5 år sen, men Sverige är Sverige fortfarande.

Det hade ju vart toppen om landet gått åt rätt håll! Har som du kanske förstått haft mycket funderingar kring allt detta.

Så stort tack för ditt svar!
Citera
2024-05-23, 05:06
Medlem
Norrbotten är numera med fyra amerikanska baser ett av de mer säkra områden TS kan börja anpassa sig till det "moderniserad" Sverige.

Enkelt att fly till Finland eller Norge vid behov även.
Citera
2024-05-23, 05:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OnlyHans
Norrbotten är numera med fyra amerikanska baser ett av de mer säkra områden TS kan börja anpassa sig till det "moderniserad" Sverige.

Enkelt att fly till Finland eller Norge vid behov även.

Du tänker på NATO?

Sen absolut tror jag på att Norrland är säkrare än tex södra delarna av landet.
Citera
2024-05-23, 05:58
Bannlyst
Undvik no go zoner som Rinkeby. Det tom för farligt politiker att åka ut till Rinkeby Biskopsgården och Rinkeby.
Citera
2024-05-23, 06:03
Medlem
Du har aldrig behövt vara orolig för att bli skjuten här i Sverige. Det är något massmedia vill få dig att tro. Stäng av dumburken och ge dig ut i verkligheten så ser du att samhället istället går mot att bli en polisstat. Risken att du blir trakasserad av en polis år större nu än när du senast besökte Sverige. Massmedia sprider propaganda för att få folket rädda så att de accepterar ännu fler kontroll- och övervakningslagar.
Citera
2024-05-23, 06:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av volvo230

Så värst mycket skillnad på 1 1/2 år har inte hänt. Det är lika illa som tidigare, med den skillnaden att regeringen har främst lagt nya lagar för polisen att hantera brottsligheten och att fler lagar är under utredning rörande migrationen.

Men, om du bara har varit borta den korta tiden så vet du redan hur landet ligger. Däremot kan du bli skjuten mitt i plytet om du går till valfri förort, blir förnedrad och inte finner dig i det varvid de skjuter dig rakt i ansiktet, som Mikael i Skärholmen.

Swedavia som sköter Arlanda anställer många blattar vid kontrollen, så om någon spännblatte börjar bråka där skulle jag inte börja bråka om man kan undvika det. Men, i övrigt är det väl som tidigare, ett nytt politiskt styre, fler arresterade, polisen har börjat arbeta, men då de är överbelamrade med kriminella så är det ett sisyfosarbete.
Citera
2024-05-23, 06:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Abetterworld
Så värst mycket skillnad på 1 1/2 år har inte hänt. Det är lika illa som tidigare, med den skillnaden att regeringen har främst lagt nya lagar för polisen att hantera brottsligheten och att fler lagar är under utredning rörande migrationen.

Men, om du bara har varit borta den korta tiden så vet du redan hur landet ligger. Däremot kan du bli skjuten mitt i plytet om du går till valfri förort, blir förnedrad och inte finner dig i det varvid de skjuter dig rakt i ansiktet, som Mikael i Skärholmen.

Swedavia som sköter Arlanda anställer många blattar vid kontrollen, så om någon spännblatte börjar bråka där skulle jag inte börja bråka om man kan undvika det. Men, i övrigt är det väl som tidigare, ett nytt politiskt styre, fler arresterade, polisen har börjat arbeta, men då de är överbelamrade med kriminella så är det ett sisyfosarbete.

Har förstått detta också att en del nya lagar tillkommit. Vilket är toppen då byråkratin ofta hindrat polisens arbete, dvs dem har inte fått göra si och inte så gällande gäng osv.

Sedan har jag inte tänkt att bråka med någon eller något, jag har den självkontrollen att jag kan hantera en sån sak.

Jag vet heller inte vad flera här i tråden svamlar om att man skulle bli gripen på flygplatsen. Myndigheterna har tillräckligt att tänka på som det är nu , precis som du sa nu. Förövrigt är det Nya Zeeland jag varit i.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in