2024-05-21, 12:52
Medlem
ariberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reverend.Camden
Att C gillar nekrofili vet vi ju men liket lever fortfarande men det verkar inte hindra Murre & c/o.

Återigen verkar vänsterblocket ha som enda valfråga att bekämpa SD. Och detta för att folk postat lite memes på jobbtid...

Lite fel där, C gillar pedofili och det är Luf som gillar nekrofil. Vet inte hur moderpartiet ställer sig i frågan.

Sant är att båda dessa två partier hatar SD.
Citera
2024-05-21, 12:52
Medlem
Ulrik.Agrens avatar
Har inte C någon egen politik att gå till val på?
Citera
2024-05-21, 13:03
Medlem
negrofobens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Natalz2
Idag kommer C med ett nytt vallöfte inför EU-valet. Om inte L avslutar sitt samarbete med Sd (dvs sänker regeringen) så tänker C driva att L utesluts ur den liberala EU-parlamentsgruppen Renew Europe där C och L ingår med bl a franska regeringspartiet Renaissance.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...ete-fortsatter

Det var hårda bud! Vad säger ni om detta?
Har vi tur kommer inte C få nåt mandat i EU eller i nästa riksdagsval
Citera
2024-05-21, 13:26
Medlem
Libertarismuss avatar
Citat:
Idag kommer C med ett nytt vallöfte inför EU-valet. Om inte L avslutar sitt samarbete med Sd (dvs sänker regeringen) så tänker C driva att L utesluts ur den liberala EU-parlamentsgruppen Renew Europe där C och L ingår med bl a franska regeringspartiet Renaissance.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...ete-fortsatter

Det var hårda bud! Vad säger ni om detta?
Ingen bryr sig.

Förhoppningsvis hamnar C och L utanför EU-parlamentet ändå.
Citera
2024-05-21, 14:01
Medlem
Europes avatar
Jag antar att det här snarare handlar om att så splittring genom att försöka öka de inre spänningarna inom L, då L är den svaga länken inom regeringssamarbetet? Precis som C:s nyliga utspel kring SD:s påstådda trollfabriker?

Nu är jag inte insatt i hur det ser ut i gruppen i EU-parlamentet, men varför skulle de vilja få färre gruppmedlemmar? Samt är C:s samarbete med avgrundsvänstern mer okej inom gruppen?
Citera
2024-05-21, 14:07
Medlem
Trakessons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fjodor1000
Jag häpnar över hur dum den här tjejen är. Fattar hon inte hur illa ute ett parti är då de måste klanka ner på andra partier för att göra sin röst hörd? Hur vore det att tala om vad C vill göra inom EU istället?
Var det inte just det hon gjorde då? Hon talade ju om att C vill försöka få L uteslutna ur den liberala gruppen om de inte avslutar sitt samarbete med SD. Nu är jag varken C eller L men det är väl helt rimligt att ett parti som ingår i en regering som inte för någon form av liberal politik utan någon slags värdekonservativ högerkristen nationalism inte heller ska ingå i den liberala partigruppen i EU. Det rimliga vore ju att L själva bytte till gruppen partierna de regerar tillsammans med tillhör eller den grupp SD tillhör.
Citera
2024-05-21, 14:08
Citat:
Ursprungligen postat av Europe
Jag antar att det här snarare handlar om att så splittring genom att försöka öka de inre spänningarna inom L, då L är den svaga länken inom regeringssamarbetet? Precis som C:s nyliga utspel kring SD:s påstådda trollfabriker?

Nu är jag inte insatt i hur det ser ut i gruppen i EU-parlamentet, men varför skulle de vilja få färre gruppmedlemmar? Samt är C:s samarbete med avgrundsvänstern mer okej inom gruppen?
Såg just Cs valaffisch med en brun knuten näve med regnbågsarmband och en text där man manar till kamp för abort, antirasism, jämställdhet och hbtqi!
Jag tror att inom gruppen trumfar detta eventuella samarbetsäventyr vänsterut. Trots allt är ju dessa frågor, som liberaler och vänster har gemensamma, mycket viktigare för dem än eventuella åsiktsskillnader vad gäller ekonomiska frågor.
Citera
2024-05-21, 14:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trakesson
Var det inte just det hon gjorde då? Hon talade ju om att C vill försöka få L uteslutna ur den liberala gruppen om de inte avslutar sitt samarbete med SD. Nu är jag varken C eller L men det är väl helt rimligt att ett parti som ingår i en regering som inte för någon form av liberal politik utan någon slags värdekonservativ högerkristen nationalism inte heller ska ingå i den liberala partigruppen i EU. Det rimliga vore ju att L själva bytte till gruppen partierna de regerar tillsammans med tillhör eller den grupp SD tillhör.
Det rimliga vore att hon lät L sköta sin egen politik och att hon själv lyfte fram Centerns politik.
Citera
2024-05-21, 14:35
Medlem
Trakessons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fjodor1000
Det rimliga vore att hon lät L sköta sin egen politik och att hon själv lyfte fram Centerns politik.
Var det inte just det hon gjorde då? Hon talade ju om att C vill försöka få L uteslutna ur den liberala gruppen om de inte avslutar sitt samarbete med SD. Då är väl det Centerns politik.

Det finns väl inga partier som lyfter fram sin egen politik nuförtiden. Det handlar väl bara om memes, trollande och beskyllningar mot andra partier? Ja, och så invektiv och öknamn då förstås. Glömde det.
Citera
2024-05-21, 14:42
Medlem
Europes avatar
Citat:
Såg just Cs valaffisch med en brun knuten näve med regnbågsarmband och en text där man manar till kamp för abort, antirasism, jämställdhet och hbtqi!
Jag tror att inom gruppen trumfar detta eventuella samarbetsäventyr vänsterut. Trots allt är ju dessa frågor, som liberaler och vänster har gemensamma, mycket viktigare för dem än eventuella åsiktsskillnader vad gäller ekonomiska frågor.

Så kan det säkert vara. Det mesta som idag går under liberalt flagg framstår som föga liberalt för mig.
Citera
2024-05-21, 14:56
Medlem
IceEyess avatar
Centerpartiets huvudsakliga, eller till synes enda kärnfråga verkar vara att marginalisera Sverigedemokraterna.
Citera
2024-05-21, 14:56
Medlem
franges avatar
Hon kunde ju först och främst ta sitt ansvar och ställa sig mitt i parlamentet och käka upp Annie Lööfs högersko innan hon eller någon ifrån det förruttnade pisspartiet överhuvudtaget har rätt att uttala sig om någonting gällande andra partier...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in