2024-05-20, 09:30
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReSweep
Vad fan gafflar du om .... du vill ju dra bort konversationen ifrån statistik...

"MEn DeT HandLar InTe Om BjÖRnAR.... DeT HanDlAr om KviNNors UPPlevesle OcH känSlOr)

Du är bokstavligen för puckad...

Snälla gör alla en tjänst och yttra dig aldrig igen om "statistik"
Tråden handlar inte om statistik utan om kvinnors verklighet, risker och val.
Det är du som försöker få tråden att handla om någon annat än ämnet är - inte jag.
Och du gör det för att du inte kan hantera att främmande kvinnor väljer bort dig och andra främmande män i ett givet scenario.

I den här tråden hör inte statistik hemma - så det är inte jag, utan främst du, som tjatat om det.
Du bör dock lära dig mer om när statistik är relevant att tillämpa innan du svamlande visar din okunskap gällande just statistik.
Citera
2024-05-20, 09:37
Medlem
Benny98s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Tråden handlar inte om statistik utan om kvinnors verklighet, risker och val.
Det är du som försöker få tråden att handla om någon annat än ämnet är - inte jag.
Och du gör det för att du inte kan hantera att främmande kvinnor väljer bort dig och andra främmande män i ett givet scenario.

I den här tråden hör inte statistik hemma - så det är inte jag, utan främst du, som tjatat om det.
Du bör dock lära dig mer om när statistik är relevant att tillämpa innan du svamlande visar din okunskap gällande just statistik.

Frågan är löjlig och ger inte ett sanningsenligt svar. Om kvinnan svarar att hon hellre vill möta en man uppfattar hon att hon är naiv och lite korkad och sviker sina systrar. Därför att det är ju farligt att möta främmande män. Frågan är också sexistisk.

Vill du hellre möta en svart eller vit främmande man i skogen? Hur många skulle svara på det?
Citera
2024-05-20, 09:41
Medlem
Citat:

Troligen hade jag valt kvinnan.

trots att kvinnor är avsevärt farligare än björnar enligt samma resoneamng som femenistiskt självförsvar applicerar på män?
Citera
2024-05-20, 09:56
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slö
trots att kvinnor är avsevärt farligare än björnar enligt samma resoneamng som femenistiskt självförsvar applicerar på män?
Jag har aldrig hört talas om att kvinna gått på jakt efter offer i skogen och våldtagit och mördat en helt främmande kvinna - du får visa exempel på hur väldigt vanligt det är. För du hittar väl inte på?

Vad är det för "feministiskt självförsvar" du babblar om hela tiden?
Citera
2024-05-20, 09:57
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Benny98
Frågan är löjlig och ger inte ett sanningsenligt svar. Om kvinnan svarar att hon hellre vill möta en man uppfattar hon att hon är naiv och lite korkad och sviker sina systrar. Därför att det är ju farligt att möta främmande män. Frågan är också sexistisk.

Vill du hellre möta en svart eller vit främmande man i skogen? Hur många skulle svara på det?
Välkommen till tråden.
Vi saknade exakt en till man som berättar för oss hur vi tänker och resonerar.
Citera
2024-05-20, 10:04
Medlem
Benny98s avatar
Citat:
Välkommen till tråden.
Vi saknade exakt en till man som berättar för oss hur vi tänker och resonerar.

Jag tror inte att "ni" tänker så, jag känner många kvinnor och vågar ta gift på att ingen skulle stirra en björn i vitögat hellre än att stöta på en man i skogen. Undersökningen är skit helt enkelt, och det går inte att putsa en bajskorv.

Vill du hellre möta en vit eller svart främmande man i skogen?
Citera
2024-05-20, 10:16
Medlem
Citat:
Jag tror inte att "ni" tänker så, jag känner många kvinnor och vågar ta gift på att ingen skulle stirra en björn i vitögat hellre än att stöta på en man i skogen. Undersökningen är skit helt enkelt, och det går inte att putsa en bajskorv.

Fast nu är det ju inte så kvinnor har svarat på denna fråga, i VERKLIGHETEN eller hur?
så hur mycket du än vill "ta gift" på att du vet vad kvinnor tänker i denna fråga så har du ju fel.

Och verklighetens fakta är fortsatt den det är....

Björnattacker mot kvinnor är extremt sällsynta...inga björnar är det minsta intresserade av att våldta mänskliga honor eller mörda dem för det sexuella pirret skull eller för att de hatar just kvinnor.

