2025-04-11, 22:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lavrest
Jag tittade exakt på dig,vad su skrev här och märkte att vi har samma problem....
Finns det möjlighet att kontakta dig på discord om du har den ?
Här kan jag inte skicka meddelande,kanske pga ny medlem.....
Jag lovar,ville göra OP tidigare...skickade massa mail till olika urologer....
Men vågade inte att ta nästa steg....
Men nu börjar fan bli jävligt jobbigt psihiskt.....
Som du skrev,hela tiden tänker om det osv....
Men som jag frågade,har du discord så kan jag kontakta dig och ställa massa småfrågor som jag önskar ha svar på.....

Om du har någon fråga så ställ den här, andra som har detta problem kanske kan få svar på samma fråga då här i chatten. Detta problem är fan inte roligt, förstår dig till 100%. Detta är fan pain forreal men det är lätt värt att ta tag i det. Om du inte tar tag i det, vad ska du göra då? Ska du gå resten av ditt liv med en trång förhud och må dåligt?

Jag rekommenderar dig starkt att ta nästa steg, efter allt är klart kommer du önska att du tog tag i det tidigare. Detta är ett vanligare problem än vad man tror, urologen träffar folk varje dag med samma problem.

För dig är det bara att kontakta vårdcentral eller liknande som kan göra remiss till en bra klinik. Eftersom jag är ung så kontaktade jag ungdomsmottagning som skickade vidare mig till en venerolog, som sedan skickade en remiss till en bra klinik i stockholm som utförde OP.
Citera
2025-04-11, 22:41
Medlem
Får man veta vilken klinik utförde OP och vilken läkare...
Ser att du och en till här (Aladino) nöjda hur han gjorde OP.....
Tänkte sen fråga hur allt ser ut nu efter 2 1/2 månader?
Har hittat massa som är inte nöjda hur själva snoppen ser ut när allt är klart...
Citera
2025-04-12, 00:47
Medlem
Citat:
Får man veta vilken klinik utförde OP och vilken läkare...
Ser att du och en till här (Aladino) nöjda hur han gjorde OP.....
Tänkte sen fråga hur allt ser ut nu efter 2 1/2 månader?
Har hittat massa som är inte nöjda hur själva snoppen ser ut när allt är klart...

Sergelkliniken. Nu efter 2,5 månad blir allt bättre, men de tar tid för ballen att läka. Lever helt som vanligt sedan länge men kransen runt ollonet finns fortfarande kvar men ska försvinna inom några månader. Är i princip ungefär helt färdigläkt förutom kransen runt ollonet skulle jag säga, men ballen ser fin ut vid stånd. Som flera i tråden skrivit, det tar flera månader tills ballen är helt helt färdigläkt. Jag är nöjd hittills och tror det kommer bli ännu bättre inom någon månad
Citera
2025-04-12, 01:18
Medlem
Vilken läkare utförde op?
Funderar kanske göra egen remiss och gå direkt till dom,så slipper jag köer kanske....
Vet inte alls hur mycket skulle kosta mig själva operation men bryr sig inte mycket....
Orkar inte vänta några månader för att få tid för operation(kan ångra sig igen under tiden hahaha)....
Hur många återbesök gjorde du efter op?
Hur längre tid tar själva operation ?
Citera
2025-04-12, 13:41
Medlem
Citat:
Vilken läkare utförde op?
Funderar kanske göra egen remiss och gå direkt till dom,så slipper jag köer kanske....
Vet inte alls hur mycket skulle kosta mig själva operation men bryr sig inte mycket....
Orkar inte vänta några månader för att få tid för operation(kan ångra sig igen under tiden hahaha)....
Hur många återbesök gjorde du efter op?
Hur längre tid tar själva operation ?

Urologen var S*lah h*sse*n, du får räkna ut hela namnet på Google och deras hemsida.

Jag fick remiss men att träffa urologen kostade bara några hundra kr vid varje besök. Träffade urologen 3 gånger totalt. 1 för att han skulle se på ballen och boka OP för det behövdes, 1 för utföra OP, 1 gång för återbesök. På återbesöket sa han att allt såg bra ut och kunde kontakta honom ifall jag hade några frågor. OP tog typ 45 min kanske. Kostade kanske tusen kr totalt, vilket är lätt värt det pga mitt liv har förändrats helt. Kan knulla nu och slippa risk för infektioner och liknande.

