Citat:

Ursprungligen postat av 
HG

Iran lägger skulden på USA för att helikoptern kraschade...
"Former Iranian Foreign Minister Mohammad Javad Zarif has blamed US sanctions for the crash in an interview with his country’s state television.
“One of the main culprits of yesterday’s tragedy is the United States, which … embargoed the sale of aircraft and aviation parts to Iran and does not allow the people of Iran to enjoy good aviation facilities,” Zarif said.
“These will be recorded in the list of US crimes against the Iranian people,” he added."
I slutändan är det alltid den stora Satan USA som är skyldiga för allt som går fel i Iran. 
Iran kan ju faktiskt köpa ryskt om de nu vill ha bra serviceavtal till sina helikoptrar.

Offermentaliteten hos muslimerna och iranierna i det här fallet är alltid så jävla överdriven och barnslig, samt efterbliven.
Jag är så jävla trött på att allting är någon annans fel, oftast är det judarnas eller de kristnas fel. Inget jävla ansvarstagande själva. Ingen självinsikt öht om att kanske, bara kanske är det lite ens eget fel, ibland?
Tur att jag inte föddes som muslim. Vilket helvetiskt liv de måste leva. Störd mentalitet.
För övrigt är jag så glad att horungen är död, och att han tog med sig andra vidriga individer med i döden.