Män däremot....där finns det en hel del som vill våldta kvinnor om de bara får chansen...finna sig ensam i en skog med en kvinna, vore toppen för dessa.
Finns även en hel del ur gruppen män som gillar tanken på att mörda just kvinnor. De har tom grupper på nätet där dessa män flockas för att diskutera hur de ska mörda så många kvinnor som möjligt.
Det finns tom "business" av varjehanda slag som enkom handlar om att utsätta kvinnor för sexuellt tvång och/ eller våld. Tillhör faktiskt en av världens mest lukrativa branscher, med enorm efterfrågan av just....ta-da! män.
Kan man tänka sig.

I det ljuset...sitter du alltså och VET att kvinnor hellre vill möta en man än en björn, dessutom FAST där finns gott om sociala medier där tusentals kvinnor världen över har svarat björn på frågan...

Intressant onekligen..denna manliga tvärsäkerhet över vad kvinnor vill och tänker.
Senast redigerad av Merapi 2024-05-20 kl. 10:33.
Citera
2024-05-20, 10:20
Medlem
micro113s avatar
Citat:

Vem har pratat om att stirra en björn i vitögat?
Nej, dina andras män försök att göra om undersökningen och att ta på er tolkningsrätt och talan för kvinnor är skit.
Och undersökningen har ju visat sig vara ett utmärkt instrument för att få er att öppet vifta med ert kvinnoförakt och er självpåtagna roll som världsorakel.
Citera
2024-05-20, 10:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Necris
Blir det alltid så här mycket fel när du läser?

Ja, det var ju just det jag skrev om, att det ändå är farligare med björnar pga skillnaden i antalet interaktioner. Förstod du inte får du gärna fråga.

Det är 10 kvinnor som mördats i nära relationer 2023, men det spelar inte så stor roll för resonemanget om samtliga 10 dödats av svenskar eller om det är det mer rimliga 5-6 st.

Det var ju du som skrev om hur hemska utlänningar är... 48000 mördade kvinnor globalt av män i nära relationer när det endast hade varit 5000 om alla hade varit som svenskar.

Så visst, du kan ljuga och säga att det handlar om män och kvinnor på gruppnivå, men vilken mellanstadieelev som helst kan rätta dig och säga att när en bit av gruppen skiljer sig från resten snitt med en faktor av tio så behöver du fler grupper.

Fick du inte lära dig i skolan att man räknar ut per "enhet" för att jämföra olika fenomen.
Och gör man det så är fortsatt män farligare än björnar.

Nej, när en man från braslien mördar sin fru i Brasilien så är han inte "utlänning".
Förstår att det är svårt fatta för sånna som du.
Citera
2024-05-20, 10:25
Medlem
Benny98s avatar
Citat:
Vem har pratat om att stirra en björn i vitögat?
Nej, dina andras män försök att göra om undersökningen och att ta på er tolkningsrätt och talan för kvinnor är skit.
Och undersökningen har ju visat sig vara ett utmärkt instrument för att få er att öppet vifta med ert kvinnoförakt och er självpåtagna roll som världsorakel.

Jag noterar att du inte har svarat på min fråga. Vill du hellre möta en vit eller svart främmande man i skogen? Och jag vet varför du inte svarar. Vissa frågor kan vara för generaliserande och styrande. Lite grann som sanning eller konka på lågstadiet, du måste välja en. Och du kan inte välja, och då blir det för svårt.
Citera
2024-05-20, 10:26
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Jag noterar att du inte har svarat på min fråga. Vill du hellre möta en vit eller svart främmande man i skogen? Och jag vet varför du inte svarar. Vissa frågor kan vara för generaliserande och styrande. Lite grann som sanning eller konka på lågstadiet, du måste välja en. Och du kan inte välja, och då blir det för svårt.
Nej, varför skulle jag svara på din fråga?
Vad skulle syftet vara med det?
Citera
2024-05-20, 10:27
Medlem
Citat:
Jag har aldrig hört talas om att kvinna gått på jakt efter offer i skogen och våldtagit och mördat en helt främmande kvinna - du får visa exempel på hur väldigt vanligt det är. För du hittar väl inte på?

tänkte mer utifrån "farlighet" det är ju inte precis vanligt med mord i skogen oavsett björn/man/kvinna

Citat:
Vad är det för "feministiskt självförsvar" du babblar om hela tiden?

Att man överväldigas av känsloargument (dvs neurotiska) över rationella och därmed tar kontraproduktiva beslut.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in