Citat:
Ursprungligen postat av
Kedox
Där har vi en riktig stjärna. Som Ducks-supporter blir man nästan lite tårögd. En av de bästa tredjekedjorna man sett som var helt fenomenal i SC 07.
En sån spelare som brukar gå hem hos er finnar. En hårdjobbare som gör allt rätt utan att ha behovet av att vara fixstjärna. Lehkonen har lite Påhlsson i sig.
Ang EP40 tänker jag inte dömma ut honom i deras första satsande slutspel sen han anlände. Verkar ha spelat skadad. Gör han likadant två gånger till visst men det har vi inte facit på.
Tycker du kan slänga Forsling till den listan. Antar ni håller koll på Florida. En defensiv demon som knappt gör några misstag. Han har växt otroligt i mina ögon. Man satte honom på punktbevakning av Kucherov & Pastrnak i Panthers serier, två av Nhls största offensiva stjärnor, han skötte jobbet med bravur. Kan blixtra till offensivt också när han har lust som när han gav Boston semester med sitt mål.
Forsling är en bra tvåvägsback. Tycker han blev en modern Nhl back genom att lyssna på Paul Maurices goda råd o.s.v. OEL/Ekblad gjorde horribla saker ute på isen,som kostade dom matcher i början på säsongen. Montour har alltid varit lite 50/50 men under Maurice coachning minskat risk situationen.
Bland Floridas backar är dom säkraste korten Forsling/Mikkola. Så visst har bra koll på Florida,även om jag borde vara ett Oilers fan sedan tidigt 80-tal🤷🏻
Ang.Påhlsson. han var perfekt för rollen 2007. Då du kunde spela ryggsäck på varandra,och hockeyn var mycket hårdare (fulare) Sammy hanterade sin position som tvåvägs spelare ypperligt bra.
Lehkonen går inte att jämföra,då det är helt annorlunda hockey idag. Skulle säga att han är nutidens Mark Messier. Spela honom på vilken position eller kedja,PP/BP,oavsett vilket skede i matchen,overtime. Avgöra matcher,vara bästa spelare på isen. Han blir sällan av med pucken,passar sällan fel..
När Montreal ville trejda,så ville samtliga klubbar ha Lefky.
Colorado rånade Canadiens genom att erbjuda Barron+2 hands pick i draften. Man gav Colorado en Stanley Cup pokal, medans Canadiens rasat efter det.
Finns ingen "själ" i laget liksom när spelare som Lefky,Sammy Påhlsson stundtals visar genom sitt agerande på isen.