Visst är det märkligt att det idag inte finns något etablerat parti som förespråkar Swexit..
SD har ju svängt i både Natofrågan och EU.
Själv är jag starkt emot EU.
Att ett överstatligt organ ska bestämma över våra huvuden.
I fredags i TV4:s Nyhetsmorgon vid ca 07.45 tiden talades det om det liberala förslaget att man vill skapa en "regering i Bryssel"...
Alltså att all makt ska förflyttas dit.
Om detta skulle bli verklighet frågar man sig hur mycket självbestämmande vi kommer få här?
Jag anser EU kollossen enbart är negativ.
I dagens moderna samhälle kan vi lätt skriva avtal själv med andra länder.
I genomgripande förslag som av intresse för många länder kan man ex.vis tillsätta en mindre kommit'e eller liknande som behandlar dessa frågor efter krav från respektive länder.
Men ni ska veta att som EU kommisionär är livet en surf på räkmacka. Mycket hög lön, provosioner, bonus och arvoden.
Det är av den anledningen politiker just nu slåss om att få en plats där.
Jag vurmar för "den lilla människan" där vi på lokal nivå med bäst kunskap och erfarenhet beslutar vad som är bäst.
Jag vill inte att Bryssel ska "peta" i ex.vis våra jordgubbar, vårt snus, att vi ska tvångsskrota bilar som är avställda mm. mm.
För Sverige har dessutom EU varit en förlust. De bestämmer hur mycket vi ska betala.
Den gemensamma eltaxan och hur vi tvingas betala mer enligt gemensam taxa är också fel.
Norge har dragit en vinstlott som aldrig gick med.
De fick s.k. "dispenser" i frågor om bl.annat import och export..
Det kommer gå bra för England precis som det gjort förSchweiz.
Men som sagt, att det inte finns ett enda parti som förespråkar omgående urträde är minst sagt märkligt.
Mitt råd är att inte rösta på något parti som förespråkar detta överförstatligande.
SD har ju svängt i både Natofrågan och EU.
Själv är jag starkt emot EU.
Att ett överstatligt organ ska bestämma över våra huvuden.
I fredags i TV4:s Nyhetsmorgon vid ca 07.45 tiden talades det om det liberala förslaget att man vill skapa en "regering i Bryssel"...
Alltså att all makt ska förflyttas dit.
Om detta skulle bli verklighet frågar man sig hur mycket självbestämmande vi kommer få här?
Jag anser EU kollossen enbart är negativ.
I dagens moderna samhälle kan vi lätt skriva avtal själv med andra länder.
I genomgripande förslag som av intresse för många länder kan man ex.vis tillsätta en mindre kommit'e eller liknande som behandlar dessa frågor efter krav från respektive länder.
Men ni ska veta att som EU kommisionär är livet en surf på räkmacka. Mycket hög lön, provosioner, bonus och arvoden.
Det är av den anledningen politiker just nu slåss om att få en plats där.
Jag vurmar för "den lilla människan" där vi på lokal nivå med bäst kunskap och erfarenhet beslutar vad som är bäst.
Jag vill inte att Bryssel ska "peta" i ex.vis våra jordgubbar, vårt snus, att vi ska tvångsskrota bilar som är avställda mm. mm.
För Sverige har dessutom EU varit en förlust. De bestämmer hur mycket vi ska betala.
Den gemensamma eltaxan och hur vi tvingas betala mer enligt gemensam taxa är också fel.
Norge har dragit en vinstlott som aldrig gick med.
De fick s.k. "dispenser" i frågor om bl.annat import och export..
Det kommer gå bra för England precis som det gjort förSchweiz.
Men som sagt, att det inte finns ett enda parti som förespråkar omgående urträde är minst sagt märkligt.
Mitt råd är att inte rösta på något parti som förespråkar detta överförstatligande.