2024-05-13, 19:11
Avslutad
Det är ett lätt val. Rösta som folket gör. Tänk på att välja det alternativ som gynnar vänskapen med våra europeiska broder- och systerfolk. Tillsammans bygger folken en framtid.
Citera
2024-05-15, 13:16
Medlem
Det borde vara en självklarhet för var och en att inte rösta i EU-valet. EU-valet handlar endast om att ge ett antal svenska politiker möjlighet till en 4-årig lyxtillvaro i Bryssel utan några som helst krav på att prestera något. Skulle dom stanna hemma i riksdagen skulle dom kunna göra viss nytta.
Citera
2024-05-16, 11:57
Medlem
Röstar weimars då han är den mest eu kritiska och verkar besitta något så ovanligt som sunt förnuftig.

Konstigt att man inte får någon bekräftelse på att ens röst har blivit avkryssad och gått igenom, borde inte vara svårt med qr och digitaliseringen.
Senast redigerad av SamDumpty 2024-05-16 kl. 12:14.
Citera
2024-05-16, 18:53
Medlem
shotacats avatar
Övervägde att rösta på SD men med tanke på att de inte längre vill se att vi lämnar unionen så bryr jag mig inte om det. Synd att samtliga partier numera varierar ifrån EU-vurmare (L,C) till "reformister" (SD).

Reformisterna litar jag på lika mycket som jag litar på en räv i hönshuset.
Citera
2024-05-16, 19:03
Bannlyst
En person som jag har mycket stor respekt för har - på mycket goda grunder - rekommenderat att rösta blankt så det blir nog det. Kanske med något roligt meddelande.
Citera
2024-05-16, 19:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kaReri182
Det borde vara en självklarhet för var och en att inte rösta i EU-valet. EU-valet handlar endast om att ge ett antal svenska politiker möjlighet till en 4-årig lyxtillvaro i Bryssel utan några som helst krav på att prestera något. Skulle dom stanna hemma i riksdagen skulle dom kunna göra viss nytta.

Jag håller med dig i princip, men är tveksam till att sådana som Bah Kukke, Tobé, Sjöstedt och Wissner skulle göra någon nytta i riksdagen. Måhända skulle Måwe och Erixon göra större nytta som skribenter här i Sverige än som politiker i Bryssel.
Citera
2024-05-16, 19:29
Medlem
Vitiss avatar
Åsikter om Folklistan tack.
Citera
2024-05-16, 19:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rammakaren
Jag håller med dig i princip, men är tveksam till att sådana som Bah Kukke, Tobé, Sjöstedt och Wissner skulle göra någon nytta i riksdagen. Måhända skulle Måwe och Erixon göra större nytta som skribenter här i Sverige än som politiker i Bryssel.

I riksdagen skulle deras röster ha visst värde vid omröstningar. I europaparlamentet är de fullständigt värdelösa.
Citera
2024-05-16, 21:50
Medlem
Rumpkorvens avatar
Jag vill rösta på det partiet som vill stanna i EU men som vill att EU ska bestämma så lite som möjligt över svenska lagar. Vilket parti är det?
Citera
2024-05-16, 22:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Rumpkorven
Jag vill rösta på det partiet som vill stanna i EU men som vill att EU ska bestämma så lite som möjligt över svenska lagar. Vilket parti är det?

Varför?
Citera
2024-05-16, 23:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rumpkorven
Varför inte göra en valkompass? SD är det parti som vill minska EUs makt mest. L är det parti som vill öka EUs makt mest.
Citera
2024-05-17, 14:39
Medlem
snooper123s avatar
Vad ska ni rösta på?
SD är ju ett självklart val.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem