2024-05-17, 08:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nyfikenpaallt
Det här korkat resonemang för det går inte ihop med fenomen att kvinnor dras till farliga män. Kvinnor tänder på att kunna vara hjälplös och utsatt inför en man. Kvinnosläktet bygger på att vara undergiven.

Knappast , bara vissa kvinnor vill vara undergivna en man och man kan inte ta det som att det är ett normalt tillstånd för kvinnor. De flesta kvinnor vill inte vara undergivna. Att de vill vara undergivna beror på att de blivit mentalt manipulerade till det.

Det är ovanligt och inte bra att kvinnor är undergivna.

Skulle man t.ex straffa en kvinna mycket skulle man kunna få ett undergivet beteende.

Eller bara hot om straff kan räcka. Se den muslimska världen ,där kvinnor inte vågar göra annat än vad män säger till dem ,de lever under ett ständigt hot ,man skulle kunna säga att undergivenhet och rädsla är parallella.

Om du skulle ha en kvinna som är undergiven så borde du få henne förstå att hon kan bestämma vad hon vill utan bli straffad , till slut skulle hon gilla dig , en undergiven kvinna är bara rädd för dig.
Citera
2024-05-17, 10:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JoaquinGuzman
Som vanligt kan du inte ta till dig logiken. Om statistiken t.ex. visar att på en viss vägsträcka har det skett 5 dödsolyckor på ett år och lika många året innan. Och på en annan vägsträcka har det inte skett en dödsolycka på 10 år. Vilken vägsträcka skulle du då föreslå att man bygger om?

Klimatpolitiken - om så hela Sverige försvann från världskartan. 0 utsläpp från Sverige framöver så skulle det i stort sett inte påverka de totala utsläppen över huvud taget. Istället borde ju insatserna riktas mot t.ex. Kina som står för typ 1/3 av de totala växtgasutsläppen. Skulle inte det vara mer logiskt?

Det finns ingen logik överhuvudtaget i dina liknelser....
Du kan inte jämföra trafikolyckor med våldtäkter.
Citera
2024-05-17, 12:00
Medlem
KalleAnkaPartiet77s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Det aldrig existerat någon sådan ordning i Sverige.

Samhället har oskrivna lagar. Kvinnor gick klädda i kjol. De kunde inte bara hoppa upp på en häst och rida iväg. De fick åka vagn. Och vem skulle spänna för vagnen? Jo, mannen så klart. Kvinnan höll sig på gården. Punkt slut.

Alla äldre kvinnor i min släkt kan vittna om detta. (de är iofs döda nu).
Citera
2024-05-17, 12:07
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KalleAnkaPartiet77
Samhället har oskrivna lagar. Kvinnor gick klädda i kjol. De kunde inte bara hoppa upp på en häst och rida iväg. De fick åka vagn. Och vem skulle spänna för vagnen? Jo, mannen så klart. Kvinnan höll sig på gården. Punkt slut.

Alla äldre kvinnor i min släkt kan vittna om detta. (de är iofs döda nu).
Knappast att äldre kvinnor i din släkt kan vittna om att kvinnor inte kunde rida.
Det var det dummaste jag läst på länge.

Kvinnor spände vagnen också. Du har läst för många Harleklin-romaner verkar det som.
Citera
2024-05-17, 12:25
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReSweep
Du listar alltså ännu mer statistik utan att addressera fundamental problemet - dvs "confounding bias" som skapas utav att björnar är bokstavligen i skogen medans kvinnor och män lever med varandra. Läs om detta och försök förstå detta innan du kräker ut dig ännu mer "statistik."
Fråga dig själv ärligt.... skulle du (och andra kvinnor) alltsä ha inga problem med att Björnar vandrade runt på gator och torg ?

