2024-05-16, 21:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av alexman
ok hur mycket av samhällets rättigheter och friheter ska vi offra för att få tjejer att känna sig trygga.
lagarna är redan helt skeva där du bara kan gå på ord utan bevis.
alla vet redan vad problemet är, vilka som är problematiska. det är kvinnor som skapar problemen genom att sänka straff. få ut om ur fängelse snabbt o nekar utvisningar.
hela samhällsaktionen om att skapa rädsla för att påtvinga fascism mot män är totalt organiserat av feminister. denna samma paranoia och nolltolerans är hur soviet fick sina gulags där dom hade dödslistor stalin bara hitta på på magkänsla.

varför yrkar du inte på samma nolltolerans på gängkriminalitet eller förtryck mot invandrarområden för att fixa fiktiva rädslor bland dom galnaste tjejerna.
detta om björn rädlsa är bara en trojansk häst för att begå folkmord på vita män.

? så kvinnor är plötsligt ansvariga för svenskt rättsväsende också utöver då att vara 100% ensamt ansvariga för svensk invandringspolitk...ingen måtta på vad kvinnor är skyldiga till hörredu.

Det som måste ske är normförändringar. Det måste bli skamfullt värre att inte respektera kvinnor, vilket det fortsatt idag alltså inte är. Män måste också hitta andra vägar än att ta till våld för att få utlopp för
ex aggressivitet eller ledsnad eller vilka känslolägen det nu är som gör att vissa män triggas att banka på ex. en partner.
Vi har fortsatt en helt obegriplig kultur (filmer, musik, spel, jargong m.m.) där våld glorifieras, och speciellt då manligt våld och väldigt lite ifrågasättande vad exakt som skulle vara "coolt" med detta.
DÄR är det samhället måste jobba.
Längre straff hjälper inte ett skit, det är snarast inlärningsplatser för ännu mer våld.
Citera
2024-05-16, 21:52
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JoaquinGuzman
Så du håller med om att invandringen har haft en betydande effekt på kvinnornas känsla av otrygghet i Sverige? Finns det någonting kvinnorna själva kan göra? Finns det någon annan typ av "utbildning" man skulle kunna vända sig till kvinnorna med först o främst?

Absolut och troligen är det invandrarkvinnor/tjejer/flickor som drabbas hårdast eftersom deras föräldrar/makar/familjemedlemmar håller fast i en patriarkal och kvinnofientlig kultur.

Har ingen aning vad kvinnor skulle kunna göra själva. Sluta bilda par med män? Bryta med sina familjer om de lever efter patriarkal kvinnoförtryckande kultur?
Citera
2024-05-16, 22:00
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NilsKalsonQuisling
Även om jag inte tror att gemene kvinna på riktigt hellre hade mött en björn än en man i skogen så finns här en rätt tydlig poäng. Helt uppenbarligen är många kvinnor rädda för män. Varför?

Nästan alla kvinnor jag känner har antingen blivit våldtagna, slagna eller ofredade nån gång i sitt liv och de som inte blivit det själva har nån nära vän eller anhörig som blivit det. De har fog att vara rädda helt enkelt.

Man kan försöka vifta bort påståendet eller skjuta över det på invandringen eller nåt annat men det är att sticka huvudet i sanden och blunda för den verkliga utsträckningen av problemet. Detta är nåt som sker i alla samhällsklasser, kulturer och subkulturer, både inhemskt och globalt.

Oh herregud, en man som inte tar kvinnors erfarenheter personligt, kryss i taket.

Tack för ett klokt och insiktsfullt inlägg.
Citera
2024-05-16, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KalleAnkaPartiet77
Han har faktiskt rätt. På den tiden kunde mannen tvinga till sig sex lagligt inom äktenskapet utan att det var våldtäkt och kvinnan fick inte gå utanför dörren utan sin man.

Därav noll våldtäkter.
Utan att orka driva det i bevis vill jag ändå hävda att ord för våldtäkt funnits längre än kvinnlig rösträtt. Så det jag reagerade på är fortfarande bland det dummaste jag läst på internet.
Citera
2024-05-16, 22:43
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Han har faktiskt rätt. På den tiden kunde mannen tvinga till sig sex lagligt inom äktenskapet utan att det var våldtäkt och kvinnan fick inte gå utanför dörren utan sin man.

