Citat:
Ursprungligen postat av
FrankLySpeaking
För oss som jobbat inom beroendevården är det rätt problematiskt att arbetsgivare använder sig av dessa mätdata. Ett alkoholberoende kan inte enbart avgöras av CDT eller PEth, det är enbart indikatorer på ett eventuellt problem. Man måste göra en sammanvägd bedömning som innefattar betendefaktorer. För mig är det oerhört irriterande att privata labaktörer säljer dessa provtagningar till naiva arbetsgivare.
Om det var 33

r så borde du ligga under 2.0 efter 20 dagar. Men hör gärna av dig med resultatet.
Tack för svar, oerhört lugnande att höra detta från dig. Ja jag tycker också detta är väldigt dumt, dels för att jag är student (och studentlivet kan vara ganska intensivt, dock är jag väldigt fokuserad på stuiderna så deltar väldigt lite i alla dessa festligheter) som gör att normerna och livet ser en aning annorlunda ut jämfört med när man har ett fulltids jobb, samt att jag tycker precis som du att det finns inget som bevisar just hur min relation till alkohol ser ut resten av mitt liv än den korta perioden innan detta test, dvs tex att jag var nykter i 3 månader.
Vet inte hur dina tankar ser ut, men ponera att jag inte skulle klara det, kan jag överklaga det på något sätt? Be om ett nytt test mm för att bevisa mitt yrkande att testet bara råkade hamna i en fel tidpunkt?