2024-05-19, 15:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Truefighter
Naturligtvis kan en indexfond ge bättre avkastning än trading som din fråga löd. Det beror ju på om du lyckas överträffa index eller ej.
Förstår inte alls vilken fråga du svarar på.
Citera
2024-05-19, 15:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tipsexperten
Förstår inte alls vilken fråga du svarar på.
Jag menar att det är ett Janusansikte som antingen kan ge sämre utdelning mot index eller överträffa det. Men ett index kan ju även överprestera ett annat om du är med? Det man kan säga är att mycket handlar om individens förmåga här. Dock är det en bra ide att köpa indexfonder för de allra flesta människor.
Senast redigerad av Truefighter 2024-05-19 kl. 15:51.
Citera
2024-05-19, 17:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Truefighter
Jag menar att det är ett Janusansikte som antingen kan ge sämre utdelning mot index eller överträffa det. Men ett index kan ju även överprestera ett annat om du är med? Det man kan säga är att mycket handlar om individens förmåga här. Dock är det en bra ide att köpa indexfonder för de allra flesta människor.
Ja men hur kan det finnas människor som påstår att det är omöjligt att överträffa ett globalt aktieindex?
Sen har det tillkommit en ännu värre åsikt att det skulle vara omöjligt på sikt.
Hur är det möjligt att om man är så okunnig ändå ska ha en bestämd åsikt?
Snacka om att skämma ut sig.
Citera
2024-05-19, 18:04
Medlem
Citat:
Snacka om att skämma ut sig.
Vore det inte enklare om du bevisade att du har rätt?
Citera
2024-05-19, 18:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pillerarm
Vore det inte enklare om du bevisade att du har rätt?
Är du en sån som tror att man inte på nåt vis kan prestera bättre än ett genomsnittligt aktieindex?
Behöver du bevis på att det är möjligt?
Citera
2024-05-19, 18:28
Medlem
Citat:
Är du en sån som tror att man inte på nåt vis kan prestera bättre än ett genomsnittligt aktieindex?
Behöver du bevis på att det är möjligt?
Ja, jag behöver bevis. Något du inte kan prestera.

Jag ligger högre än index i år och även förra året. Det innebär inte att jag kan slå index över tid. Och det kan inte du heller.

Om du kan det så hade du inte suttit här, då hade du varit en mäklare av världsklass.

Och ja, jag förstår din metod med hävarm, problemet är att det inte fungerar över tid.

Om du tänker efter lite själv, så måste det väl ändå gå on att det inte kan vara något magiskt du kommit på, tänk efter lite själv.
Senast redigerad av Pillerarm 2024-05-19 kl. 18:39.
Citera
2024-05-19, 18:55
Medlem
Citat:
Ja, jag behöver bevis. Något du inte kan prestera.

Jag ligger högre än index i år och även förra året. Det innebär inte att jag kan slå index över tid. Och det kan inte du heller.

Om du kan det så hade du inte suttit här, då hade du varit en mäklare av världsklass.

Och ja, jag förstår din metod med hävarm, problemet är att det inte fungerar över tid.

Om du tänker efter lite själv, så måste det väl ändå gå on att det inte kan vara något magiskt du kommit på, tänk efter lite själv.
Jo det kan jag varje vecka till och med.
Tack för att du erkänner att du är en sån som tror att ingen kan prestera bättre än ett genomsnitt.
Hoppas bara du inte ska missionerar din okunskap till andra.
Att du påstår att det inte fungerar över tid visar att du absolut inte förstått.
Är ett så konstigt påstående, kan inte på nåt vis förstå hur nån kan säga nåt sånt.
Citera
2024-05-19, 20:00
Medlem
Citat:
Jo det kan jag varje vecka till och med.
Tack för att du erkänner att du är en sån som tror att ingen kan prestera bättre än ett genomsnitt.
Hoppas bara du inte ska missionerar din okunskap till andra.
Att du påstår att det inte fungerar över tid visar att du absolut inte förstått.
Är ett så konstigt påstående, kan inte på nåt vis förstå hur nån kan säga nåt sånt.
Du får väl avis på att jag inte förstått?

Du gapar om massor, men du kan inte prestera.

Vi har många visat på att man inte kan få mer än index över tid. Nu är det din dags för dig att blotta din kuk. Något du inte kan lycka med.
Senast redigerad av Pillerarm 2024-05-19 kl. 20:05.
Citera
2024-05-19, 21:27
Medlem
Citat:
Du får väl avis på att jag inte förstått?

Du gapar om massor, men du kan inte prestera.

Vi har många visat på att man inte kan få mer än index över tid. Nu är det din dags för dig att blotta din kuk. Något du inte kan lycka med.
Jag är bara nöjd att du erkänner att du anser att man inte kan prestera bättre än ett genomsnitt, men du är helt övertygad om att det alla som inte följer index exakt presterar sämre än ett genomsnitt.
Jättekul är det.
Mitt könsorgan får du inte se.
Citera
2024-05-19, 21:30
Medlem
Citat:
Jag är bara nöjd att du erkänner att du anser att man inte kan prestera bättre än ett genomsnitt, men du är helt övertygad om att det alla som inte följer index exakt presterar sämre än ett genomsnitt.
Jättekul är det.
Då är det väl bara att du gör så. Hur svårt kan de vara?
Citera
2024-05-19, 22:16
Medlem
Citat:
Då är det väl bara att du gör så. Hur svårt kan de vara?
Jag gör det. Inte svårt alls.
Vill bara motverka att människor som tror utan att veta ska försöka påverka människor i en viss riktning.
Bara för att man själv är helt okunnig bör man inte ge råd till andra.
Gör man det i andra sammanhang än inom ekonomi?
Mycket märkligt beteende som jag försöker motverka.
Citera
2024-05-19, 22:21
Medlem
Citat:
Jag gör det. Inte svårt alls.
Vill bara motverka att människor som tror utan att veta ska försöka påverka människor i en viss riktning.
Bara för att man själv är helt okunnig bör man inte ge råd till andra.
Gör man det i andra sammanhang än inom ekonomi?
Mycket märkligt beteende som jag försöker motverka.
Du har inte lyckats hittills.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in