2024-05-20, 18:16
Medlem
Underkasts avatar
För mig funkar det suveränt men har ett par vänner som absolut inte kan röka då det bara framkallar obehag/ångest. Allt är inte för alla helt enkelt.
Citera
2024-05-20, 18:22
Medlem
Rastapunxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tarkov
Så här enkelt är det: Cannabis är inte för alla.
Testa andra droger om du inte mår bra av cb.
Så enkelt är det inte dock. Cannabis är för alla. Om det inte är något riktigt fel på dig.
Men allt annat är mentalt. Man blir rädd för något nytt man inte vet hur man ska hantera. Då får man ångestkänslor.
Citera
2024-05-20, 21:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slalompjäxor
Det enkla svaret är att ja, du kan undvika ångest genom att bli hög eller full. Det besvärliga svaret innefattar en psykoedukativ propå om hur ångest fungerar. Kortfattat - Du blir inte av med ångesten genom att undvika den, utan du skjuter den framför dig. Ångest försvinner genom exponering, och blir du bäng och undviker ångesten kommer den tillbaka eftersom du inte lärt hjärnan hur den ska minska ångesten. Terapi är bättre och ungefär lika dyrt som att vara dagligrökare.

Cannabis tillsammans med terapi och exponering är skitbra. Kunde knappt stå i kön på ICA innan jag hittade Cannabis.
Citera
2024-05-20, 21:57
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Rastapunx
Så enkelt är det inte dock. Cannabis är för alla. Om det inte är något riktigt fel på dig.
Men allt annat är mentalt. Man blir rädd för något nytt man inte vet hur man ska hantera. Då får man ångestkänslor.

Har du just rökt din första joint och är helt nyfrälst?

Nej, Cannabis är verkligen inte för alla. Med tanke på mängden psykofarmaka som knapras idag behöver man ju inte vara muslim för att förstå att dessa personer inte ska bruka cannabis. Oftast när jag får ångest av rökat är när jah rökt för mycket/för starkt. Botas enklast genom att äta en påse fruktnappar kollandes på South Park eller Rick and Morty
Citera
2024-05-20, 21:58
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av daTkonshens
Cannabis tillsammans med terapi och exponering är skitbra. Kunde knappt stå i kön på ICA innan jag hittade Cannabis.

Bra att det funkar för dig! Var försiktig dock. Det är en lömsk drog. Man blir både glömsk och fet
Citera
2024-05-20, 23:10
Medlem
Jag kan få lite ångest efter mina första bloss på kvällen. När det ruset sedan lagt sig så kan jag röka mer utan att få ångest, rätt skumt faktiskt.

Men för att svara på frågan… alla är olika, vissa lindrar definitivt sin ångest med cannabis. Dock är det ju en fördel att kunna välja mellan ett flertal olika strain, vissa är inte lika intensiva som andra och vissa har mer CBD i sig vilket är bra mot ångest.
Citera
2024-05-20, 23:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pissmaster
Bra att det funkar för dig! Var försiktig dock. Det är en lömsk drog. Man blir både glömsk och fet
Fet av att röka? Den var rolig.

Du vet att du inte måste äta för att du har rökt samt att du kan träna hög?
Citera
2024-05-20, 23:48
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Gamsahaeyo
Fet av att röka? Den var rolig.

Du vet att du inte måste äta för att du har rökt samt att du kan träna hög?

Absolut. Men jag blir alltid megamunchad när jag röker plus att jag går aldrig utanför dörren när jag har rökt. Har alldeles för mycket att förlora
Citera
2024-05-21, 00:46
Medlem
Traveller7s avatar
Det är ju det som är hela ruset. En psykos. Livet är en psykos.

Kanske man får vara bra dum och eller psykopat för att undvika ångest.

Alternativt en frigjord libanes.

Man är ett naturligt offer. Då får man röka. Man är hemma. Fridens.
Jesusbarn.

Man ska över en tröskel. Då är man förhärdad. Blackened?

Stum. Det måste vara livsfarligt.
Värre ändå. Helvetiskt.

Lek inte med detta. Gotta do what you gotta do.

Det var tur att jag kom ut någorlunda funktionell.

Man kan bli så funktionshindrad kanske så inte ens Jesus kan rädda. Så kan jag känna.
Senast redigerad av Traveller7 2024-05-21 kl. 00:51.
Citera
2024-05-21, 01:47
Medlem
Giant Squids avatar
Blandmissbruk kan funka, lite ångestdämpande piller, alkohol och tjack, sen en runda till .
Citera
2024-05-21, 05:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rastapunx

Nej cannabis är inte för alla.
Citera
2024-05-21, 08:09
Medlem
Domass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Blandmissbruk kan funka, lite ångestdämpande piller, alkohol och tjack, sen en runda till .

Ja, fast i denna tråden pratar vi inte om att göra saker värre genom att trycka undan sin ångest, utan faktiskt ta tag i den. Alltså hur man på bästa sätt enbart på vilket sätt man förtär sin cannabis och på sätt kan slippa ångest.

Det vi tagit upp hittills är:
- I vilket skede i livet man röker, t.ex. om man har mycket oro, stress eller problem till vardags.
- Typen utav cannabis, mycket stark eller svagare.
- Doseringen
- Aktiviter under rusets gång, istället för soffpotatismode.
- Mentala inställningar innan ruset börjar.
- Rök inte om du lider av t.ex. mentala sjukdomar, eller t.ex. paniksyndrom. Detta kan göra saken mycket värre.
Senast redigerad av Domas 2024-05-21 kl. 08:15.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in