Det kommer ta tid att få OP tid, därför jag sa till dig att ta tag i detta nu genast. För mig typ det ca 5 veckor från att träffa urologen till att genomföra OP.
Citera
2025-04-12, 13:48
Medlem
sfrges avatar
Citat:
Privat urolog eller ?

Var det mig du svarade?
Nej, det är kngen privat urolog.
Citera
2025-04-12, 14:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kaptenpannkaka
Urologen var S*lah h*sse*n, du får räkna ut hela namnet på Google och deras hemsida.

Jag fick remiss men att träffa urologen kostade bara några hundra kr vid varje besök. Träffade urologen 3 gånger totalt. 1 för att han skulle se på ballen och boka OP för det behövdes, 1 för utföra OP, 1 gång för återbesök. På återbesöket sa han att allt såg bra ut och kunde kontakta honom ifall jag hade några frågor. OP tog typ 45 min kanske. Kostade kanske tusen kr totalt, vilket är lätt värt det pga mitt liv har förändrats helt. Kan knulla nu och slippa risk för infektioner och liknande.

Det kommer ta tid att få OP tid, därför jag sa till dig att ta tag i detta nu genast. För mig typ det ca 5 veckor från att träffa urologen till att genomföra OP.
Hur är själva känslan för dig vid sex och orgasm efter op...
Många gnäller att det är inte samma?
Har du haft sex innan du gjorde op?
Citera
2025-04-14, 09:32
Medlem
Hej,

Jag har nu gjort Partial omskärelse, de tog typ bort toppen där förträngningen satt och fixade till frenulum litegrann.
Kände ingenting under själva operationen och väldigt få komplikationer även efter. Jag använde mycket vaselin för att smörja och skydda såret. Redan efter 3 dagar kunde jag träna lite lätt och gå promenader. Efter 2 veckor kan jag leva på som vanligt.

Dock har jag som en ny ring med ärrvävnad där själva stygnen har suttit, detta blir som en ny förträngning. Vad är er erfarenhet, kommer detta släppa med tiden och bli mjukare? Jag vet inte om jag ska börja våga stretcha lite? Smörjer fortfarande med vaselin.
Citera
2025-04-14, 12:31
Medlem
Citat:

Kul att allt e som det ska
Min krans e också kvar
Allt gott!
Citera
2025-04-14, 12:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pecka85
Hej,

Jag har nu gjort Partial omskärelse, de tog typ bort toppen där förträngningen satt och fixade till frenulum litegrann.
Kände ingenting under själva operationen och väldigt få komplikationer även efter. Jag använde mycket vaselin för att smörja och skydda såret. Redan efter 3 dagar kunde jag träna lite lätt och gå promenader. Efter 2 veckor kan jag leva på som vanligt.

Dock har jag som en ny ring med ärrvävnad där själva stygnen har suttit, detta blir som en ny förträngning. Vad är er erfarenhet, kommer detta släppa med tiden och bli mjukare? Jag vet inte om jag ska börja våga stretcha lite? Smörjer fortfarande med vaselin.

Det finns större risk för komplikationer vid partiell omskärelse än hel omskärelse. Jag har inte erfarenhet av partiell då jag gjorde hel så kan inte helt svara på din fråga. Men jag har läst flera hundra sidor i tråden innan jag gjorde OP och har läst om att vissa fått problem med ytterligare förträngning och/eller ärrvävnad vid partiell omskärelse. Det skulle kunna släppa med tiden om du stretchar lite, men samtidigt måste du ju vara jätte försiktig. Jag skulle nog kontakta mottagningen/urologen och fråga för säkerhetsskull i din situation.
Citera
2025-04-14, 12:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aladino
Kul att allt e som det ska
Min krans e också kvar
Allt gott!

Ja allt har gått som på räls efter vecka 1, men den förbannade jävla kransen är ju fortfarande kvar. Längtar tills skiten är borta, men syns ju knappt vid stånd som tur är.

Hur har det gått för dig senaste tiden?
Citera
2025-04-14, 13:13
Medlem
Citat:
Ja allt har gått som på räls efter vecka 1, men den förbannade jävla kransen är ju fortfarande kvar. Längtar tills skiten är borta, men syns ju knappt vid stånd som tur är.

Hur har det gått för dig senaste tiden?
Hur är själva känslan för dig vid sex och orgasm efter op...
Många gnäller att det är inte samma?
Har du haft sex innan du gjorde op?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in