2024-05-13, 11:39
Medlem
GregerMedeltids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smugumin
Såvida det inte rör sig om en isbjörn så är män betydligt farligare för kvinnor än björnar.

Om man inte förstår grundläggande statistik, så visst. Hur många män kommer en genomsnittlig kvinna i kontakt med under en livstid? En kassörska eller sjuksköterska kan träffa eller i alla fall vara i närheten av hundratals under en vanlig arbetsdag. Däremot om man inte jobbar på en djurpark eller en rysk circus så kan de flesta gå hela livet utan att ens se en björn, än mindre träffa på en som inte är i bur.

Om du justerar för det, så är det väldigt enkelt att se att sannolikheten att bli skadad vid en enstaka incident med en björn är betydligt större än vid en enstaka incident med en man.
Citera
2024-05-13, 11:41
Medlem
CrustyOldAR-10s avatar
Eh, tror inte svaret vore detsamma om de stod inför de två alternativen IRL, men det är ju stadsbor de frågar.

Det symboliska värdet är ändå där, kvinnor ser män som det största hotet mot deras liv, och det är fan tragiskt...
Citera
2024-05-13, 11:42
Medlem
thebyebyemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Tänkte att denna diskussion från div. sociala medier även kunde få en tråd på flashback.

På frågan: Vad vill du helst möta i skogen, en främmande man eller en björn? så svarar en majoritet av kvinnor att de alla gånger heller vill möta en björn i skogen än en främmande man.

Svaren blottar hur hotade många kvinnor känner sig av män.

Vad säger ni om detta?

Jag som man möter också hellre en björn än en främmande kvinna, satan va fett.
Citera
2024-05-13, 11:50
Medlem
maxatdunders avatar
Citat:
Enligt WHO så kommer en av tre kvinnor i världen nångång i sitt liv utsättas för sexuellt eller fysiskt våld från en partner eller sexuellt våld från en främmande man.

Björnar har de senaste 15 åren attackerat människor 664 ggr globalt.

detta enligt:
https://theconversation.com/why-women-would-prefer-to-be-alone-in-the-woods-with-a-bear-than-a-man-229140

Det är stor skillnad på björntyp, och givetvis hade björnen mördat fler om den tvingas till att möta en människa...

Men det är väl bra att radikala feminister fortsätter med sitt avstånd, för vi vill inte ha med dem att göra. Helst skicka iväg dem på någon volontärsresa i Afrika, så slipper vi varandra.
Citera
2024-05-13, 11:56
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av maxatdunder
Det är stor skillnad på björntyp, och givetvis hade björnen mördat fler om den tvingas till att möta en människa...

Men det är väl bra att radikala feminister fortsätter med sitt avstånd, för vi vill inte ha med dem att göra. Helst skicka iväg dem på någon volontärsresa i Afrika, så slipper vi varandra.
Ett alternativ vore ju att skicka männen till Afrika. Men det vore väl orättvist mot Afrika.
Citera
2024-05-13, 11:58
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Precis, ingen ifrågasätter ditt klädval, eller vad du hade i skogen att göra, med just den där björnen närvarande... om en björn går till attack.
Men frågor som ständigt tas upp i samband med mäns våld mot kvinnor. Word worrier som tydligt ex ovan.

Om jag går till polisen och anmäler min fru för misshandel, tror du då polisen kommer att ha frågor till mig kring hur tiden innan misshandeln förflöt? Om det hänt något speciellt? Om jag var påverkad, varit hotfull, provocerande eller något liknande? Tycker du det är fel att polisen skulle ställa sådana frågor till mig?
Citera
2024-05-13, 12:00
Medlem
Dr.skalmanskis avatar
Ju mer och mer korkade folk blir och sämre på att kunna tänka logiskt och statistiskt desto lättare blir det att lura i dem liknande känslomässig sörja.

När en man kommer med logiska motargument så får han motfrågan "Hatar du kvinnor ?????"

Framtiden ser inte ljus ut.
Citera
2024-05-13, 12:01
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Som kvinna tror jag inte att det alltid blir problem då jag möter en främmande man. Grejen är att jag inte vet vilka av de män jag möter som kan bli problem.

I övrigt har du goda poänger.

Det verkar dock som att ganska många kvinnor dras till en viss typ av män som kvinnorna kanske vid det här laget borde veta bättre än att göra.
Citera
2024-05-13, 12:05
Medlem
Minimuchers avatar
En främmande man är ju risk att det är en MENA.
Citera
2024-05-13, 12:05
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av JoaquinGuzman
Det verkar dock som att ganska många kvinnor dras till en viss typ av män som kvinnorna kanske vid det här laget borde veta bättre än att göra.
All sorts galenskap syns inte vettu.
Dessutom handlar frågeställningen om att möta en främmande man. Det är mycket begärt att tycka att kvinnor har ett ansvar för vilka män som går mot henne.
Senast redigerad av Bimbodeluxe 2024-05-13 kl. 12:09.
Citera
2024-05-13, 12:06
Medlem
Kaffemedaffes avatar
Om vi pratar om en man från en kultur där man respekterar kvinnor så är frågan löjlig och alla tänkande individer väljer mannen. Det måste gå 10 000 män som hjälper en kvinna som han anträffar ensam i skogen för varje man som skadar henne.

Däremot om det handlar om män från kulturer där kvinnor som saknar manlig ledsagare är "horor" och liknande så är valet inte längre självklart. Jag förstår att man som kvinna väljer björnen om alternativet är en man som tycker att kvinnor är mäns egendom, att man kan stena kvinnor som beter sig "dåligt", att kvinnor inte har något självbestämmande och så vidare. Då har man bättre chans med björnen.
Citera
2024-05-13, 12:13
Medlem
Bilingualbvern2.0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Minimucher
En främmande man är ju risk att det är en MENA.

Fast den risken är ju väldigt liten, de är jätterädda för skogen Finns massa läskiga saker där, harar, rådjur, ormar..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in