När det kommer till "kvinnors samlade erfarenheter" skiter Jag i det om den inte korresponderar med verkligheten... t.ex om mäns samlade erfarenhet skulle vara att kvinnor är mer emotionella och därför inte passa in att jobba inom tech.... skulle du bara låta bli att kommentera "mäns samlade erfarenhet" eftersom det är bara så dom känner ? Självklart skulle du skita i deras "feelings" om du tycker det inte stämmer.... samma gäller i "man vs. Bear" fallet. Jag bokstavligen skiter i om kvinnor känner sig mer säkrare med en björn... jag tänker inte validera någon delusions vanföreställningar

Poängen med frågan "man vs bear" är att belysa det omfattande sexuella och könsbaserade våldet kvinnor utsätts för världen över.

Du slingrar dig som en jävla ål men det förändrar inte rena fakta.

Är du såhär korkad i allmänhet eller spelar du bara dum här och nu för att du inte gillar hur statistiken och faktan ser ut gällande detta?

Statistiken och faktan skiter fullständigt i om du känner dig kränkt.
Citera
2024-05-17, 12:33
Medlem
Tangentinkontinenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Tänkte att denna diskussion från div. sociala medier även kunde få en tråd på flashback.

På frågan: Vad vill du helst möta i skogen, en främmande man eller en björn? så svarar en majoritet av kvinnor att de alla gånger heller vill möta en björn i skogen än en främmande man.

Svaren blottar hur hotade många kvinnor känner sig av män.

Vad säger ni om detta?

Det är helt rätt!!!
Skulle "de" möta mig, så får de ett "Lycka till".
Bättre att parasiterna blir björnmat, än att de parasiterar ihjäl både en man och sig själva.

Nu har vi haft bara några år av feminiserad korruption och hela västsfären håller på att spricka på multipla plan. Så i praktiken har kvinnor som grupp redan valt "björnen".

Livet utan kvinnor erbjuder mer välgång, låt dem "björna" ut sig själva.
Män borde ta detta för vad det är och göra det bästa av kontraktsbrottet. Spara, investera, återinvestera i fysiska tillgångar mm. och leva väl. Låt kvinnor fortsätta dra sitt eget dödkött till "björnen", hur den nu manifesterar sig.
Citera
2024-05-17, 12:48
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tangentinkontinens
Det är helt rätt!!!
Skulle "de" möta mig, så får de ett "Lycka till".
Bättre att parasiterna blir björnmat, än att de parasiterar ihjäl både en man och sig själva.

Nu har vi haft bara några år av feminiserad korruption och hela västsfären håller på att spricka på multipla plan. Så i praktiken har kvinnor som grupp redan valt "björnen".

Livet utan kvinnor erbjuder mer välgång, låt dem "björna" ut sig själva.
Män borde ta detta för vad det är och göra det bästa av kontraktsbrottet. Spara, investera, återinvestera i fysiska tillgångar mm. och leva väl. Låt kvinnor fortsätta dra sitt eget dödkött till "björnen", hur den nu manifesterar sig.

Nja en narcissist som du anklagar andra för vad du själv är.

Jag förstår att du önskat kvinnor som haft oturen att komma i din väg "lycka till".
Citera
2024-05-17, 12:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
? så kvinnor är plötsligt ansvariga för svenskt rättsväsende också utöver då att vara 100% ensamt ansvariga för svensk invandringspolitk...ingen måtta på vad kvinnor är skyldiga till hörredu.

Det som måste ske är normförändringar. Det måste bli skamfullt värre att inte respektera kvinnor, vilket det fortsatt idag alltså inte är. Män måste också hitta andra vägar än att ta till våld för att få utlopp för
ex aggressivitet eller ledsnad eller vilka känslolägen det nu är som gör att vissa män triggas att banka på ex. en partner.
Vi har fortsatt en helt obegriplig kultur (filmer, musik, spel, jargong m.m.) där våld glorifieras, och speciellt då manligt våld och väldigt lite ifrågasättande vad exakt som skulle vara "coolt" med detta.
DÄR är det samhället måste jobba.
Längre straff hjälper inte ett skit, det är snarast inlärningsplatser för ännu mer våld.

Japp!
Svenskt rättsväsende hade sin radikalfeminiserat korrupta "prime" redan för flera år sedan. Se "Hilda & Ruben" bl.a.

