2024-05-17, 19:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Konrad
Märk väl, ingen av de svenska politikerna diskuterar eller ens tar upp vad EU egentligen gör med sina pengar.

Ungefär 30%, EU:s största budgetpost, går till ja vad tror ni?

Svar: jordbruk.
Det betalas ut 500 000 000 000 kronor varje år, femhundra miljarder kronor.

De svenska politikerna pratar, just pratar, om helt andra saker ty de skäms för att torgföra att EU just nu egentligen är en jordbruksorganisation gjord för bönder. Inget fel i mat och jordbruk men tala om det för folket i.st.f att svamla om andra petitesser.

Jag vill veta hur mycket bidrag våra, och andra länders, potatisodlare och korvfabriker får varje år. Debatt om det tack!

https://farmsubsidy.org/

Vassego!
Citera
2024-05-17, 22:45
Medlem
Rumpkorvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rammakaren
Varför?
Varför vadå?
Citera
2024-05-17, 22:46
Medlem
Rumpkorvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Afrikanos
Varför inte göra en valkompass? SD är det parti som vill minska EUs makt mest. L är det parti som vill öka EUs makt mest.
Vill inte rösta på nassarna
Citera
2024-05-18, 08:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snooper123
Vad ska ni rösta på?
SD är ju ett självklart val.

ALLA deras tidigare EU-parlamentariker har gjort skandal och blivit uteslutna
Citera
2024-05-18, 09:08
Medlem
a-mortals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SkattefriZon
Swexit är det som behövs.

Antingen skriver jag Swexit på min röstsedel.
Finns ett registrerat parti.

Klassiskt liberala partiet är väldigt bra parti och är för en Swexit.

Men det lutar åt Alternativ för Sverige då dom vill ha både swexit och återvandring.

Funderar på att kasta tärning om vilket av dessa tre alternativ det blir. Inget av alternativen kommer få tillräckligt med röster ändå.
Det är bättre att rösta på ett parti med entydigt syfte än något parti med flera åsikter.
Alla är inte med på återvandringsbiten i AfS och många ogillar fortfarande SD.
Röstar alla som är mot Sveriges medlemskap i EU på Swexit så är det större chans att vi kommer kunna gå ur.

Syftet med att rösta på Swexit är först och främst att gå ur EU, därför tänker jag rösta på Swexit.
Citera
2024-05-18, 13:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av a-mortal
Det är bättre att rösta på ett parti med entydigt syfte än något parti med flera åsikter.
Alla är inte med på återvandringsbiten i AfS och många ogillar fortfarande SD.
Röstar alla som är mot Sveriges medlemskap i EU på Swexit så är det större chans att vi kommer kunna gå ur.

Syftet med att rösta på Swexit är först och främst att gå ur EU, därför tänker jag rösta på Swexit.
Det här är inget val om Swexit utan ett helt vanligt EU val. Spelar ingen roll om alla kommer skriva Swexit på en lapp. Inget kommer att hända.
Citera
2024-05-18, 14:55
Medlem
snooper123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av birgerfurugaard
ALLA deras tidigare EU-parlamentariker har gjort skandal och blivit uteslutna
Antingen SD eller ingen.
Citera
2024-05-18, 19:10
Medlem
a-mortals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Afrikanos
Det här är inget val om Swexit utan ett helt vanligt EU val. Spelar ingen roll om alla kommer skriva Swexit på en lapp. Inget kommer att hända.
Jo, det kommer det. Alla kommer se att vi inte vill vara med i EU.
Röstar man på något annat än Swexit så visar man bara att man vill att Sverige ska vara med i EU.
Citera
2024-05-19, 08:32
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av kaReri182
Det borde vara en självklarhet för var och en att inte rösta i EU-valet. EU-valet handlar endast om att ge ett antal svenska politiker möjlighet till en 4-årig lyxtillvaro i Bryssel utan några som helst krav på att prestera något. Skulle dom stanna hemma i riksdagen skulle dom kunna göra viss nytta.

Precis så här resonerar jag med. Jag har övervägt AfS, men dels såg jag två intervjuer med en av deras kandidater som gjorde ett dåligt intryck, dels skulle AfS inte eftersträva en plats i EU-parlamentet om de verkligen var principfasta EU-motståndare. Tyvärr, misstänker jag, att när de väl fått sitt glassiga mandat, kommer de säga som korrupta SD, "att de bara kan förändra EU inifrån". Trots detta funderar jag ännu på att använda min röst och lägga den på GK.
Citera
2024-05-19, 09:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Friindivid
Precis så här resonerar jag med. Jag har övervägt AfS, men dels såg jag två intervjuer med en av deras kandidater som gjorde ett dåligt intryck, dels skulle AfS inte eftersträva en plats i EU-parlamentet om de verkligen var principfasta EU-motståndare. Tyvärr, misstänker jag, att när de väl fått sitt glassiga mandat, kommer de säga som korrupta SD, "att de bara kan förändra EU inifrån". Trots detta funderar jag ännu på att använda min röst och lägga den på GK.

Bra att någon mer förstått hur egotrippade politiker fungerar. Ursäkta, men vilka är GK? Personligen gick jag aldrig med EU när övriga svenskar valde att göra det.
Citera
2024-05-19, 09:56
Medlem
Comitiums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peaceplease
Hej!

Jag undrar om ni kommer rösta i EU-valet?

På vad och varför i så fall?

Hur mycket kan vi påverka någonting, och i så fall... Vad vill NI?

Går det överhuvudtaget att påverka någonting genom detta val?

Vad exakt kan vi påverka genom att rösta i detta val?

Många frågor, väldigt få svar än så länge tycker jag... Vad i helvete ska vi göra åt klimatkrisen till exempel!?

Löser KRIG verkligen några problem?

Diskutera och kom gärna med kreativa och optimistiska idéer, Tack!

Som utgångspunkt i diskussionen skulle vi kunna ha kostnaden för KRIG vs MILJÖ.

Hoppas på konstruktiva svar!

TACK/pp

Rösta på SD:s lista. De verkar bra, bl..a. Charlie Weimers. Han tillhör ECR d.v.s. europeiska konservativa & reformister. De är EU-kritiska men inte extremt kritiska. Det låter väl bra. Det vore ju konstigt om man valde in folk aom inte granskar och kritiserar det som är fel inom EU. Och genom att parlamentet med tiden blivit allt vuiktigare i EU:s beslutsprocesser så har det så klart betydelse att man röstar. Så det är bara att masa sig iväg.
Citera
2024-05-19, 13:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av a-mortal
Jo, det kommer det. Alla kommer se att vi inte vill vara med i EU.
Röstar man på något annat än Swexit så visar man bara att man vill att Sverige ska vara med i EU.
Nej inget kommer att hända. De som skriver Swexit på en lapp kommer inte ens ingå i statistiken förutom antal röstande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in