• 1
  • 2
2024-05-20, 01:35
Jag känner för att bli Shiva the destroyer på grund av all inkompetens men samtidigt inte eftersom alla nu och detta liv är ändligt och istället bli som Dalai Lama och "lugnt tacka" för mig men det är svårt med all inkompetens man bevittnar och erfar.
Allt fallerar men med så många politiker, chefer och allt annat så kan tyckas att Sverige borde gå som en nyrenoverad bil med smörjd motor.

Vad beror inkompetensen i Sverige på, vems uppgift är det att lösa alla brister och varför blir det inte bättre? Istället blir det mesta succesivt hela tiden sämre. Varför?
Citera
2024-05-20, 01:43
Medlem
zombie-nations avatar
Kommuntanter tror att de jobbar. De bara glassar runt. Kanske 1-2 timmars aktiv arbetsdag. De är stolta över detta. De tror de jobbar hårt.

Har blivit utredd flera gånger om arbetsförmåga mot eventuell praktik, och alla praktiker är jobbigare än det som kommuntanten sysslar med. Bara att jag inte får betalt.

De bokar generösa möten och bjuder på kaffe och wienerbröd. Jag vill ju att vi ska hitta en praktikplats, inte småprata. Jag berättar tidigare studier, praktik och jobb och vilka problem jag har. Det tar en kvart. Då sitter hon och smaskar. Och jag säger då är vi klara då, och hon ser panikartat på mig för hon har bokat 1,5 h åt mig.

Jag förstår att man behöver den tiden om någon talar genom sin iPad. Men de visste ju att jag kan tala.
Citera
2024-05-20, 01:58
Medlem
StudiumValors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av horoskopet
Istället blir det mesta succesivt hela tiden sämre. Varför?
Nä det allra mesta blir bättre och bättre.
Ett fåtal saker blir sämre som miljön och kärnvapenhot, men de är ju å andra sidan fatala.
Citera
2024-05-20, 02:00
Medlem
Conor-MacGyvers avatar
Kompetensen finns!
Finns kompetensen i Rosenbad? Not so much!

Svensken är smart och kompetent men är för vek och säger inte ifrån!

Klipp till USA, Biden som President, vi är inte ensamma i tokeriet men tokigt är det!
Citera
2024-05-20, 02:00
Citat:
Ursprungligen postat av StudiumValor
Nä det allra mesta blir bättre och bättre.
Ett fåtal saker blir sämre som miljön och kärnvapenhot, men de är ju å andra sidan fatala.
Utvecklingen går såklart framåt i takt med tiden men det kommer är knappast Sveriges förtjänst och kommer inte den stora massan till del. Vilken är envars bästa approach till inkompetens. Lösa, förstöra eller att strunta i sakerna?
Citera
2024-05-20, 02:19
Medlem
Conor-MacGyvers avatar
Citat:
Utvecklingen går såklart framåt i takt med tiden men det kommer är knappast Sveriges förtjänst och kommer inte den stora massan till del. Vilken är envars bästa approach till inkompetens. Lösa, förstöra eller att strunta i sakerna?

Du babblar bara nonsens, har du något vettigt och respektabelt att säga/skriva?
Citera
2024-05-20, 02:22
Medlem
StudiumValors avatar
Citat:
Jo de flesta får det ju bättre hela tiden.
Utom de arbetslösa, men de får det i alla fall bättre än de som var arbetslösa för 25 år sedan.
Eller de med cancer blir ju ofta sämre, men får ju bättre vård idag än tidigare.
Ja miljoner saker blir ju bara bättre och bättre.
Sen klagar ju folk på internet på en massa på olika saker med viss rätt.
I detta forum är det ju att läkaren t ex inte skriver ut benso eller att sd inte gööör något.
Men just dessa kan vi väl bortse från en stund.
Inget är ju perfekt och oklanderligt. ALLT kan bli bättre.
Hur man agerar?
Man kan ju inte göra allt så man får väl välja det där man kan förbättra mest och skita i resten.
Förstöra fattar jag inte, då blir det ju ännu sämre.
Citera
2024-05-20, 02:26
Citat:
Ursprungligen postat av StudiumValor
Jo de flesta får det ju bättre hela tiden. Förstöra fattar jag inte, då blir det ju ännu sämre.
Tills sist inträder ju en slags mättnad när man kanske har fått nog.
Att saker och ting skulle bli bättre är en myt när det enda viktiga är hur folk trivs och mår med sina liv inte blir det.
Det enda jag för övrigt säger är just det respektabla - och inget annat än så. Att varför andra konstant rapar smörja är min frågeställning med tråden
Citera
2024-05-20, 07:00
Medlem
Se hur offentliga (skattefinansierad) sektorn ser ut, kvinnor tjejer damer ja hur många som helst.

Sedan är det ett arv från göran p att alla ska ha högskoleutbildning för att jobba inom offentliga sektorn utan att det behövs, men göran p sänkte arbetslösheten då, problemet kommer nu.
Citera
2024-05-20, 07:06
Medlem
Citat:
Tills sist inträder ju en slags mättnad när man kanske har fått nog.
Att saker och ting skulle bli bättre är en myt när det enda viktiga är hur folk trivs och mår med sina liv inte blir det.
Det enda jag för övrigt säger är just det respektabla - och inget annat än så. Att varför andra konstant rapar smörja är min frågeställning med tråden

För de flesta vänsterliberala värdegrundsidioter är framsteg lika med lägre och lägre räntor samt högre belåning av de egna husen (white flight). Att döttrarna blir groomade av kriminella babbar och negrer (fakeflyktingar) från 12års ålder , samt sönerna blir rånade är lite trist, men inget som stoppar den härliga utvecklingen, dvs mer belåning.

Dessa är typen som kissar i badkaret och njuter av värmen.
Citera
2024-05-20, 07:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av zombie-nation
Kommuntanter tror att de jobbar. De bara glassar runt. Kanske 1-2 timmars aktiv arbetsdag. De är stolta över detta. De tror de jobbar hårt.

Har blivit utredd flera gånger om arbetsförmåga mot eventuell praktik, och alla praktiker är jobbigare än det som kommuntanten sysslar med. Bara att jag inte får betalt.

De bokar generösa möten och bjuder på kaffe och wienerbröd. Jag vill ju att vi ska hitta en praktikplats, inte småprata. Jag berättar tidigare studier, praktik och jobb och vilka problem jag har. Det tar en kvart. Då sitter hon och smaskar. Och jag säger då är vi klara då, och hon ser panikartat på mig för hon har bokat 1,5 h åt mig.

Jag förstår att man behöver den tiden om någon talar genom sin iPad. Men de visste ju att jag kan tala.

Varför får du inte sjukpension med tanke på din ålder och din diagnos?

Men visst är det absurt. Jag ser idioter till politiker och tjänstemän som har lägre intelligens och kunskap än jag själv ha mer än 100 ggr mer att leva på än jag för att hela tiden förstöra samhället för flertalet.
Citera
2024-05-20, 07:11
Medlem
kyrkstockens avatar
De beror på att kvinnor skall vara med i processen. Med kvinnor runt omkring oss tar vi män ett steg tillbaka. Det innebär också att vi tar ett steg tillbaka från det vi är riktigt bra på tex organisera.

Vi har helt enkelt inte utrymme att vara oss själva om kvinnor skall vara med.

Istället gör vi oss till. De allra flesta män är programmerade att skydda kvinnor. Så när de gör fel, tex. sjunger we shall overcome, köper kolkraftverk, hamnat på fel universitetsutbildning osv, så täcker vi istället upp för dom.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in