2024-05-19, 11:38
Medlem
Sven-Gustafs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BrunteBra
Nu har hon gått ut med en debattartikel i Aftonbladet:

”Bara timmar efter att SD-medarbetare talat om att ”hitta skit” på KD-toppen hamnade hon mitt i en hatstorm, skriver hon på Aftonbladet debatt:
”Det var koordinerat, det var massivt, men framför allt var det rasistiskt”.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...erade-hatstorm

Personligen tror jag mer på att folk var jävligt förbannade och besvikna efter DN-intervjun. Hon orsakade själv något av en chockvåg. Det behövs ingalunda någon ”koordinerad hatstorm” för att människor ska reagera. Många hade satt henne som på en piedestal och jävlar vad hon föll på grund av sina egna uttalanden i DN!

Hur funkar ATM:s psyke egentligen?
Och detta ständiga "rasistiskt", som om blotta ordet skulle utgöra ett dräpande argument.

Hon rör sig för övrigt faktiskt på en främmande folkstams territorium, fattar hon inte det?
Citera
2024-05-19, 11:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sven-Gustaf
Och detta ständiga "rasistiskt", som om blotta ordet skulle utgöra ett dräpande argument.

Hon rör sig för övrigt faktiskt på en främmande folkstams territorium, fattar hon inte det?

Ja, rasist-kortet har jag inte heller förknippat med henne tidigare. Hon verkar ha börjat ful-spela nu när hon nog börjat inse att hon nog inte får någon plats i EU. Dock betvivlar jag att den här typen av debatt-artiklar är till hennes fördel.

Hon kastade skit på många iom DN-artikeln och då kastar många skit tillbaka. DN-intervjun hade en enorm genomslagskraft, då den snart blev känd av så många som vanligen inte läser DN också. Det behövs inte någon så kallad ”trollfabrik” för att få arga och besvikna individer runt om i landet att reagera på ATM:s egen bashing av SD-röstare.

Hon föll snabbt där.
Citera
2024-05-19, 14:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sven-Gustaf

Uttrycker primitiv tribalism så tydligt att han t o m använder synonymer for tribalism i sina förklaringar. Platsar bättre i en stenåldersfamilj på 5 personer där man slåss med varje okänd person man träffar på och är oförmögen att handskas med en avancerad miljardcivilisation. Vi föds alla som komplett okunniga och rädda stenåldersmänniskor. Avancerade civilisationer, att leva i fred tillsammans med andra varelser är något vi får lära oss. Men de som inte lär sig det förblir på primitiv stenåldersnivå.
Senast redigerad av Herbert.Spencer 2024-05-19 kl. 14:34.
Citera
2024-05-19, 14:42
Medlem
Citat:

”Bara timmar efter att SD-medarbetare talat om att ”hitta skit” på KD-toppen hamnade hon mitt i en hatstorm, skriver hon på Aftonbladet debatt:

Personligen tror jag mer på att folk var jävligt förbannade och besvikna efter DN-intervjun. Hon orsakade själv något av en chockvåg. Det behövs ingalunda någon ”koordinerad hatstorm” för att människor ska reagera. Många hade satt henne som på en piedestal och jävlar vad hon föll på grund av sina egna uttalanden i DN!

Sedan använder hon sig av det väldigt uttjatade HAT OCH HOT.

” Mina kommentarsfält, i samtliga öppna sociala medier kanaler, översköljdes av en störtflod av hat och hot”

Hot kan vara ett lagbrott. Men hat kan innefatta berättigad kritik.
Vilken prinsessan på ärten hon har visat sig vara, trodde hon var av ett hårdare virke.
Hon trampade i klaveret med DN-intervjun och folk blev förbannade, det var ingen jäkla koordinerad attack från trollkonton, jösses så hon går bort sig nu.
Fram med bevis Alice eller håll snattran om ert samarbetsparti.
Citera
2024-05-19, 14:48
Medlem
Sven-Gustafs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herbert.Spencer
Uttrycker primitiv tribalism så tydligt att han t o m använder synonymer for tribalism i sina förklaringar. Platsar bättre i en stenåldersfamilj på 5 personer och är oförmögen att handskas med en avancerad miljardcivilisation.
Du hanterar ingen "miljardcivilisation", du går till ett ilsket litet angrepp mot en enskild medlem på Flashback som erkänner folkstammar och nationsgränser.

Det är faktiskt ingen självklarhet att man ska bosätta sig på ett annat folks område och lägga sig i hur det ska styras. Det kan tillåtas eller förhindras, enligt värdfolkets gottfinnande. Personligen anser jag att det är en oförskämdhet att invandra till ett främmande land och förespråka fri invandring i det landet, därför har jag inte heller hyst några falska förhoppningar rörande denna kvinna.

