2024-05-18, 11:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trazkei
Sm-guld? Det är fortfarande topp-5 som skall vara DIF:s målsättning i år. Inget har ändrats.
Sant, du har alltid gått från klarhet i dina exmpertanalyser och din tippning även tidigare säsonger så jag måste bara hålla med.

Jag antar att det var då du detaljstuderade Miro Tehno i HJK och Gulliksen i Bodö som du kom fram till denna slutsats.
Citera
2024-05-18, 12:01
Medlem
eternussermos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Teu
Har ni inte haft era egna samtal? Kan väl inte vara särskilt glada miner i bajenträsket.

Citat:
Ursprungligen postat av Skarparattarn
Att spela i Bajen är inte lika stora krav på framgång som att spela för oss
Jodå, med en banderoll 🙂
Citera
2024-05-18, 14:59
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
Edit: om det inte blir publikhaveri och bägge förlorar med 3-0.

Helvete vilket antiklimax det vore, samtidigt som vi städar av Halmstad (som inte är ett dussinlag ärligt talat).
Citera
2024-05-18, 15:00
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Geigerzehler
Sant, du har alltid gått från klarhet i dina exmpertanalyser och din tippning även tidigare säsonger så jag måste bara hålla med.

Jag antar att det var då du detaljstuderade Miro Tehno i HJK och Gulliksen i Bodö som du kom fram till denna slutsats.

Trazkei har ju änsålänge inte haft rätt i någonting han förutspått så tröttare analytiker får du leta efter... Häcken kommer dock få kämpa om top 5.
Citera
2024-05-18, 15:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eternussermo
Jodå, med en banderoll 🙂

Blir det gallerskak imorgon?
Citera
2024-05-18, 15:06
Medlem
trazkeis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Geigerzehler

Jag har alltid satt en ära i att komma med starka exmpertanalyser.

Men tycker du att Gulliksen och Tehno är absoluta toppspelare i allsvenskan?
Citera
2024-05-18, 17:09
Medlem
eternussermos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomasoRocchi
Blir det gallerskak imorgon?
Skulle sätta en bra slant på oavgjort.
Citera
2024-05-18, 18:21
Medlem
Citat:

Så här långt, ja definitivt. Även Hümmet och Sabovic har överraskat positivt.
Citera
2024-05-18, 19:18
Medlem
Citat:

Menar du baserat på det vi sett i år att dom inte skulle vara det?
Tenho har nästan varit bättre än Danielson ärligt talat och då var jag ändå lite tveksam till honom när han signades. Överraskat väldigt positivt på mig och blir bara bättre och bättre för varje match som går. Nu börjar han även visa att han har en riktigt vass uppspelsfot och kan gå på offensiva räder på ett sätt vi saknat sen Hien såldes.

Gulliksen har gjort 4+4 på 12 tävlingsmatcher och defintivt varit en av våra bästa spelare den här säsongen. Tycker han bevisar i Cupfinalen där han är en av planens bästa, att han absolut kan klassas som en allsvensk toppspelare.
Lätt att glömma att han fortfarande bara är 20 och kom in sent i laget. Några svagare insatser i inledningen av Allsvenskan när han tydligen spelade skadad, men de senaste matcherna har han varit riktigt bra.
Blir intressant att se om han kommer få den centrala mittfältspositionen efter sommaruppehållet. Där han egentligen föredrar att spela.
Citera
2024-05-18, 22:53
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Stämmer det att Yxkull sitter och glassar i Portugal när det stormar i Bajen och det ska spelas derby imorgon? Vad är det med dessa klubbdirektörer och deras dåliga planeringar.

Båda lagen ytterligare en förnedring från att det rinner över och blir gallerskak. Blir det försiktigt och 0-0. Tror det. Som boende i närområdet hoppas jag det för lugnets skull. Men som fotbollspersonen som föraktar båda klubbarna vill man se något, skiter i vilket, lag förnedras och lite kaos.
Citera
2024-05-18, 23:04
Medlem
buisnismannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asdfghjklzxcvbnm
Stämmer det att Yxkull sitter och glassar i Portugal när det stormar i Bajen och det ska spelas derby imorgon? Vad är det med dessa klubbdirektörer och deras dåliga planeringar.

Båda lagen ytterligare en förnedring från att det rinner över och blir gallerskak. Blir det försiktigt och 0-0. Tror det. Som boende i närområdet hoppas jag det för lugnets skull. Men som fotbollspersonen som föraktar båda klubbarna vill man se något, skiter i vilket, lag förnedras och lite kaos.

Kan det till och med bli snack om sparken för förlorande tränare?
Citera
2024-05-18, 23:14
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av buisnismannen
Kan det till och med bli snack om sparken för förlorande tränare?
Tror inte det va? Kanske en ny 1-6 i baken eller liknande så kan panikknappen tryckas på. Men annars är det ju bara två matcher kvar till sommaruppehållet. Tror alla lag med möjligt tränarbyte på g väntar in de matcherna. Och då blir morgondagens match med i analysen för klubbarna. Hellberg ligger illa till med två derbyförluster då man avslutar mot DIF. Och Henning avslutar med ny tuff bortamatch mot Häcken. Derbyförlust och ny bortaförnedring kan vars droppen.

Samtidigt är det ju ingen strålande ekonomisk situation för de inblandade att hålla på och sparka och anställs någon ny.

Mer troligt annars med något styrelseavhopp efter lite grishuvuden skickas till styrelserummet från Ultras. Eller varför inte personligt besök. Bristningsgränsen är nära.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in