Citat:
Ursprungligen postat av
pojkpingis
Okej, då förstår jag. Det var ju en jädra otur. Då är det alltså bara NFs observation som gäller. Och där finns ju (minst sagt) en en del att önska. I min värld är NF det viktigaste vittnet, jämte AD. Jag begriper inte hur PU kunde trampa så i klaveret gällande honom. Och inte verkar man ha hört honom under Peterssons flagg i modern tid. Märkligt, var ordet.
Det råder fortfarande vissa oklarheter gällande NFs samlade vittnesmålsbild.
Jag har gång efter annan påpekat att relevant yrkesman bör reda ut detta.
Det är katastrofalt att NFs 43 sekunder har fått kvarstå som de gör exempelvis.
Annan uppenbar sak som bör redas ut är exempelvis Tensonmannens position när NF observerar honom.
NF uppger verbalt i förhör att denne gick cirka 3 meter in från strräckstenskanten och att NF passerade nära honom när de möttes..jämför sedan detta med rekontruktionsfoto där Tensonmannen går precis utmed sträckstenskanten,och denna uppenbart orimliga motsättningsbild har fått kvarstå.
Det är mycket olyckligt,och jag fattar fortfarande exempelvis inte varför ingen vetgirig journalist rett ut detta här,när nu PU struntade i det.
Det s.k Bohemiavittnet samt klargörande gällande NFs verkliga observationer kan fortfarande utredas vidare.Det är närmast unikt gällande så direkt Palme material.