2024-05-17, 21:11
Avslutad
För mycket drogromantik i hennes låtar, därför får inte mina ungar höra på det. Det finns dessutom många svenska bra artister, nu tex hoija eller Veronika Magi. Allt behöver inte vara USA hela tiden.

Samma i amerikanska filmer, det ska rökas hasch för eller senare
Citera
2024-05-17, 21:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DevilsDen
Toxisk feminist aka satanist för att påverka massorna negativt och du ser inte problemet?

Säkert en man egentligen, en transgender Baphomet.
hon country från nashville som jag förstått det ? Dvs de konserariva där !

Frågar du mig om jag transgender person eller om taylor swift är det ? 😃
Citera
2024-05-17, 21:25
Medlem
Mjälls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hddv1
hon country från nashville som jag förstått det ? Dvs de konserariva där !

Frågar du mig om jag transgender person eller om taylor swift är det ? 😃

Du skriver ju för fan som att du är på konserten
Citera
2024-05-17, 21:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mjäll
Du skriver ju för fan som att du är på konserten
Jag invandrare ,bor "in the hood" , vi går inte på konsert ofta oavsett vem artisten är 😃

Men som sagt de skadar ingen de här fansen ? De som var galna i britney ,cristina agulera mm 20 år sen det samma sak .
Senast redigerad av Hddv1 2024-05-17 kl. 21:32.
Citera
2024-05-17, 21:30
Medlem
tripprapporters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DumSKALLEN123
Ja, världens mest överskattade artist Taylor Swift har kommit till Sverige för allra första gången. Men fokuset i denna tråd kommer vara Taylor Swifts fanbase så kallade "swifties", frågeställningen är egentligen vad fan är det för fel på dessa personer?

Dessa "swifties" beter sig som de personligen känt Taylor sedan barnsben, i en videoartikel på expressen får man se 3 olika "fans", en som gjort naglar med 10 olika swift-album, en som tvingat på sin farsa en cringe tröja. Det mest patetiska av allt är ett "manligt" fan som har en tröja på en av Taylors ex överkryssat. Dessa individer måste ju lida av minst en mentalsjukdom om inte flera? Hur kan man vara så sjukligt investerad i en annan individ som man varken känner och den andra individen vet inte ens om att du existerar?

Om ni inte känner till hennes fanbase sedan tidigare får ni gärna kolla in på följande artikel för djupare kontext:

https://www.expressen.se/tv/nyheter/varlden/piken-mot-swifts-ex-tryckt-den-sjalv/

Ni kan även googla och kolla på videos under termen "swifties" för ännu mer mentalinstabilitet.

Extrema fans har alltid funnits, inget unikt för denna generationen. Varför sitter du på internet och bölar över vad tonåringar du inte känner gör?
Citera
2024-05-17, 21:37
Medlem
Citat:
Ja, världens mest överskattade artist Taylor Swift har kommit till Sverige för allra första gången. Men fokuset i denna tråd kommer vara Taylor Swifts fanbase så kallade "swifties", frågeställningen är egentligen vad fan är det för fel på dessa personer?

Dessa "swifties" beter sig som de personligen känt Taylor sedan barnsben, i en videoartikel på expressen får man se 3 olika "fans", en som gjort naglar med 10 olika swift-album, en som tvingat på sin farsa en cringe tröja. Det mest patetiska av allt är ett "manligt" fan som har en tröja på en av Taylors ex överkryssat. Dessa individer måste ju lida av minst en mentalsjukdom om inte flera? Hur kan man vara så sjukligt investerad i en annan individ som man varken känner och den andra individen vet inte ens om att du existerar?

Om ni inte känner till hennes fanbase sedan tidigare får ni gärna kolla in på följande artikel för djupare kontext:

https://www.expressen.se/tv/nyheter/varlden/piken-mot-swifts-ex-tryckt-den-sjalv/

Ni kan även googla och kolla på videos under termen "swifties" för ännu mer mentalinstabilitet.
På vilket sätt är hon överskattad? Förklara gärna!
Citera
2024-05-17, 21:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle81
För mycket drogromantik i hennes låtar, därför får inte mina ungar höra på det. Det finns dessutom många svenska bra artister, nu tex hoija eller Veronika Magi. Allt behöver inte vara USA hela tiden.

Samma i amerikanska filmer, det ska rökas hasch för eller senare
Du får gå igenom hennes tre första album då hon var tonårsstjärna och sjöng popcountry.

Från album 4 som heter Red så hade hon en modifierad plan.
En sak från country har hon kvar i de bättre låtarna och det är känslig/listig text utan att bli för komplicerad.
D v s lämplig för egentillverka t-shit eller armband.

15 min med presentation/ f d pojkvänsskämtande av nya låtar framför liten skara utvalda fans 2012.
Citera
2024-05-17, 21:53
Bannlyst
Går att se live på youtube, fattar inget av hennes storhet.
Citera
2024-05-17, 21:59
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Fibulan
Går att se live på youtube, fattar inget av hennes storhet.
Mediabubbla.
Citera
2024-05-17, 22:00
Medlem
Citat:

Såhär funkar all idoldyrkan. Folk behöver nåt att engagera sig i. Det är inte konstigare än att följa massor av sport, engagera sig i miljöfrågor eller annan politik, dokusåpor osv.

Kanske lite väl magstarkt att kalla folk psyksjuka för att de har ett annat intresse än du. Det enorma intresset i sig självt visar väl att det inte är frågan om nån liten sektgrupp som följer henne, det är hur mycket folk som helst.
Citera
2024-05-17, 22:06
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Trues245
Såhär funkar all idoldyrkan. Folk behöver nåt att engagera sig i. Det är inte konstigare än att följa massor av sport, engagera sig i miljöfrågor eller annan politik, dokusåpor osv.

Kanske lite väl magstarkt att kalla folk psyksjuka för att de har ett annat intresse än du. Det enorma intresset i sig självt visar väl att det inte är frågan om nån liten sektgrupp som följer henne, det är hur mycket folk som helst.
Punkarna var åtminstone ärliga med sitt budskap. Det här är kommersiell skit.
Citera
2024-05-17, 22:09
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nospheratu
Fast jag fattar inte påståendet att Swift-fans skulle vara knäppare än andra fans. På varenda fotbollsmatch står ju hundra om inte tusentals snubbar i ölmage sin aldrig spelat fotboll, men har lagtröjor på sig och sminkat ansiktet i lagfärgerna. Deras favoritlag känner väl inte dem heller eller vet om att de existerar heller.

Ännu knasigare är väl tokarna som går på Comic Con och har lagt tusentals kronor på att klä ut sig till fantasyfigurer som inte ens finns på riktigt.

Etc etc. Så jag ser inte att just "swifties" skulle vara mer mentalsjuka än andra fans riktigt?
Tänkte exakt samma sak. Jämförelsen med fotbollsfans är faktiskt ganska träffande. Människan måste ha något att engagera sig i, vare sig det är viktigt eller helt oviktigt, verkar det som.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in