2024-05-20, 15:33
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Barents
Ändå rätt intressant och tänkvärd bisats i en artikel. "Den TURKISKA drönaren lokaliserade helikoptern"...

Vad jag förstår spelar presidenten ingen roll i Iran? Så om Mossad haft en plan på hämnd mot Iran skulle de valt El Khomeini som har makten.

Eftersom de är islamister så förstår de att detta är Allahs straff.

Nej ingen större makt som det verkar. Men är ju ändå deras president och ansikte utåt.

Just det senare att folk förstår där skulle ju det faktiskt vara mer intressant om Ukraina låg bakom. Jag menar de kommer ju säkert inte misstycka om folk kommer tro det. Att de kommer svara lite svävande på om de låg bakom. Kanske, kanske inte men det är så det kan gå för folk som bestämmer att samarbeta med Ryssland.
Citera
2024-05-20, 15:35
Medlem
Kungsgardens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karlsoon
Nej presidenten är 60+ Du måste kunna skilja på Ayatollah och president. Det är enorm skillnad, nästan omöjligt blanda ihop faktiskt.

Jag gör det, och skrev om Ayatollahn som är 85. Du måste kunna läsa.
Citera
2024-05-20, 15:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Magica-Lazio
Verkarvara flera som tror att den nu döda presidenten är den som haft makten Det är den 85 årige mullan Khomeini som styr landet. Presidenten Raisi som dog i kraschen var tänkt att vara hans efterträdare. Alltså ingen som helst skillnad hur Iran kommer att uppträda.

Khomeini dog 1989.
Citera
2024-05-20, 15:39
Citat:
Ursprungligen postat av HipToBeSquare
Om helikoptern hade sprängts så hade man sett det genom att delar hade varit utspridda. Om helikoptern är på väg att crasha pga sabotage hade piloten meddelat det över radion. Allt tyder på att crashen kom plötsligt, dvs att piloten körde in i kullen för att han inte kunde se den.

Precis så. Och hade det varit sabotage- hur visste Mossad (dom känns som dom enda som kan vara kompetenta nog för ett sånt dåd i dom trakterna...) att det var just den helikoptern som presidenten skulle sitta i. Om han var måltavlan. Isåfall hade man ju saboterat dom andra helikoptrarna med.
Citera
2024-05-20, 15:56
Medlem
Flummigheters avatar
Undrar om han såg döden och skrek, eller om han inte visste att det hände...

Med tanke på vad han gjort för det lilla landet...troligtvis det första. Edit: Förhoppningsvis
Citera
2024-05-20, 15:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av catlawd
Tyvärr tror jag att, om inte redan gjort, att man ersätter den döda med ännu en ny högerislamist. Vet inte om det ordet finns!? Annars kan media plocka upp det på min bekostnad.

Hoppas att de iallafall att de tar sig tillbaka till något som liknar 70, 80-talets Iran.
Revolution i Iran tycker de skall öppna en porrklubb nu och vara mer vidsinta porrklub med alkohol och varför inte en ĝayklubb så att ingen behöver gömma sig ì garderoben .
Ķasta ut lite gamla VHS kassetter sprit och öl så ɓlir det lite mera drag i detta land .
De behöver inte vara så blyga längre ĵag tillhör dem som tror att alla i landet Iran är lite halvfikusar allihopa allihopa eller liknande om ĵag får säga det själv men det kanske ĵag måste hålla tyst om . Ĵag tror faktiskt det är bara ĵag söm är normal egentligen Tror jag.
Adjöss nu joinar jag Legionen om ĵåg kan hitta plånboken och mitt pass . Hej då grymma väŕld
Citera
2024-05-20, 15:57
Medlem
KingHisss avatar
Undrar om Israel kommer få gnäll för detta? Lite märkligt att just mitt helikoptern med både president och utrikesminister dör i samma krasch.
Citera
2024-05-20, 15:59
Medlem
KingHisss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pilsnerlord
Faktum är att egentligen är det svårt att störtdyka med en helikopter om motorer lägger av ma låter rotorbladen agera som en turbin så bromsar den fallet rakt ner så man landar typ halvmjukt.

Förvisso. Men landskapet var nog inte det bästa att krascha i heller
Citera
2024-05-20, 16:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KingHiss
Förvisso. Men landskapet var nog inte det bästa att krascha i heller
Just så är det.
Citera
2024-05-20, 16:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pilsnerlord
Faktum är att egentligen är det svårt att störtdyka med en helikopter om motorer lägger av ma låter rotorbladen agera som en turbin så bromsar den fallet rakt ner så man landar typ halvmjukt.

Men nu verkar det ju som dom inte haft någon nytta av autorotation då dom flög in i ett berg
Citera
2024-05-20, 16:11
Medlem
KingHisss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Felix_
Men nu verkar det ju som dom inte haft någon nytta av autorotation då dom flög in i ett berg

Två Perser med en Burkha?
(Två flugor….)
Citera
2024-05-20, 16:14
Medlem
Så Iran attackerar Israel militärt för några veckor sen. Israel säger att Iran kommer få betala för det. Irans president och utrikesminister omkommer i en helikopterkrasch. Ser inga samband alls.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in