Därav noll våldtäkter.
Det aldrig existerat någon sådan ordning i Sverige.
Citera
2024-05-16, 23:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JoaquinGuzman
Jag håller inte med dig helt. Vi kan ta nollvisionen av antalet döda i trafiken som exempel. Vi kan nog alla hålla med om att det aldrig kommer att uppnås. Men vi kan göra vad vi kan för att komma så nära som möjligt. Räcker det då med att konstatera att vi har vägar som är dåliga? Att män står för ett stort antal av dödsoffren? Eller bör man se om man kan ringa in dödsoffren ytterligare? Är det män i en viss ålder? Finns det vissa vägar som verkar dödligare än andra? Kanske till och med vissa vägsträckor och då borde det vara dessa vägsträckor som ska göras om.
Vi måste våga analysera mera. Inte bara nöja oss med att det är män som våldtar, det är män som misshandlar. Vi kommer aldrig komma till 0 offer men om vi inte vågar tala om att det finns vissa problemgrupper som sticker ut så kommer det ju aldrig att bli bättre.
När det gäller våld i nära relationer måste vi bli bättre på att lära oss se varningssignaler och möjligheterna till att ge hjälp (kanske tvingande). Många gånger kanske kvinnor skulle behöva ändra sina beteenden (gå emot sin biologi) vilket jag förstår är väldigt svårt.

Trafikolyckor är just olyckor....dvs misstag begågna. Våldtäkter är inga "misstag" ..oh hoppsan! jag råkade visst ha sex av misstag. Våldtäkt är en medveten handling, gjort mot en annan människa och går inte skyllas på att man var fartblind, somnade vid ratten, gjorde en korkad vänstersväng, halkade på en isfläck eller hann inte bromsa för älgen.
Citera
2024-05-17, 02:42
Avslutad
Citat:
Även om jag inte tror att gemene kvinna på riktigt hellre hade mött en björn än en man i skogen så finns här en rätt tydlig poäng. Helt uppenbarligen är många kvinnor rädda för män. Varför?

Nästan alla kvinnor jag känner har antingen blivit våldtagna, slagna eller ofredade nån gång i sitt liv och de som inte blivit det själva har nån nära vän eller anhörig som blivit det. De har fog att vara rädda helt enkelt.

Man kan försöka vifta bort påståendet eller skjuta över det på invandringen eller nåt annat men det är att sticka huvudet i sanden och blunda för den verkliga utsträckningen av problemet. Detta är nåt som sker i alla samhällsklasser, kulturer och subkulturer, både inhemskt och globalt.

Nästan alla människor jag känner har antingen blivit våldtagna, slagna eller ofredade nån gång i sitt liv och de som inte blivit det själva har nån nära vän eller anhörig som blivit det. De har fog att vara rädda helt enkelt.

Nästan alla människor jag känner har antingen blivit våldtagna, slagna, ofredade eller slagit i tån nån gång i sitt liv och de som inte blivit det själva har nån nära vän eller anhörig som blivit det. De har fog att vara rädda helt enkelt.
Citera
2024-05-17, 06:21
Medlem
Citat:

Jo men invandrare våldtar mer.

Samt när det kommer över 100 000 invandrare män på ett år så märks det i statistiken. Sex-brott går upp.

Alltså är de de som driver invandringen av män till Sverige som orsakar att fler kvinnor blir våldtagna och att den mentala hälsan försämras.

Om de skulle vara några som drev att öka invandring av kvinnor skulle sex-brotten minska. Den mentala hälsan förbättras.

Fast det räcker med att inte öka andelen män så blir den mentala hälsan bättre och sex-brotten minskar.

Enkel matematik och logik.

Har man något som gör att befolkningen känner sig rädd ,så ökar stressen och den mentala hälsan försämras.
Citera
2024-05-17, 06:36
Medlem
Citat:

Därav noll våldtäkter.

