Citat:
Ursprungligen postat av
Thyrell
Problemet med detta resonemang är att du inte redovisar hur många gånger kvinnor möter män eller björnar. Jag kan med stor säkerhet säga att de flesta kvinnor, under sin livstid, aldrig kommer att möta en björn, inte ens i skogen.
Män däremot, möter de oftast dagligen, och kanske hundratals olika män dessutom. I skogen betydlig mer sällan. Om du inte räkknar parker och urbana "skogar".
Jag kan förstå kvinnors uttalde rädsla för män i dag. De matas med nyheter och historier via media och social media. Lätt då att tro att det alltid blir problem då de möter en okänd man.
Precis som de flesta här matar varandra med elakheter om invandrare och sedan tror att bara de sätter sin fot ute så kommer en invandrare att ge sig på dem eller deras anhörig.
Alltsä... det är inte ens värt att försöka med merapi.... jag har bokstavligen försökt förklara detta otroligt enkla koncept till henne vid flertal svar...
Jag har bokstavligen flera års erfarenhet av statistik.... och jag fär hjärtattack när jag ser henne kräka ut sig som om hon kan någonting om statistik....
För att gå in på det lite djupare, kallas detta "confounding bias" och det sker när bias i data uppstår när data sker i olika kontext.... dvs "björn attacker är sker i an annan kontext (e.g skogen) vilket gör att natal attacker från björnar blir uppenbart mindre... det går alltså inte jämnföra dessa antal attacker rakt av pga detta bias.... man brukar då prata inom att "adjust for confounding factors" vilket bara vetyder att vi måste estimera siffrorna i samma kontext... dvs hur skulle antal björnattacker se ut om björnar fick vandra omkring stan och man stöter på 10 björnar dagligen precis som män och kvinnor gör med varandra i affären etc....
Men grejjen är att dessa feminister (aka äckliga manshatare) vill inte lära sig.... utan dom använder sig utav snevriden bajs statistik för att kunna ventilera sitt manshat.... det är vad det här handlar om från hela början.... äckligt manshat
Sen när rationella människor kritiserar deras snevridna bajsstatistik.... ja då hoppar dom till nästa taktik.... spela offer.... och nämner "MEn DET äR VårA KänSLoR dET hAnDLAR Om.... DEt hANDLaR InTE om BJörNAR