Citat:
Ursprungligen postat av
volvo230
Jag är osäker på vart tråden ska placeras så mod får gärna flytta den om så behövs.
Med detta sagt planerar jag ett besök upp till Sverige för att hälsa på familjen inom de kommande månaderna och är orolig över vad jag kommer mötas av då jag kommer fram. Som ni antagligen förstår är det utvecklingen i landet det gäller.
Detta eftersom det Sverige jag lämnade var rena misären där du inte kunde gå ut på gatan utan att behöva oroa dig för att bli antastad eller skjuten av några araber eller zigenare eller för den delen bli sprängd i luften då du går förbi en port och där diverse myndigheter och samhällsfunktioner inte längre fungerar.
Från några håll har jag fått indikationer på att det blivit ännu värre. Att fråga familjen i Sverige går inte då 90% av dem är åt vänsterhållet och mer eller mindre hjärntvättade av PK-media.
Så jag skulle vara tacksam att höra vad ni har att säga om detta. Är det någon större skillnad?
Så värst mycket skillnad på 1 1/2 år har inte hänt. Det är lika illa som tidigare, med den skillnaden att regeringen har främst lagt nya lagar för polisen att hantera brottsligheten och att fler lagar är under utredning rörande migrationen.
Men, om du bara har varit borta den korta tiden så vet du redan hur landet ligger. Däremot kan du bli skjuten mitt i plytet om du går till valfri förort, blir förnedrad och inte finner dig i det varvid de skjuter dig rakt i ansiktet, som Mikael i Skärholmen.
Swedavia som sköter Arlanda anställer många blattar vid kontrollen, så om någon spännblatte börjar bråka där skulle jag inte börja bråka om man kan undvika det. Men, i övrigt är det väl som tidigare, ett nytt politiskt styre, fler arresterade, polisen har börjat arbeta, men då de är överbelamrade med kriminella så är det ett sisyfosarbete.