Tvingar en man en kvinna till sex ,så fungerar inte relationen längre och båda mår dåligt och kan dö av sorg rätt snabbt. Även om det var lagligt så var inte män så dumma att de tvingade kvinnor ,undantag fanns.

Den viktigaste punkten i äktenskapet var att de skulle gilla varandra och maximalt hjälpa varandra , viktigt i tider av nöd , ingen part kunde själviskt äta upp all mat.

Fast i Afrika finns det vissa folkgrupper som har det till sed att kvinnan får svälta först och dö för att mannen ska överleva. Det strider dock mot iden att båda är lika värdefulla och behövs ,som fanns i västvärlden.

Sedan så var de flesta män för några hundra år sedan villiga att försvara sina kvinnor. Kvinnorna kände sig tryggare och var inte speciellt rädda.
Citera
2024-05-17, 06:42
Medlem
Det här korkat resonemang för det går inte ihop med fenomen att kvinnor dras till farliga män. Kvinnor tänder på att kunna vara hjälplös och utsatt inför en man. Kvinnosläktet bygger på att vara undergiven.
Citera
2024-05-17, 06:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Detta är alltså en hypotetisk fråga. Poängen med frågan är att belysa kvinnors erfarenheter gällande mäns beteende gentemot dem.

https://www.weforum.org/agenda/2020/11/violence-against-women-femicide-census/

Lite data/statistik från USA:

https://vpc.org/press/nearly-1800-women-murdered-by-men-in-one-year-new-violence-policy-center-study-finds/

Statistik/data gällande våld mot kvinnor:

https://www.unwomen.org/en/what-we-do/ending-violence-against-women/facts-and-figures

Det är alltså detta det handlar om. Svaren på den hypotetiska frågan "man vs. bear" bygger på kvinnors samlade erfarenheter. Det handlar inte om att möta en björn ute i skogen. Poängen med frågan är att belysa kvinnors samlade erfarenheter gällande mäns beteende gentemot dem.

Du listar alltså ännu mer statistik utan att addressera fundamental problemet - dvs "confounding bias" som skapas utav att björnar är bokstavligen i skogen medans kvinnor och män lever med varandra. Läs om detta och försök förstå detta innan du kräker ut dig ännu mer "statistik."
Fråga dig själv ärligt.... skulle du (och andra kvinnor) alltsä ha inga problem med att Björnar vandrade runt på gator och torg ?

När det kommer till "kvinnors samlade erfarenheter" skiter Jag i det om den inte korresponderar med verkligheten... t.ex om mäns samlade erfarenhet skulle vara att kvinnor är mer emotionella och därför inte passa in att jobba inom tech.... skulle du bara låta bli att kommentera "mäns samlade erfarenhet" eftersom det är bara så dom känner ? Självklart skulle du skita i deras "feelings" om du tycker det inte stämmer.... samma gäller i "man vs. Bear" fallet. Jag bokstavligen skiter i om kvinnor känner sig mer säkrare med en björn... jag tänker inte validera någon delusions vanföreställningar
Citera
2024-05-17, 07:21
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Trafikolyckor är just olyckor....dvs misstag begågna. Våldtäkter är inga "misstag" ..oh hoppsan! jag råkade visst ha sex av misstag. Våldtäkt är en medveten handling, gjort mot en annan människa och går inte skyllas på att man var fartblind, somnade vid ratten, gjorde en korkad vänstersväng, halkade på en isfläck eller hann inte bromsa för älgen.

Som vanligt kan du inte ta till dig logiken. Om statistiken t.ex. visar att på en viss vägsträcka har det skett 5 dödsolyckor på ett år och lika många året innan. Och på en annan vägsträcka har det inte skett en dödsolycka på 10 år. Vilken vägsträcka skulle du då föreslå att man bygger om?

Klimatpolitiken - om så hela Sverige försvann från världskartan. 0 utsläpp från Sverige framöver så skulle det i stort sett inte påverka de totala utsläppen över huvud taget. Istället borde ju insatserna riktas mot t.ex. Kina som står för typ 1/3 av de totala växtgasutsläppen. Skulle inte det vara mer logiskt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in