2024-05-19, 18:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FootnBalls
”Kvinnor” har inte svarat på frågan.

Det är (mest sannolikt) en liten procent av kvinnor som följer en feministisk användare på tiktok eller som hittat till videon genom TikToks algoritm som har svarat på frågan.

Du kan överhuvudtaget inte säga någonting om vad kvinnor tycker utifrån detta. Men du är för blåst för att förstå enkla logiska resonemang.

Det är också i princip väldigt svårt att ta reda på det. För att göra det måste du ha ett randomiserat urval med mycket hög svarsfrekvens, vilket i princip aldrig sker ens i sk
”vetenskapliga studier”.

Ju äldre jag blir desto mer förstår jag varför man förr i tiden inte lärde gemene man att läsa. Vad är vitsen att kunna det när du saknar intelligents och/eller utbildning för att kritiskt värdera det du läser?

Människor som dig, dvs kvinnor med vanföreställningar och paranoia, är extremt lättmanipulerade. Jag börjar även alltmer förstå varför kvinnor och gemene man eventligen inte hade rösträtt förr i tiden. Pöbeln är helt enkelt en fara för samhället. Det är farligt för samhället att ge människor som dig någon som helst makt.
bibeln talade om det med äpplet ger du en kvinna kunskap kommer hon använda det för att bränna ner paradiset.
Citera
2024-05-19, 18:08
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Ja du vet, "ibland måste man kalla en spade för spade".

Du drar jävligt långtgående slutsatser på något du tror.

Du ska satan ta mej inte sätta dig över andra gällande logik och vem som ska anses värdiga nog att ha rösträtt.
Eftersom hönan som skapat tråden inte länkat till någon källa gör jag antaganden baserat på vetenskaplig erfarenhet. Tex att endast en liten andel av tillfrågade svarar på en fråga samt att en algoritmstyrd app kanske inte utgör det bäst randomiserade urvalet.

Att du fortsätter försvara trådens existenberättigande och insisterar på att en tiktok-video är det minsta vetenskapligt relevant säger tyvärr en hel del om dig som person. Dvs att du är en gravt inkompetent person.
Citera
2024-05-19, 18:15
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FootnBalls
Eftersom hönan som skapat tråden inte länkat till någon källa gör jag antaganden baserat på vetenskaplig erfarenhet. Tex att endast en liten andel av tillfrågade svarar på en fråga samt att en algoritmstyrd app kanske inte utgör det bäst randomiserade urvalet.

Att du fortsätter försvara trådens existenberättigande och insisterar på att en tiktok-video är det minsta vetenskapligt relevant säger tyvärr en hel del om dig som person. Dvs att du är en gravt inkompetent person.

Du antar ja. Sen drar du slutsatsen att kvinnor är värdelösa på logik utifrån ditt antagande.
Citera
2024-05-19, 18:19
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Du antar ja. Sen drar du slutsatsen att kvinnor är värdelösa på logik utifrån ditt antagande.
Nej den slutsatsen drar jag efter tusentals interaktioner med det täcka könet.
Citera
2024-05-19, 18:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Kanske våldtäktsmannen frågar om du medicinerar och sen hur många du legat med det senaste året och baserat på svaret sen bestämmer sig för om han ska våldta dig eller inte?

Och björnar kan ju inte fråga, och därför väljer många kvinnor hellre att möte björnen skulle ju kunna vara så neurotiska resonerar. även om det knappast är mycket rationalitet i det.
Citera
2024-05-19, 18:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
En björn lufsar iväg om du inte stör den/provocerar den eller kommer för nära dess ungar.
En främling som vill dig illa räcker det däremot inte att bara lämna ifred.

Sjuka/skadade björnar farliga, de flesta män skulle förmodligen likt en normal björn undvika dig även i skogen. De sjuka och skadade är naturligtvis farliga.
Citera
2024-05-19, 18:32
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av slö
Och björnar kan ju inte fråga, och därför väljer många kvinnor hellre att möte björnen skulle ju kunna vara så neurotiska resonerar. även om det knappast är mycket rationalitet i det.
Eller så säger man bara till våldtäktsmannen att man är kärnfrisk och inte har max tre sexpartners per år, så står han över.
Citera
2024-05-19, 18:33
Medlem
Citat:
Så alla män svarar exakt samma sak om de får en fråga med två alternativ?
Nej. tex så söker inte de flesta män vård eller upplever sig som mer olycksdrabbade än kvinnor. när det är precis det de är. i jmf med kvinnor.

troligtvis har det med personlighetsdrag att göra. och där skiljer sig ju män och kvinnor som grupper åt.

Citat:
Det är inte så att strategier kan skilja mellan olika män?
Och olika kvinnor.

vilket föranledde mitt tidiagre inlägg. det förklarar det ju bättre och tar hänsyn till verkligheten. medans "könsmaktsperspektivet" inte gör det.
Citera
2024-05-19, 18:33
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Sjuka/skadade björnar farliga, de flesta män skulle förmodligen likt en normal björn undvika dig även i skogen. De sjuka och skadade är naturligtvis farliga.
Det är väldigt mycket lättare att identifiera en sjuk skadad björn än en sjuk skadad främmande man.
Citera
2024-05-19, 18:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Eller så säger man bara till våldtäktsmannen att man är kärnfrisk och inte har max tre sexpartners per år, så står han över.

det tror jag inte hjälper. de kallas "risk behaviours" inte "risk perceptions"
Citera
2024-05-19, 18:35
Medlem
Citat:
Det är väldigt mycket lättare att identifiera en sjuk skadad björn än en sjuk skadad främmande man.

Uppenabrligen inte för "de flesta" kvinnorna som svarade på björn/man frågan i skogen....
Citera
2024-05-19, 18:36
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Nej. tex så söker inte de flesta män vård eller upplever sig som mer olycksdrabbade än kvinnor. när det är precis det de är. i jmf med kvinnor.

troligtvis har det med personlighetsdrag att göra. och där skiljer sig ju män och kvinnor som grupper åt.

Ja, det skiljer både mellan individer inom grupper och mellan grupper (indelade i kön t ex)

Citat:
Och olika kvinnor.

vilket föranledde mitt tidiagre inlägg. det förklarar det ju bättre och tar hänsyn till verkligheten. medans "könsmaktsperspektivet" inte gör det.
Ja och det har också i hela tråden talats om "en majoritet av de tillfrågade" - inte "alla kvinnor säger"
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in