2024-05-17, 18:46
Medlem
Nu har det gått 17 månader sedan jag valde att avbryta min egen TRT på 150 mg/vecka. Körde ungefär 6 månader innan jag slutade för att se om kroppen kunde återhämta sig naturligt. Jag avbröt utan någon form av PCT, och idag har jag fått ett provsvar som visat 13 nmol.

Det var oerhört tufft att ta sig igenom det första halvåret, men det har långsamt blivit lite bättre. Jag är dock inte där jag önskar vara, då energinivåerna sjunker redan vid lunch och sexlusten är knappt befintlig.

Tyvärr dras jag även med dem klassiska symptomen. "en känsla av att aldrig kunna vara lycklig eller glad, frånvarande, irritation, svårt att fokusera, brainfog och värst av allt. Känslan av att vara helt förstörd i dagar av ett vanligt gympass.

Jag vill också nämna att jag har genomgått cirka 6 orala kurer med bollar och oxar innan 23års åldern, samt även testo, under totalt ungefär 3 år, varav 1 år med egen TRT-dosering.

Jag styrketränar 1-3 gånger per vecka och kör HIIT-cardio en gång i veckan.

Jag är ungefär 30 år gammal.

Jag under denna återhämtningstid utfört följande:
Duschat kallt,Fastat, Intermitting fastat, Kört carnivore, Kört keto, Ätit Tongkat ali (hjälpt lite faktiskt), Ätit Fadogia, Druckit Chaga, Druckit Maca 5:1, Red light therapy, Dopamin resettat mig från sociala medier, Bytt jobb, Haft månaders ledighet, Kört lätt på gymmet, Kört tungt på gymmet, Kört Cardio, Kört HIIT, Filtrerat mitt egna vatten, undvikt att röra kvitton, slängt teflonpannan, skippat socker i perioder, investerat i en säng, skött sömn,

Nu till min fråga, är jag för tidigt ute i återhämtningsprocessen med att jag en dag möjligtvis blir frisk från dessa kuk symptom eller är läget som det är?

Jag står och överväger ifall jag vill köra en kur clomid eller på egna trtn igen.

Kan tillägga att far och bror har lågt testobeteende IMO.
Citera
2024-05-17, 20:34
Medlem
wsts avatar
Du behöver en kombination av FSH och HCG för att få snurr på axeln. Köp DHEA och pregnelone för att ytterligare trigga och använda den naturliga androgena konverteringen. DHEA och pregnelone är båda föregångare till estradiol, testosterone etc.

Om du vill få igång libido är det mest effektiva sublingualt progesteron rent akut och PT-141 ett mer långvarigt alternativ.
Citera
2024-05-17, 23:13
Medlem
13 nmol är inte på något sätt så lågt att du bör dras med märkbara effekter av det.. Det är inte så att ditt liv är lite rörigt eller känns segt/tråkigt i allmänhet, utan att det är en hormonell anledning bakomliggande?

Men med det sagt och eftersom du verkar vilja göra det, så hade det nog inte skadat att köra en omgång clomid. Jag hade varit mer försiktig med att slänga in hcg i det här läget, du har ju klart testosteronproducerande testiklar.
Citera
2024-05-18, 00:10
Medlem
Körde som dig i yngre år mellan 20-25 och har naturligt idag över 5 år senare utan pct 16 nmol på senaste mätningen.

Testa en clomid runda. Sen testar du nivåerna efter några veckor efter avhopp.
Citera
2024-05-18, 17:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DrL0c
13 nmol är inte på något sätt så lågt att du bör dras med märkbara effekter av det.. Det är inte så att ditt liv är lite rörigt eller känns segt/tråkigt i allmänhet, utan att det är en hormonell anledning bakomliggande?

Men med det sagt och eftersom du verkar vilja göra det, så hade det nog inte skadat att köra en omgång clomid. Jag hade varit mer försiktig med att slänga in hcg i det här läget, du har ju klart testosteronproducerande testiklar.

Livet känns segt och tråkigt i allmänhet. Detta har det gjort enda sedan jag hoppade av faktiskt. Livslusten rök ganska så snabbt vid avhopp och därmed även alla intressen, men det börjar bli bättre.

Jag faktiskt bytt arbete nyligen som bidragit med lite presentationsångest därav mitt desperata rop på hjälp här på brädan.

Blir att testa en kur clomid, uppdaterar framöver!
Citera
2024-05-18, 17:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av necked
Körde som dig i yngre år mellan 20-25 och har naturligt idag över 5 år senare utan pct 16 nmol på senaste mätningen.

Testa en clomid runda. Sen testar du nivåerna efter några veckor efter avhopp.

Tack för ditt svar. Jag ska göra det!
Citera
2024-09-16, 18:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ironmike87
Nu har det gått 17 månader sedan jag valde att avbryta min egen TRT på 150 mg/vecka. Körde ungefär 6 månader innan jag slutade för att se om kroppen kunde återhämta sig naturligt. Jag avbröt utan någon form av PCT, och idag har jag fått ett provsvar som visat 13 nmol.

Det var oerhört tufft att ta sig igenom det första halvåret, men det har långsamt blivit lite bättre. Jag är dock inte där jag önskar vara, då energinivåerna sjunker redan vid lunch och sexlusten är knappt befintlig.

Tyvärr dras jag även med dem klassiska symptomen. "en känsla av att aldrig kunna vara lycklig eller glad, frånvarande, irritation, svårt att fokusera, brainfog och värst av allt. Känslan av att vara helt förstörd i dagar av ett vanligt gympass.

Jag vill också nämna att jag har genomgått cirka 6 orala kurer med bollar och oxar innan 23års åldern, samt även testo, under totalt ungefär 3 år, varav 1 år med egen TRT-dosering.

