2024-05-17, 22:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spjutspetsen
Det är större risk för en man att bli skadad av en annan man än att en kvinna bli skadad av en man.

Män har långt större risk att bli utsatta för misshandel än kvinnor.

Men det vet väl inte kvinnor. För de bryr sig inte att män blir offer för misshandel och mord långt mer än kvinnor.

Det går emot de feministiska agendan. Fakta pajar alla argument. Så ljug om verkligheten istället, det viktiga är inte sanning utan ”målet”. Halleluja Marx.

Ja se, inte bara kvinnor har fog för att vara rädda för okända män. Alla har det. Men nu handlade inte tråden om alla.
Citera
2024-05-17, 22:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Ok.
Eftersom detta inte är ett forum för kontakt så vet jag inte riktigt varför du har behovet att deklarerar det.
För tydlighetens skull får jag väl påtala att den här feta kossan är gift sedan 35 år, och inte haft någon som helst ambition att ragga på dig.
Att du uppfattar mina svar till dig som något sådant är ju dock bara återigen att du visar hur du inte förstår kvinnors verklighet - en kvinna på flashback är nog sällan ute efter ragg utan vill delta i diskussioner - och hur män som du omtolkar och vantolkar saker för att det skall passa er och föda ert ego.

Med det sagt så är jag fortfarande kvinna - det är inte du - och jag lever i kvinnors verklighet - det gör inte du.
Jag skulle välja björnen -- men helt utan att överväga sexuell knullbarhet, kroppsform och andra attribut. Valet är inte för att du är ful och fet - utan för att den utgör en mindre risk och ger en större möjlighet till en situation jag kan kontrollera.

Hur kontrollerar du en situation med en björn? Jag gissar (som Man ska tilläggas) att de flesta björnar är ganska rädda för kvinnor och håller dig undan alternativt springer iväg om kvinnan kommer allt för nära. Hur brukar du kontrollera situationen?
Citera
2024-05-17, 22:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JoaquinGuzman
Om vi säger så här då. Om kvinnor verkligen skulle möta björnar lika ofta som de möter män. Tror du de skulle svara annorlunda då?

Hmm.. vi borde fråga nån som jobbar på zoo. Ingen aning för den frågan känns helt absurd. Kanske är det så som Micro säger, att det är mindre risk att bli skadad av björn. Jag vet äröigt talat inte.

Hur som helst förstår du nog att det hypotetiska scenariot mest är till för att belysa hur potentiellt farliga okända män upplevs som för kvinnor och varför det är på det sättet. Det är liksom ett retoriskt scenario och inte menat att tas autistiskt ordagrant.
Citera
2024-05-17, 22:09
Medlem
Citat:
Hela ditt resonemang skriker i att du tror dig ha tolkningsföreträde och att kvinnor skall foga sig och lyssna.
Kvinnohat har inte jag pratat om - det är du och andra som gråtit floder och hävdat manshat, för att jag säger att ni inte är kvinnor och inte kan uppleva världen och villkoren som kvinnor har.

Nej, jag yttrade mig som svar på någon som sa att "odjuren" våldtar.
De enda odjur som våldtar kvinnor är män.

Torka tårarna nu, dra av sista snutten på lill-kalle, snutta på fingret och foga dig i den enkla sanningen att du är inte kvinna, du kan inte uppleva kvinnors verklighet, och du äger ingen rätt att försöka diktera hur den ser ut eller vad kvinnor får tycka.

Majoriteten valde björn -- och det finns goda skäl till det.

Här är dina tre steg till att bli en bättre människa

1. Lär dig statistik... och förvräng inte statistik för att älta ditt äckliga manshat
2. Sluta va en äcklig manshatare
3. Inse varför "man vs. Bear" trenden är manshatisk

Det kan ta flera år för din lilla ärt hjärna att gå igenom dessa steg... Men vet du vad....här har du en kinesisk citation som kan ge dig lite motivation

" even a thousand mile journey starts with a single step"
Senast redigerad av ReSweep 2024-05-17 kl. 22:12.
Citera
2024-05-17, 22:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ReSweep
Jag tror inte på dig iaf.. du är ett hopplöst fall...

Jag behövde bokstavligen citera och visa dig steg för steg hur du slingrade din position... Men ditt tjocka ego vägrade läsa din egna idiotiska text... kanske för att ditt ego vill skydda sig själv och förstår hur sårbar och hopplöss du är...

Du behöver inte tro mig. Jag kan leva med det.
Citera
2024-05-17, 22:12
Medlem
Är det ingen som vet var björnen gör sina behov?
Senast redigerad av SimpCuck2000 2024-05-17 kl. 22:14.
Citera
2024-05-17, 22:12
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av area50
Snarare så skulle en kvinna verkligen behöva en man i skogen för att skydda sig just emot en björn

Vad fan skulle en man göra mot en grizzlybjörn menar du? Smälla den på käften?

Det enda som skulle hjälpa är att inte ha något som luktar i campen, ha med sig björnspray, försöka undvika björnar så gott det går.
Citera
2024-05-17, 22:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Vad fan skulle en man göra mot en grizzlybjörn menar du? Smälla den på käften?

Det enda som skulle hjälpa är att inte ha något som luktar i campen, ha med sig björnspray, försöka undvika björnar så gott det går.

Jag tycker debatten borde ses ur björnens perspektiv
Björnar är nog ganska rädda för människor för det mesta. Undantaget isbjörnar som ser oss som mat har jag hört. Men ni feminister kan ju kontrollera björnar. Hahaha
Citera
2024-05-17, 22:24
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ensam87a
Hur kontrollerar du en situation med en björn? Jag gissar (som Man ska tilläggas) att de flesta björnar är ganska rädda för kvinnor och håller dig undan alternativt springer iväg om kvinnan kommer allt för nära. Hur brukar du kontrollera situationen?
Man agerar icke-offensivt mot en björn så passerar den bara. Det gäller också att man ser till att man inte står mellan ungarna och mamman, gör man det så backar man bort.

Samma regler gäller inte för främmande män.
Citera
2024-05-17, 22:24
Medlem
Det är ju faktiskt ett antal björnar som skjuts av kvinnor varje år och detta gör kvinnorna ostraffat.
Ganska klart se väljer björnen
Citera
2024-05-17, 22:26
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReSweep
Här är dina tre steg till att bli en bättre människa

1. Lär dig statistik... och förvräng inte statistik för att älta ditt äckliga manshat
2. Sluta va en äcklig manshatare
3. Inse varför "man vs. Bear" trenden är manshatisk

Det kan ta flera år för din lilla ärt hjärna att gå igenom dessa steg... Men vet du vad....här har du en kinesisk citation som kan ge dig lite motivation

" even a thousand mile journey starts with a single step"
Eller nej.
Lär dig att du inte förstår kvinnors verklighet och vad de har att förhålla sig till - och att du aldrig kan definiera eller diktera vad som gäller för kvinnor.

Och att vad du tycker och tänker har noll bäring på kvinnors verklighet.
Citera
2024-05-17, 22:28
Medlem
Citat:
Man agerar icke-offensivt mot en björn så passerar den bara. Det gäller också att man ser till att man inte står mellan ungarna och mamman, gör man det så backar man bort.

Samma regler gäller inte för främmande män.

Du agerar annorlunda där? Är män eller björnar vanligast i dina marker?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in