Citat:
Ursprungligen postat av
Flaxit
Du har uppenbarligen någon slags allvarlig hjärnskada med tanke på att min kommentar syftade på det faktum att ICC, likt FN, är infiltrerat av smutsiga muslimer som karim khan.
Det finns i övrigt ingen religion vid namn amadi, du har alltså inte ens lärt dig namnet. Ytterligare ett bevis på din okunskap.
Jag är redan bildad, det är därför som jag kan säga att du är en inavlad idiot som inte har en aning om vad du gaggar om.
Men du har helt rätt, påven är inte kristen heller, han är katolik.
Du är ett skämt
Då kanske du borde ha skrivit vad du menade, det är ju så vi vuxna kommunicerar.
Det föll bort ett -h-, Khan är ahmadi, vilket är en tro som emanerat ur sunni men som av andra muslimer absolut inte betraktas som en del av islam. Att, som du gör, beskriva en ahmadianhängare som islamist är så befängt att det är ren lyteskomik.
Skillnaden är, upplysningsvis, inte som mellan protestantism och katolicism utan som mellan judendom och tidig kristendom, eller kanske snarare judendom och de tidiga judeo-kristna. Det närmaste vi kommer idag är nog just judendomens syn på Jews for Jesus.
Om du inte klarar av att ta till dig mer än en förenklad beskrivning så kanske vi kan låta det räcka med att göra klart att de islamistiska sunnimuslimerna i Hamas absolut inte betraktar sig som trosfränder med Ahmadi vilka de betraktar som icke-muslimer till skillnad från shiamuslimer som de ”bara” betraktar som heretiker. Att ahmadi inte är del av islam är för övrigt sannolikt en av ett mindre antal frågor där sunni och shia överlag är överens.
Slut på lektionen för denna gång.