2023-04-11, 00:29
Medlem
Yggdrasil12s avatar
Är det bara för mig det inte går att skicka röstmeddelande ibland?

Det går att skicka men personen som ska spela upp hör inget ljud alls.

Vad kan vara problemet?
Android/Apple?
Citera
2023-04-12, 15:13
Medlem
st33rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yessyy
Man ser ju som sagt alla man chattat med som online om dom är aktiva. Har testat att arkivera chatten men personens onlinestatus står ändå högst upp i Messenger.

Frågan: om en person försvinner ur det fältet, vad beror det på? Det går att söka upp personen och därmed se status och meddelanden men personen är borta från fältet högst upp. Har personen satt en på ”begränsa” eller ”inaktivera” eller dylikt?

Är alltså inte blockad eftersom onlinestatus syns när man söker upp personen.

De införde för inte så länge sen nåt som kallades "begränsa" på messenger. Då skall inte ens aktivitetsstatus synas, ej heller ska meddelanden från de personerna aviseeras. Jag tror också att de inte ser om man läst ev meddelanden eller ej. Det kör jag på såna där kontakter jag inte vill se om de är aktiva eller ej. Typ nån man svarat på om en annons eller så
Citera
2023-11-14, 03:36
Medlem
nickeh84s avatar
Är det möjligt nuförtiden att radera meddelanden för alla i chatten hur gamla de än är?
Citera
2024-05-20, 15:34
Medlem
Messenger-appen på mobil och det här med end-end kryptering /hemlig konversation.
Det känns bra snurrigt detta.

Om jag tar messenger appen på min iPhone söker på en vän/kontakt jag har men inte chattat med så får jag upp två resultat, den ena är EJ end-end kryptering den andra där står hans namn och under stå det hemlig konversation.

Oavsett vilken av de två jag går in på så är de tomma.
OM jag inte söker utan bara skrollar ner bland mina chattar så kommer den här personen inte finnas med alls.

Så,
Varför visas två resultat som tycks vara två chattar om än tomma?
Betyder det att jag chattat med honom på en annan enhet men inte ser chatten här?

Om jag tar en annan person som jag labbat med och skapat en end-end krypterad chat med så ser jag den chatten på alla mina enheter (jag har säker lagring konfat med pinkod) så det ska ju funka att se sina chattar på alla enheter nu för tiden om man har synkat synkat sina end-end krypterade chattar?

Någon som kan mer om detta och vill förklara?
Citera
2024-08-28, 18:40
Medlem
Kan någon förklara hur Messenger kryptering fungerar?

Exempel: chattade senast med ”Anna” i maj. Om jag är inne i chatten och trycker på verifiera end-to-end-kryptering och trycker på Anna så får jag upp hennes två nycklar. Det står då ”enhet, sågs första gången 2 augusti”.

Är datumen för Annas nycklar kopplade till vår specifika chatt? Dvs har Anna varit inne i vår chatt 2 augusti?

Eller gäller det allmänt som att Anna tex ominstallerade appen 2 augusti?
Citera
2025-08-16, 17:56
Medlem
drinksareonmes avatar
Har iphone och senaste veckan har alla bilder någon skickat genom messenger direkt sparats i bildgalleriet. Detta är verkligen inte nåt jag vill ha. Har googlat`och letat i inställningar utan framgång, nån som vet hur man får bort det?
Citera
2025-08-16, 18:05
Medlem
Hackergirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drinksareonme
Har iphone och senaste veckan har alla bilder någon skickat genom messenger direkt sparats i bildgalleriet. Detta är verkligen inte nåt jag vill ha. Har googlat`och letat i inställningar utan framgång, nån som vet hur man får bort det?

Gå in i Messenger, gå in i den aktuella konversationen, där trycker du på inställningar och klickar ur "spara automatiskt"? 🙂

Edit, detta är i Android.
Citera
2025-11-03, 06:25
Medlem
Jag ser inte längre hur längesen någon var aktiv på messenger.
Det syns om de är aktiva och om de varit det närmsta minuterna, men om jag går in på meddelanden med en viss person så har det tidigare synts uppe under deras namn hur många timmar sen de var aktiva. Men inte längre. Fler som har detta?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in