2024-05-17, 20:20
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReSweep
Varför tror du samhället bygger staket runt staden så att inga rovdjur kommer in till sammället.... du måste också vara en av dessa ärthjärnor i denna tråd...

Hur skulle du känna om massa björnar kunde vandra omkring i stan.... äsch Jag pallar inte med mer idioter idag... lev i din äckliga fantasi värld.... manshatare
Vilka samhällen bygger sådana staket?
Mig veterligen är viltstängsel något du hittar efter vägar - och syftet är inte att hindra just rovdjur, utan i högre grad annat vilt.

Vi pratar inte om vare sig björnar eller främmande män i stan. Skogen är inte stan.
Citera
2024-05-17, 20:22
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spjutspetsen
Crybaby? En 60-årig tant håller sig till sånt som kan slå tillbaka hårt.

Du låter, tror du, vettig. Men om mäns och kvinnors verklighet skiljer sig. Vilken gäller? Tex inför domstolen?
Det är svårt att ställa björnar inför rätta - så vad babblar du om?

Jag är inte intresserad av om du tycker jag låter vettig eller inte - jag skulle däremot gärna se att du insåg att du som man inte kan definiera kvinnors verklighet, för den vet du inget om.
Citera
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alexman
så du erkänner att kvinnors verklighet är helt frånkopplad objektiv verklighet.
Nej, verkligen inte.
Jag säger att du har inte insyn i den.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av alexman
så du erkänner att kvinnors verklighet är helt frånkopplad objektiv verklighet.

Det roliga är att dom kollar oss för "sexister" när dom gång på gång infantiliserar kvinnor till bebisar som känslor måste alltid tas hand om på mjukt och fint sätt

Först kommer dom med ett korkad pästånde som rent matematisk kan analyseras till att det är fel... sen när män kritiserar deras matte... så hoppar dom alltid tillbaks till "MeN DEt HAnDlAR oM VÅrA KäNSLOR...aka RädslA....SNälla förSTå OSs Bara"

Hopplöst diskussion... låt oss bara kalla det för var det är.... en manshatande trend
Citera
2024-05-17, 20:26
Medlem
Ballcancers avatar
Hela den här tråden visar också på varför kvinnor hellre väljer en björn än en man. Män ska ifrågasätta varför kvinnor känner som de gör. Vår rädsla är inte ogrundad men som kvinna ska man alltid ifrågasättas av män.

Fråga er.. Vill du att din dotter träffar en random man i skogen eller en random björn? Fråga dig sen om du hellre låter din dotter träffa en björn eller en kvinna i skogen.. Blir det samma ifrågasättande då?

Man kan tycka att det borde finnas tillräcklig många bra män i världen som tar diskussionen som blivit av detta och gör världen till en bättre plats där kvinnor väljer mannen istället för björnen. Men icke.
Citera
2024-05-17, 20:30
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Nej det är inte större risk pga något som kallas "confounding bias" ... och denna bias skapas av pga att kvinnor är aldrig omkring björnar vilket självklart reducerar antal björnattacker.. Men du är verkligen för korkad för att någonsin fatta... jag ser att flera personer har redan försökt nämna till dig detta redan.... det är så otroligt lätt att fatta att en 5 årigt barn skulle förstå detta statistiska koncept... du är hopplös

Och dessutom kan jag visst kalla kvinnors "rädsla för män" för bullshit om jag tycker det är ren bullshit.... försök stoppa mig.... kommer aldrig att acceptera manshat... usch
Återigen trams.
Kvinnor stöter på björnar i svenska skogar - men de anfaller i princip aldrig kvinnor. Anfaller de någon så är det män - vanligtvis jägare.
Citera
2024-05-17, 20:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ballcancer
Hela den här tråden visar också på varför kvinnor hellre väljer en björn än en man. Män ska ifrågasätta varför kvinnor känner som de gör. Vår rädsla är inte ogrundad men som kvinna ska man alltid ifrågasättas av män.

Fråga er.. Vill du att din dotter träffar en random man i skogen eller en random björn? Fråga dig sen om du hellre låter din dotter träffa en björn eller en kvinna i skogen.. Blir det samma ifrågasättande då?

Man kan tycka att det borde finnas tillräcklig många bra män i världen som tar diskussionen som blivit av detta och gör världen till en bättre plats där kvinnor väljer mannen istället för björnen. Men icke.

Det enda denna tråden visar (och hela virala trenden "man vs bear) är att manshat är så normaliserat och accepterat att man bokstavligen kan använda shitty statistik för att ventilera sitt manshat...

Jag är glad att många män kan tydligt see manshatet som bara växer. Jag är glad att män säger ifrån
Citera
2024-05-17, 20:32
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Omniscientpotent
Män: Akta er för rovdjur.
Kvinnor: Tala inte om för oss vad vi ska göra!
Män: Förlåt.
Kvinnor blir våldtagna av rovdjur.
Kvinnor: Jävla män!
Män -- jag vet ingenting om er verklighet men jag vill diktera den för er.

De enda odjur kvinnor blir våldtagna av är män -- fundera på det.
Citera
2024-05-17, 20:33
Medlem
HighwayDelights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bazze1
Ett gott skratt fick jag där i en annars galen tråd.

Varsågod
Citera
2024-05-17, 20:34
Medlem
Ballcancers avatar
Citat:
Det enda denna tråden visar (och hela virala trenden "man vs bear) är att manshat är så normaliserat och accepterat att man bokstavligen kan använda shitty statistik för att ventilera sitt manshat...

Jag är glad att många män kan tydligt see manshatet som bara växer. Jag är glad att män säger ifrån

Förklara gärna för mig hur det är manshat när kvinnor uttrycker en rädsla för män?
Citera
2024-05-17, 20:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Återigen trams.
Kvinnor stöter på björnar i svenska skogar - men de anfaller i princip aldrig kvinnor. Anfaller de någon så är det män - vanligtvis jägare.

Lever kvinnor i skogen med Björnar ? Nej din ärthjärna.... därför är "risken" lägre rent statistisk...
Men måste jag nu bokstavligen skriva ut det för dig nu vad som hade hänt om kvinnor lever i skogen med björnar... Eller om björnar hade levt omkring oss i Stan?
Citera
2024-05-17, 20:35
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ballcancer

Ja, precis så.

Vi kommer tyvärr inte få se många män som förstår de villkor som råder för kvinnor och som kommer vilja göra det bättre för dem.
För män är det alltid viktigare att kvinnorna fogar sig och försöker leva utifrån mäns verklighet och vilja.
Björnar däremot är ofta lufsar som låter dig vara ifred bara du lämnar dem ifred.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in