Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-10-19, 21:29
  #1
Medlem
freXers avatar
--Sammanfogad tråd om appen Facebook Messenger, oavsett Android, iOS eller Windows Phone--
//Moderator


Tråden om Facebook Messenger för iPhone.

Jag har en fråga hur mycket tar batteri tiden för Messenger skickas meddelandet via push?
Jag verkar vara online hela tiden med det är en slags mobil ikon, måste man vara online hela tiden?
Bild såhär ser det ut på datan http://quikk.se/?a7c713 i chat listan.

Kom till svenska appstore idag http://itunes.apple.com/se/app/faceb...454638411?mt=8
__________________
Senast redigerad av Arbetarbroder 2014-10-04 kl. 04:48.
Citera
2012-10-28, 09:25
  #2
Medlem
Kan du inte gå in och se, hur mkt batteri de olika applikationerna förbrukar ?
Det brukar vara displayen som tar mest batteri.

Lånar tråden till en annan fråga ang FB Mess
Kan man radera historiken någonstans ?
Citera
2013-02-02, 09:20
  #3
Medlem
Facebook Messenger appen i mobilen

Facebook Messenger noterar dig direkt någon skriver till dig.

E-posten söker efter nya mail som snabbast var 5:te minut, alltså du blir noterad max var 5:te minut.

Varför funkar inte E-posten på samma sätt som Facebook Messenger vad gäller mottagning av meddelanden?
Citera
2013-02-02, 10:06
  #4
Medlem
gulaLejonets avatar
bumpar, har samma problem!
Citera
2013-02-02, 10:13
  #5
Medlem
welcometorealitys avatar
Jag har samma problem,jag får e-post varje sekund och orkar inte vänta i 5 minuter.
Citera
2013-02-02, 10:38
  #6
Medlem
Om man ska få e-posten direkt så behöver den som driver eposttjänsten ha stöd för "push", t.ex. med möjlighet för ett Exchange-konto. Google Apps är en som erbjuder detta.
Citera
2013-02-02, 14:38
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av inglasad
Om man ska få e-posten direkt så behöver den som driver eposttjänsten ha stöd för "push", t.ex. med möjlighet för ett Exchange-konto. Google Apps är en som erbjuder detta.

Måste man ha Gmail då eller funkar det med Hotmail?
Citera
2013-02-02, 16:31
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av inglasad
Om man ska få e-posten direkt så behöver den som driver eposttjänsten ha stöd för "push", t.ex. med möjlighet för ett Exchange-konto. Google Apps är en som erbjuder detta.

Hur fan ska jag göra?
Citera
2013-02-02, 17:01
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mset
Måste man ha Gmail då eller funkar det med Hotmail?

Citat:
Ursprungligen postat av Mset
Hur fan ska jag göra?


Ladda her appen "Hotmail", tryck "meny" och gå in i "kontoinställningar" sedan "Synkroniseringstyp" och välj "push".
Citera
2013-02-02, 21:18
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av iGenocide
Ladda her appen "Hotmail", tryck "meny" och gå in i "kontoinställningar" sedan "Synkroniseringstyp" och välj "push".

Tack, FAN VAD JAG KAN LÄSA MIN MAIL SNABBT NU!

JAG ÄR SÅ JÄVLA UPPDATERAD
Citera
2013-11-16, 12:50
  #11
Medlem
Iphone 5 ios7 Facebook messenger prob.

Hej, har problem med Facebook appen Facebook messenger, i den nya uppdateringen kan man knappa in sitt mobil nummer och använda appen som sms också. Men när ja knappar in mitt nummer ska ja få ett sms från Facebook, en bekräftelsekod, men de kommer inget sms har försökt tusentals gånger och förstår inte vad problemet är? Någon som vet?

Tack på förhand.
Citera
2014-06-26, 13:22
  #12
Medlem
von.Jekwels avatar
Facebook Messenger notifierar inte mig vid nya meddelanden på min S4

Någon som vet vad det kan bero på att Facebook Messenger inte tycks ligga och snurra i bakgrunden för att sedan avisera mig vid inkommande meddelanden? Jag har kollat inställningar och allt tycks vara i sin ordning, kan det vara något program som förhindrar Facebook Messenger att ligga i bakgrunden?

Vänligen,
von. J
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback