2024-05-12, 13:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stigbertil
Ett superbra tips för att undvika morgon/nattbånge är att pissa innan man går och lägger sig samt undvika att dricka några timmar innan läggdags. Pissnödighet under natten triggar igång ståndet av någon anledning och detta hjälpte mig som fan!

Snyggt, ska tänka på detta!
Citera
2024-05-12, 18:53
Medlem
Är det möjligt att kunna trycka ner svullnaden så den går ner och att man gör det nåra gånger om dagen i nån vecka eller går den ner automatiskt eller såhär genom tiden?
Citera
2024-05-12, 19:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Antixdare
Är det möjligt att kunna trycka ner svullnaden så den går ner och att man gör det nåra gånger om dagen i nån vecka eller går den ner automatiskt eller såhär genom tiden?

Du kan minska svullnaden genom att ha kuken i högläge.

Svullnaden minskar av sig själv över tid.
Citera
2024-05-12, 21:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stigbertil
Du kan minska svullnaden genom att ha kuken i högläge.

Svullnaden minskar av sig själv över tid.

Funkar inte nått nämnvärt för mej, men kanske är för tidigt för att säga än... försöker sitta med ballen i högläge så mycket som möjligt, men 5 dagar in så känns det knappt som nån skillnad!

Men som sagt, kanske är lite väl tätt inpå för att man ska kunna märka skillnad.
Citera
2024-05-12, 21:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av iNoob
Funkar inte nått nämnvärt för mej, men kanske är för tidigt för att säga än... försöker sitta med ballen i högläge så mycket som möjligt, men 5 dagar in så känns det knappt som nån skillnad!

Men som sagt, kanske är lite väl tätt inpå för att man ska kunna märka skillnad.

Jo 5 dagar efter operationen så ser det förjävligt ut hur man än gör haha. Tänk mer i veckor än dagar.
Citera
2024-05-12, 22:43
Medlem
mystiskt.s avatar
Citat:
Jodå vaknar tillofrån med bånge o man är alltid lika nervös att nått stygn ska gå upp eller dylikt, känns som att kuken ska sprängas. Jag brukar försöka gå på toa o sen tvätta av ballen lite efter att ståndet lagt sig, så brukar man kunna somna om lite bättre. Har hört för typ 100 år sedan att om man har en utvidgad blåsa så kan det trycka mot prostatan vilket gör att man får natt/morgonstånd, men det här är extrem killgissning.

Förr hade man säkert stånd 20 gånger på en natt utan att veta om det, men nu när man sitter med stygn i ballen så sover man lite mer oroligt, definitivt.

Antar att du också sover spritt språngande om du glider runt så resten av tiden, har du märkt nåt spec när du vaknat med ömhet etc? Har chillat runt utan jarlingar nån timma nu (med förvarning till päronen ) o helveye vad skönt det är. Funtar på att slagga utan, men är lite orolig ifall man råkar komma åt nåt. Och har du bara slaggat på rygg isåfall? Kommer absolut inte sova på kaggen men sidan kanske kan funka? Tack för tipset om att glida runt naken iallafall, helvete va skönt de är! Kanske går man och blir nudist nu
Citera
2024-05-13, 08:21
Medlem
Citat:

Nu provar jag med att varje dag trycka ner den lite grann varje dag och det blir lite skillnad har gjort det i 2 dagar fast det är alltid en sak bakom vid strängen som alltid sticker ut fast de kanske är så det ska vara men senare vid stånd så drar den sig ut sig och blir rak och ingen buckla eller hur man säger, men de beror på hur öm och så du är så om du är öm fortfarande så borde du inte göra det. Men du borde testa sen om några dagar
Citera
2024-05-13, 14:34
Medlem
mystiskt.s avatar
Liten uppdatering, spenderade kvällen samt sömnen utan jarlingar och uppvaknadet imorse var underbart! Fyfan vad skönt det var, typ ingen smärta alls där jag tidigare hade! Tror det hade blivit nåt skav i fillingarna med kompress och binda mot ett av stygnen på strängen men det har förbättrats galet mycket under natten.
Nu idag har jag kört utan kompress och bara med sånhär mansbinda, drog på en del vaselin också på undersidan som var i kontakt med bindan. Resulterade i den mest smärtfria dagen hittils! Enda klagomålet nu är väl att ollonet är satans känsligt men känns liiite bättre för varje dag.

Summa sumarum: Kör näck när ni är några dagar in i läkningen (så länge blödningar har lagt sig)!
Citera
2024-05-13, 20:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mystiskt.
Antar att du också sover spritt språngande om du glider runt så resten av tiden, har du märkt nåt spec när du vaknat med ömhet etc? Har chillat runt utan jarlingar nån timma nu (med förvarning till päronen ) o helveye vad skönt det är. Funtar på att slagga utan, men är lite orolig ifall man råkar komma åt nåt. Och har du bara slaggat på rygg isåfall? Kommer absolut inte sova på kaggen men sidan kanske kan funka? Tack för tipset om att glida runt naken iallafall, helvete va skönt de är! Kanske går man och blir nudist nu

Har kört helt näck sedan dag ett, inte sovit med kompress heller utan vart väldigt försiktig med täcket och typ legat på rygg med ballen fri från täcket, man får trixa lite så går det täcka övriga delar av kroppen, samt att ligga på sidan funkar också ganska bra beroende på hur lång korv du har, min är inget att skryta med så de funkar.

