Citat:
Ursprungligen postat av
hagelskur
Man börjar ju undra om man kan ha tryckt nåt annat än tummarna mot hennes hals..3-4 min är väldigt lång tid jag vet inte hur mycket man kan se på obduktionen plus att hon var väl bränd övre delen av kroppen
Varför läser du inte obduktionsrapporten, eller lyssnar på vad den ansvariga rättsläkaren berättar om skadorna på Tove? Hon berättar om skador som sitter mycket djupt och vittnar om snarare en sån skada, orsakad av två tummar (JJs) än ett rep eller något annat som du verkar fundera över.
Att Toves ansikte och överkropp var särskilt illa bränd, ja - och att mördaren dessutom återvände ytterligare en gång för att förvärra tillståndet på den mördade kroppen, visar på en sjuk människa helt utan empati.
Inte en enda gång under de två rättegångarna har jag hört MH eller JJ ursäkta sina avskyvärda handlingar mot Tove. Eller beklaga hennes död. Anhörigas lidande. De har endast tänkt på sig själva, att komma undan straff.
Att MH undkom straff förutom för gravfridsbrottet är i mina ögon ytterst märkligt. Att hon inte hört ett dugg är inte trovärdigt. Om hon åtminstone hade erkänt att hon hörde ett bråk men inte ingrep vore troligare än de idiotförklaringar hon höll fast vid i rätten: Att hon sov och inte märkte någonting alls.