De stora blocken av vad som aktivt förstör hela västsfären är t.ex. ESG, DIE, klimathoreriet, öppna gränser, mm. mm.
Exakt allt av det är drivet av kvinnlig logik.

Jag har valt att se det för vad det är och har investerat utifrån strikt manlig logik och att motinvestera har varit en lysande affär.
Detta år kan er "allt åt alla"-logik bli min stora vinnare och ge uppåt 500-700%, med extrem risk dock.

You are dissowned. Do as you please.
Citera
2024-05-17, 12:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Nja en narcissist som du anklagar andra för vad du själv är.

Jag förstår att du önskat kvinnor som haft oturen att komma i din väg "lycka till".

Inga kvinnor kommer "min väg".
Det är det fina. Mer av vad jag förtjänar åt mig.

Lycka till
Citera
2024-05-17, 13:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Poängen med frågan "man vs bear" är att belysa det omfattande sexuella och könsbaserade våldet kvinnor utsätts för världen över.

Du slingrar dig som en jävla ål men det förändrar inte rena fakta.

Är du såhär korkad i allmänhet eller spelar du bara dum här och nu för att du inte gillar hur statistiken och faktan ser ut gällande detta?

Statistiken och faktan skiter fullständigt i om du känner dig kränkt.

Fyfan vad du projicerar nu... kan du ens läsa titeln i denna tråd ? Det står bokstavligen "man vs bear"... dom enda personer som slingrar sig som en äcklig ål, är du och alla kvinnor som kommer med äckliga manshatande åsikter som "män är farligare än björnar".... och sedan när ni får motstånd och kritik eftersom ni använder er av shitty girl math... ja då slingrar ni er igen och säger "DEt HaNDLaR inTE OM boKStaVLigEN BjöRNaR"... Jaa Men varför tog ni upp björn som ett exempel att börja med då ? Hopplöst att diskutera med sånna människor...

Och om vi går tillbaks till statisk igen... vet du ens vad "confounding bias" ... förmodligen inte.... börja läsa om det innan du kräker ut dig igen om "statistik." Från min sida har jag bara inte jobbat med statistik... utan jag även forskar inom det för att validera AI modeller... jag kan garanterat säga att Jag har flera års mer erfarenhet utav statistik än dig.... och jag skulle slösa min tid genom att förklara statistiska koncept till dig...
Citera
2024-05-17, 13:27
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReSweep
Fyfan vad du projicerar nu... kan du ens läsa titeln i denna tråd ? Det står bokstavligen "man vs bear"... dom enda personer som slingrar sig som en äcklig ål, är du och alla kvinnor som kommer med äckliga manshatande åsikter som "män är farligare än björnar".... och sedan när ni får motstånd och kritik eftersom ni använder er av shitty girl math... ja då slingrar ni er igen och säger "DEt HaNDLaR inTE OM boKStaVLigEN BjöRNaR"... Jaa Men varför tog ni upp björn som ett exempel att börja med då ? Hopplöst att diskutera med sånna människor...

Och om vi går tillbaks till statisk igen... vet du ens vad "confounding bias" ... förmodligen inte.... börja läsa om det innan du kräker ut dig igen om "statistik." Från min sida har jag bara inte jobbat med statistik... utan jag även forskar inom det för att validera AI modeller... jag kan garanterat säga att Jag har flera års mer erfarenhet utav statistik än dig.... och jag skulle slösa min tid genom att förklara statistiska koncept till dig...

Ojoj massa känslor från din sida nu, du blev visst lite stött i kanten. Statistik och fakta tar inte hänsyn till dina känslor, sorry grabben.

Vad bra att du jobbar med statistik då förstår du ju mer väl varför kvinnor svarat som de svarat på den hypotetiska frågan "man vs bear". Bara autistiska män tolkar allt bokstavligt.
Citera
2024-05-17, 13:30
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tangentinkontinens
Inga kvinnor kommer "min väg".
Det är det fina. Mer av vad jag förtjänar åt mig.

Lycka till

Så skönt för dina barns mamma att hon kom bort från dig. Tog troligen många år för henne att kapa trauma bondet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in