2024-05-22, 15:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sinestro
Det blir en röst på M. Höger och liberalt.

Tidö!
EU!
NATO!
Pride!
Så bra att du erkänner att M är för mer globalism, pride och liberalism. Finns fortfarande de som påstår att M är ett högerparti nämligen

Så vill man ha mer invandring, globalism, wokeism och EU-bestämmande så rösta på M!

Ont: förtidsröstade på SD och vet om ett flertalet som för första gången väljer att rösta på SD i EU-valet
Citera
2024-05-22, 18:09
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Ashleybiden
Så bra att du erkänner att M är för mer globalism, pride och liberalism. Finns fortfarande de som påstår att M är ett högerparti nämligen

Så vill man ha mer invandring, globalism, wokeism och EU-bestämmande så rösta på M!

Ont: förtidsröstade på SD och vet om ett flertalet som för första gången väljer att rösta på SD i EU-valet

Massinvandringen fortsätter med intensifierad styrka under en SD-stödd regering. Du röstar alltså på mer massinvandring om du röstar på SD, men det har du inte förstått.

Du röstar också mot Swexit och för mer globalism, eftersom SD är emot Swexit, men det har du heller inte förstått?

Citera
2024-05-22, 19:51
Medlem
Kommer nog bojkotta EU-valet då jag inte vill legitimera denna överstatliga kontrollstat som EU håller på att bli..
Citera
2024-05-22, 22:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av -FelFelFel-
Kommer nog bojkotta EU-valet då jag inte vill legitimera denna överstatliga kontrollstat som EU håller på att bli..
Bättre att rösta på SD och skicka en signal till idioterna i Bryssel? Resten av européerna kommer att göra det.

Att reformera EU är ett otroligt viktigt och då kan man inte bojkotta valet.
Citera
2024-05-22, 23:16
Medlem
swebarbs avatar
bojkotta skiten istället, det kommer jag göra. Det är uppgjort ändå man är bra dum om man kan påverka ett val någonsin....
Citera
2024-05-23, 10:28
Medlem
Blir nog KD och Alice Teodorescu. Hon är den enda jag kan tänka mig som inte blir helt överkörd i EU av andra länder och politiker. Folklistan är helt klart också intressant i Eu-valet.
Citera
2024-05-26, 13:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av avc
Ja.

SD naturligtvis pga haveriet i TV4. Aldrig röstat innan och anser bestämt att vi ska lämna EU.

Inte alls. Lämna EU är enda utvägen.

Vi kan påverka genom att rösta bort partier som inte ska sitta i EU. C till exempel.

Någon "klimatkris" finns inte.

Kriget är irrelevant för EU.

Vad kostnaden för krig kontra miljö har med EU att göra känns som märkligt diskussionsunderlag. Ska vi inte kunna hålla gränser för det råder en påstådd klimatkris eller vad menar du?

Tack för alla svar och ditt ska jag svara på för att förhoppningsvis hålla tråden levande...

Jag lutar lite åt SKP faktiskt, för mig betyder inte längre alla dessa ismer och schismer runt beteckningar så mycket, för alla försöker skriva om historian ändå..

Det är tråkigt att det inte går att bara göra om och göra rätt i en handvändning.

Vad jag menar med att jämföra kostnaden för miljön med krig och så, är för att jag vill ha en fredlig värld, där ingen behöver svälta eller fly!
Allra mest inte för att någon jävel förgiftar din mark eller spränger bort ditt levebröd...

Folk verkar på riktigt ha fortplantat sig regressivt!
Citera
2024-05-27, 22:56
Avstängd
Har röstat SD de senaste fem valen.

Men den här gången blir det AfS.

Enda partiet som snarast vill ut ur EU!
Citera
2024-05-27, 23:06
Avstängd
Citat:
Håller med, men då borde du ju också rösta AfS så chansen att vi går ur den där soppan blir större.

Det är bara en kamp mellan politiker att få åtnjuta ett bekvämt liv med grymt bra lön, bonus och andra väl tilltagna arvoden. Och sämre och sämre blir det för oss som bara får betala.
Citera
2024-05-28, 18:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackstasi
Håller med, men då borde du ju också rösta AfS så chansen att vi går ur den där soppan blir större.

Det är bara en kamp mellan politiker att få åtnjuta ett bekvämt liv med grymt bra lön, bonus och andra väl tilltagna arvoden. Och sämre och sämre blir det för oss som bara får betala.

Om jag hade haft en gnutta tilltro till mina medmänniskor skulle jag gjort det men majoriteten av befolkningen är hjärndöd och kommer rösta på de EU vänliga partierna. Går det superbra för AFS i valet kommer de ändå inte få tillräckligt mandat för att kunna göra något vettigt och det kommer bara sluta med att de får en politiker där som blir övergödd på skattemedel som såklart inte vill lobba för att han själv blir arbetslös.. så deras "gå ut ur EU" kommer nog stanna vid snack...

Jag har 0 förtroende för någon som uppbär 700 000/år utöver sin lön för att kunna köpa "kontorsmatriel" oredovisat... Det är bara en mutpeng från eliten så de inte ska motarbeta EU.
Citera
2024-05-28, 19:56
Avstängd
Citat:
Om jag hade haft en gnutta tilltro till mina medmänniskor skulle jag gjort det men majoriteten av befolkningen är hjärndöd och kommer rösta på de EU vänliga partierna. Går det superbra för AFS i valet kommer de ändå inte få tillräckligt mandat för att kunna göra något vettigt och det kommer bara sluta med att de får en politiker där som blir övergödd på skattemedel som såklart inte vill lobba för att han själv blir arbetslös.. så deras "gå ut ur EU" kommer nog stanna vid snack...

Jag har 0 förtroende för någon som uppbär 700 000/år utöver sin lön för att kunna köpa "kontorsmatriel" oredovisat... Det är bara en mutpeng från eliten så de inte ska motarbeta EU.
Både i frankrike och Tyskland växer missnöjet med EU.
Alla måste vi göra vad vi kan för att få bort denna livsfarliga koloss.
Citera
2024-05-28, 23:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Storstark68
Röstar som vanligt på SD men förbannar M som ligger med sosseriet i EU. Hur i hvete tänker finborgarpacket?
Ofattbart att M har Tobe' som första namn som partiets
EU-kandidat. Ett korkat, glosögt mähä som är dörrmatta
åt sossar och liberaler i EU-parlamentet. Satsar förstås på
att fjäska sig till ett toppjobb i EU och ger blanka fan i svenska intressen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in