Edit: angående ömheten så är jag fortfarande öm dygnet runt, men tycker inte det förvärras något nämnvärt på morgonen, nej.

Citat:
Ursprungligen postat av mystiskt.
Liten uppdatering, spenderade kvällen samt sömnen utan jarlingar och uppvaknadet imorse var underbart! Fyfan vad skönt det var, typ ingen smärta alls där jag tidigare hade! Tror det hade blivit nåt skav i fillingarna med kompress och binda mot ett av stygnen på strängen men det har förbättrats galet mycket under natten.
Nu idag har jag kört utan kompress och bara med sånhär mansbinda, drog på en del vaselin också på undersidan som var i kontakt med bindan. Resulterade i den mest smärtfria dagen hittils! Enda klagomålet nu är väl att ollonet är satans känsligt men känns liiite bättre för varje dag.

Summa sumarum: Kör näck när ni är några dagar in i läkningen (så länge blödningar har lagt sig)!

Skönt att det går åt rätt håll, jag är fortfarande väldigt känslig vid ett specifikt styg på ovansidan av penis samt strängen o under strängen. I övrigt runtom är det ganska lugnt. Körde med shorts o kallingar idag ganska många timmar men man går ju som om man skitit ner sej, samt svårt att böja sej ner o typ plocka upp saker bekvämt. Tillomed gå i trappor kan vara obekvämt om korven ligger fel i kallingar, men sålänge smärtan i stygnen försvinner så tror jag inte att det kommer ta många dagars träning innan man kan gå relativt normalt med öllat mot kallingarna.

Tror även jag fick loss ett styg idag på undersidan av penis typ intill strängen, väldigt känslig där just nu, så... Back to näck!
Edit: svullnaden på badringen samt under strängen har lagt sej aningen, är inte lika tjock om ballen längre som jag var dag 2-5. Men är fortfarande rädd för infektion o skit, kommer nog vara nervig tills stygnen släppt och det inte är några synliga sår. Tur man har semester i 3v så man kan glida runt näck i sommarstugan, passade lägligt nu när det är 20 grader varmt också!
Senast redigerad av iNoob 2024-05-13 kl. 20:16.
Citera
2024-05-15, 22:51
Medlem
Utförde full omskärelse för 2 veckor sedan.
De flesta stygn är borta och jag smörjer både stygnen och hela ollonet med vitt vaselin flera gånger om dagen sedan dag 2.
Är fortfarande nästintill omöjligt att gå i kläder.

Det som jag är lite fundersam på är att det fortfarande blir slemmigt och gult efter några minuter efter smörjningen. Är denna gula smörja från läkningen av såret eller från stygnen som börjar lösas upp eller båda?
När jag vaknar varje morgon så har vaselinet stelnat överallt och jag får doppa kuken i en mugg med varmt vatten för att lättare lösa upp det.

Får även fortfarande gul slemmig yta på ollonet.
Citera
2024-05-16, 12:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ziegler2039
Utförde full omskärelse för 2 veckor sedan.
De flesta stygn är borta och jag smörjer både stygnen och hela ollonet med vitt vaselin flera gånger om dagen sedan dag 2.
Är fortfarande nästintill omöjligt att gå i kläder.

Det som jag är lite fundersam på är att det fortfarande blir slemmigt och gult efter några minuter efter smörjningen. Är denna gula smörja från läkningen av såret eller från stygnen som börjar lösas upp eller båda?
När jag vaknar varje morgon så har vaselinet stelnat överallt och jag får doppa kuken i en mugg med varmt vatten för att lättare lösa upp det.

Får även fortfarande gul slemmig yta på ollonet.

Är snart 3 veckor efter operation och kör inget vaselin och har inte gjort sedan första veckan. Upplever inget obehag att gå i kläder eller att det vätskar från såret... Testa att skippa vaselinet? Det känns som att det kan kapsla in såret och inte låta det läka kanske, men vad vet jag.

Hoppas det går bättre snart!
Citera
2024-05-19, 00:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fratel
Är snart 3 veckor efter operation och kör inget vaselin och har inte gjort sedan första veckan. Upplever inget obehag att gå i kläder eller att det vätskar från såret... Testa att skippa vaselinet? Det känns som att det kan kapsla in såret och inte låta det läka kanske, men vad vet jag.

Hoppas det går bättre snart!

Har testat att köra utan vaselin men fy fan vad det svider efter ett tag. Ollonet krymper och blir torrt vilket jag antar är del av härdningsprocessen. Jag får fortsätta att vänta en stund innan jag applicerar vaselinet. Förhoppningsvis så svider det mindre och mindre för varje gång.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in