Men bjäfsa på du. Dra nu till med något som kan förstora dig, som omväxling till personangreppet. Skryt lite.
Citera
2024-05-20, 13:00
Medlem
Hur kan hon veta att det är orkestrerat från SD? 🤔 Och inte bara vanligt folk som blivit förbannade? Hon spelar lika mycket på känslor som vilken vänstermupp som helst. Det tror jag enbart hon kommer att förlora på. Förstår inte varför hon missköter sin offentliga image på det här viset. Känns inte som en bra strategi när hon vänder sig till högerväljare.
Citat:

Sedan använder hon sig av det väldigt uttjatade HAT OCH HOT.

” Mina kommentarsfält, i samtliga öppna sociala medier kanaler, översköljdes av en störtflod av hat och hot”

Hot kan vara ett lagbrott. Men hat kan innefatta berättigad kritik.
Citera
2024-05-20, 13:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av noden
Hur kan hon veta att det är orkestrerat från SD? 🤔 Och inte bara vanligt folk som blivit förbannade? Hon spelar lika mycket på känslor som vilken vänstermupp som helst. Det tror jag enbart hon kommer att förlora på. Förstår inte varför hon missköter sin offentliga image på det här viset. Känns inte som en bra strategi när hon vänder sig till högerväljare.
Det vet hon inte. Hon passar på att hata SD när alla andra gör det. Men framförallt så marknadsför hon sig inför valet till EU. Det sista är säkerligen huvudskälet då hon kan få en mycket hög lön utan egentligt arbete.
Citera
2024-05-20, 13:42
Medlem
Nej det vet hon ju inte! Hon rider nu på vågen av SD-hatande som sosseriet satt igång via TV4 för att vinna röster, ja!, Men jag skulle inte tro att det gagnar karriären på lång sikt. Högerväljare tänker generellt sett annorlunda än vänsterfolk. De genomskådar hennes brist på fakta.
Citat:
Ursprungligen postat av KamratBlue
Det vet hon inte. Hon passar på att hata SD när alla andra gör det. Men framförallt så marknadsför hon sig inför valet till EU. Det sista är säkerligen huvudskälet då hon kan få en mycket hög lön utan egentligt arbete.
Citera
2024-05-22, 18:35
Medlem
moralhoras avatar
Ur en politisk synpunkt så är det väl rätt förvirrande - hon kör rätt stenhårt på Europas gränser som politik och samtidigt så beklagar hon sig över Sverigedemokraternas beteende. Såklart är det sistnämnda helt okej att göra, men rent taktiskt så är det nog inte så smart. Som en Expressen-skribent frustrerat uttryckte det i samband med "järnrörsskandalen" - deras väljare har liksom stålhättor och historiskt så har inte skandaler funkat mot dom.

Om hennes tanke är att hon ska få väljare som velar att välja henne istället för Sverigedemokraterna så lär det inte funka. "I hjärterum så finns stjärterum"-typerna är bortskrämda av hennes upplevda hårda hållning i migration. Så vem är det tänkt att Teodorescu ska tilltala?

Kanske är det ärligt talat bara så att hon är trött och stött på Sverigedemokraterna, men då borde hon hållit sig till ledarskribent. Politik är som välbekant ett spel.
Citera
2024-06-08, 23:24
Medlem
Är fittan jude?
Senast redigerad av CygnusX 2024-06-08 kl. 23:51.
Citera
2024-06-09, 11:39
Medlem
Drozds avatar
Ska tydligen vara lite spänt och irriterat mellan Alice och Ebba Busch. Bägge två lider av svårartat Duktig flicka-syndrom och är beredda att gå över lik för att vara "bäst i klassen". Alice är dock ännu mer extrem karriärist än Ebba - troligen som kompensation för hennes påvra uppväxt i Rumänien - och Ebba anar nog instinktivt att lilla väna Alice kan bli en farlig konkurrent om partiledarposten.

Tidigare var de ganska goda vänner och umgicks även en del privat. Det var Ebba som tipsade Alice om en bra barnkirurg på Läkarhuset på Odenplan när Alices son skulle omskäras, men pojken drabbades av smärre komplikationer till följd av ingreppet som krävde lokal antibiotikabehandling. Omskärelse trendar lite i svenska högerkristna kretsar, inspirerade av högerkristna i USA och givetvis idolen Israel.

Lite märkligt ändå att Alice låter utföra rituell könsstympning på sitt barn med tanke på att hon tidigare har sagt sig vara icke-troende. En orosanmälan och polisanmälan om barnmisshandel borde hursomhelst upprättas.
Senast redigerad av Drozd 2024-06-09 kl. 11:51.
Citera
2024-06-09, 11:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Drozd
Ska tydligen vara lite spänt och irriterat mellan Alice och Ebba Busch. Bägge två lider av svårartat Duktig flicka-syndrom och är beredda att gå över lik för att vara "bäst i klassen". Alice är dock ännu mer extrem karriärist än Ebba - troligen som kompensation för hennes povra uppväxt i Rumänien - och Ebba anar nog instinktivt att lilla väna Alice kan bli en farlig konkurrent om partiledarposten.

Sveriges Ayn Rand
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in