Jag styrketränar 1-3 gånger per vecka och kör HIIT-cardio en gång i veckan.

Jag är ungefär 30 år gammal.

Jag under denna återhämtningstid utfört följande:
Duschat kallt,Fastat, Intermitting fastat, Kört carnivore, Kört keto, Ätit Tongkat ali (hjälpt lite faktiskt), Ätit Fadogia, Druckit Chaga, Druckit Maca 5:1, Red light therapy, Dopamin resettat mig från sociala medier, Bytt jobb, Haft månaders ledighet, Kört lätt på gymmet, Kört tungt på gymmet, Kört Cardio, Kört HIIT, Filtrerat mitt egna vatten, undvikt att röra kvitton, slängt teflonpannan, skippat socker i perioder, investerat i en säng, skött sömn,

Nu till min fråga, är jag för tidigt ute i återhämtningsprocessen med att jag en dag möjligtvis blir frisk från dessa kuk symptom eller är läget som det är?

Jag står och överväger ifall jag vill köra en kur clomid eller på egna trtn igen.

Kan tillägga att far och bror har lågt testobeteende IMO.
Lite sent men hur löste du det? mvh
Citera
2024-09-16, 21:31
Medlem
13nmol är rätt chill ändå men en runda clomid skadar inte i sagda läget. Hoppas det gick fint vad du än hittade på!
Citera
2024-09-19, 23:24
Medlem
låter som du valde fel pct gear. det där med att filtrera vatten. tillsätter du mineraler till vattnet sen för annars dricker du dött vatten och det rubbar och tömmer dej totalt på alla mineraler. det är inte bra för kroppen. jag köper endast stilla mineralvatten från källa. du säger trött redan vid 12 tiden. har du provat dricka rödbetsjuice för styrka och trötthet. Mycket järn och nitrater i. Du kommer märka av stor skillnad även på träningen med rödbetsjuice och på kuken som inte gick att bli hård.

skulle defentivt köpa leverskydd och starta en ny kula med
non-methylated prohormoner. låter som du kört slut på njure och lever eller nåt.
Senast redigerad av fonzen 2024-09-19 kl. 23:29.
Citera
2024-09-20, 07:25
Medlem
PatrickEkwalls avatar
Det där är med största sannolikhet psykiskt, det beror åtminstone inte på dina testosteronnivåer.

För tidigt ute i återhämtningsprocessen?! Jag använder aldrig PCT längre och senast när jag klev av efter två år på testo med skurar av nandrolon så tog det inte mer än ett par månader innan jag var på topp igen. 13 nmol är inget man gräver ner sig över!

Kom igen, med tanke på alla grejer du skriver att du testat så råder jag dig att kontakta psykiatrin. Det kommer göra dig mycket större nytta än en gjutjärnspanna och att tacka nej till kvittot vid kassan. Förklara bara för dem vad du försökt med på egen hand så är jag trygg i att du får den hjälp du behöver.

Med all välmening,
Patta
Citera
2024-09-20, 19:22
Medlem
AlfredLundqvists avatar
Ryck upp dig nu för fan. Jag hoppade också av cold turkey för 9 månader sen. Gick på låg dos testo efter 10 års konstant kurande. Fortsatte dock att träna stenhårt, sköta min kost och kosttillskott. Har gått hur jävla bra som helst. Fått behålla alla muskler, runt 100 kg i OK form och kuken funkar utmärkt. Visst, lite tryck har man tappat men välmåendet är på topp.
Citera
2025-07-22, 16:50
Medlem
Tja,

Jag vill gärna höra era tankar och om någon här har varit med om liknande, eller har några råd..

I februari 2020 körde jag en 4-veckors RAD140-kur på 20 mg/dag. Visste inte riktigt vad det är, fick det av en vän som garanterade minimala biverkningar som går över..

Problemet är att jag inte körde någon PCT efteråt.

Sedan dess har det varit ett rent helvete hormonellt..

Mina symtom sen dess:
• Trötthet, hjärndimma och låg energi
• Försämrat sexdriv / libido
• Svårt att få till pump och driv på gymmet trots hård träning
• Kronisk telogent håravfall (ca 90 % förlust på hjässan, men hårlinjen kvar)
• Fettet runt midjan och bröstet sitter kvar oavsett hur lågt jag gått i kroppsfett
• Nervsymtom som domningar och stickningar i ben

Mina aktuella blodvärden (2025):

Hormon
Testosteron- 16 nmol/L
Fritt Testo - 8.0 nmol/L
SHBG - 25 nmol/L
Östradiol (E2) - 166 pmol/L
Prolaktin - 201 mIE/L
DHEA-S - 7 µmol/L
Progesteron - 2.7 nmol/L
TSH - 1.4 mIE/L
Fritt T3 - 5.6 pmol/L
Fritt T4 - 19 pmol/L
FSH - 3.5 IE/L
LH - 2.5 IE/L

Vad jag gör nu:

Jag har precis påbörjat en PCT med Aromasin (10 mg var 3:e dag initialt) och Nolvadex (20 mg varje dag) som jag planerar köra över minst 12 veckor.

Har även lagt till P5P (aktiv B6), zink och magnesium för att hålla prolaktin i schack.

Mina frågor till er:
• Tror ni det är möjligt att lyckas återställa egenproduktionen såhär lång tid efter?
• Är det någon som har gjort en PCT flera år efter och faktiskt lyckats?
• Någon som känner igen sig i symtomen och har fått till det med liknande värden?

Alla svar eller erfarenheter uppskattas – både positiva och negativa.
Vill verkligen höra om fler har gått igenom liknande skit..

Tacksam för all hjälp..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in