Citat:
Ursprungligen postat av
Jenny9
Det blev väldigt stor koncentration på just våldtäkter.
Det omfattande och allvarliga våldet som män utsätter kvinnor för världen över handlar inte enkom om våldtäkt utan också om stalking, misshandel, mord, förtryck, hot, kontroll, trakasserier, diskriminering, osv osv.
Att kvinnor svarar "Björn" på den hypotetiska frågan "bear vs man" grundar sig i verkligheten.
”Kvinnor” har inte svarat på frågan.
Det är (mest sannolikt) en liten procent av kvinnor som följer en feministisk användare på tiktok eller som hittat till videon genom TikToks algoritm som har svarat på frågan.
Du kan överhuvudtaget inte säga någonting om vad kvinnor tycker utifrån detta. Men du är för blåst för att förstå enkla logiska resonemang.
Det är också i princip väldigt svårt att ta reda på det. För att göra det måste du ha ett randomiserat urval med mycket hög svarsfrekvens, vilket i princip aldrig sker ens i sk
”vetenskapliga studier”.
Ju äldre jag blir desto mer förstår jag varför man förr i tiden inte lärde gemene man att läsa. Vad är vitsen att kunna det när du saknar intelligents och/eller utbildning för att kritiskt värdera det du läser?
Människor som dig, dvs kvinnor med vanföreställningar och paranoia, är extremt lättmanipulerade. Jag börjar även alltmer förstå varför kvinnor och gemene man eventligen inte hade rösträtt förr i tiden. Pöbeln är helt enkelt en fara för samhället. Det är farligt för samhället att ge människor som dig någon som helst makt.