Citat:
Ursprungligen postat av
3ww3
Som närstående till gärningsmannen är de otroligt jobbigt att läsa denna utgång för maja.
Och de som läggs fram här.
Mycket av det som står skrivet om GM går att bekräfta- fråga de frågor ni vill ha bekräftade.
Jag står familjen otroligt nära.
Tim kommer från en extremt dysfunktionell familj, med mycket varningstecken.
Jag känner skam då en soc anmälan säkerligen hade kunnat förhindra Majas död

Det är väldigt uppskattat att du delar med dig men tänk på dig själv i första hand så du inte utsätter dig för en obehaglig situation, antingen emotionellt genom vad du kan få läsa här eller genom risken att någon identifierar dig i verkligheten. Det är inte heller säkert att en orosanmälan från dig skulle ha gjort skillnad, så skuldbelägg dig inte för hårt.
Men givet detta, om det är något du känner dig bekväm med att svara på, så har jag några frågor...
1. Stämmer det att pappan i familjen är instabil och knepig, eventuellt med udda sexuella idéer?
2. Är det din uppfattning att Tim har haft en problematik som familjen inte kunnat eller haft ork att hantera och som inte varit känd utanför familjen?
3. Har socialen varit involverad? Det har ju funnits polisbesök enligt vittnesmål i tråden och de kan ju ha gjort en orosanmälan?
4. Har du en uppfattning om ifall Tim har våldsamma tendenser eller svårt med impulskontroll?
Och du får verkligen inte känna någon press att svara på detta! Ångrar du att du skrivit i tråden är det självklart ok.