2024-05-17, 01:51
Medlem
HassanVonEssens avatar
Citat:
Dessutom erkänner han en lite annorlunda vana i familjen.

– Tidigare hade vi en ordning där alla barnen stod i kö till badrummet och spolade inte förrän sista personen var färdig – så hade man sparat 3 av 4 spolningar.
Detta är bara sjukt. Man lär ju sina barn att spola efter sig. En spolning kostar kanske 5 öre.
Citera
2024-05-17, 01:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fackmannen
Snålar år ut och år in och har bara gnidit ihop 19 miljoner? Så trevligt....

Trodde faktiskt han skulle vara god för mer än 19 miljoner.
Citera
2024-05-17, 05:01
Medlem
EnLitenkilles avatar
Om detta stämmer om honom får man nog betrakta det som en psykisk sjukdom.
Finns ingen annan förklaring annars.

Ingen är odödlig. Sett folk som varit nästan likadana hela livet, som plötsligt dog knall fall.
De hade inte unnat sig ett piss i livet och fick inte med sig miljonerna i graven.
Citera
2024-05-17, 05:15
Medlem
Borde inte räntan av att ha 19 millar på sitt konto generera en fin matpeng dagligen?
Citera
2024-05-17, 05:42
Medlem
Conams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blatteman
Japp om alla skulle vara lika dumsnåla som idioten så skulle vi inte ha några jobb kvar.

Massarbetslöshet då ingen skulle äta ute eller gå på krogen och spendera pengar på vanliga saker eller kvalitetsmat osv.

Ännu mer skulle vara importerat från kina och hälfte av befolkningen skulle vara arbetslösa och tvingas leva gröt och tigga.
Säkert jättesant i det här scenariot med jobb od, men planeten kanske hade haft en chans att överleva från resursslöseriet och naturförstöring med ett för jorden hållbart antal människor!
Bara en fundering 🤔
Citera
2024-05-17, 05:44
Medlem
Conams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Berg-Erik
Hmmm... så du menar att snåla in på barnens toalettspolningar INTE är att vara dumsnål? Hahaha!
Hahaha på dig själv, ett förnuftigt tänk! Har det nånsin skadat nån? Näää tror inte det va, dra dina funderingar ett varv till och kolla om du kommer till nån annan slutsats än den om spolningen på toan funkar.
Citera
2024-05-17, 06:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pontiac-Garage
https://www.di.se/nyheter/gunther-marder-har-ar-mitt-basta-spartips/

Krävs dock prenumeration.

Det står att värdet på noterade innehav är 19 miljoner kronor. Jag råkar veta att Mårder sedan några år börjat investera stort i onoterat. Han har t ex tagit en stor ägarandel i ett familjeägt trävaruföretag. Sen äger han sitt hus också. Han är således betydligt rikare än 19 miljoner.
Citera
2024-05-17, 06:15
Medlem
Knotknets avatar
Snåla människor är per definition osköna och tråkiga.
Citera
2024-05-17, 06:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Petronius
Jag tycker han är väldigt underhållande och kan verkligen rekommendera inslaget med Mauri i Uppdrag mat, där han även visade prov på sina sångfärdigheter. Det finns även en föreläsning upplagd på youtube där han inför publik på Ekonomiska museet går igenom spartips under en timmes tid.

Jag tycker personligen han gick över gränsen när han i en betald krönika i Dagens Industri haussade sina egna innehav i mycket illikvida aktier. För detta fick ha mycket kritik och Dagens industri tvingades styra upp formerna för hans medverkan i tidningen så att något liknande inte skall inträffa igen. Om man blint följer hans aktieköp är man dock inte särskilt klyftig. Han har gått på flera minor och någon av hans rekommendationer har minskat 99 procent.
Japp vilken king! Han kör samma trick som jag, blanda 2,8 med en 7,2 för att få en billig starköl !
Citera
2024-05-17, 06:28
Medlem
Skyggedanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kapitalistkalle
Det här är ju inget annat än hans största intresse. Jag tror inte pengarna är målet längre. Han trivs i själva sparandet.

Jao. Det har blivit hans tradition, kultur, sport, identitet och väsen. Snålguden.
Citera
2024-05-17, 06:50
Moderator
HelgeBuks avatar
Vilken legend!

Hade jag haft en sån på min egen arbetsplats hade han varit en källa till mycket glädje.

Jag tycker det är 100% charmigt och kul, men kan förstå att det sticker i ögonen på en del.

Själv är jag känd som rätt snål bland släkt och vänner men Günther klår mig med hästlängder. Kanske därför jag uppskattar hans beteende.
Citera
2024-05-17, 06:55
Avstängd
SoberZealots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pontiac-Garage
Har följt sparprofilen Günther Mårder, som också kallats Sveriges snålaste person, under ett par års tid. Trots att han är extrem höginkomsttagare och framgångsrik företagsledare (har varit VD för Aktiespararna samt Företagarna) med en lön på ca 2 miljoner per år sticker ha ut på så sätt att han sparar minsta krona, aldrig unnar sig något samt lever som Disney´s Farbror Joakim fast i verkligheten.

Då han fått stor uppmärksamhet för sin livsstil har en hel del reportage skrivits om hans udda vanor. Bland annat äter han kollegors matrester för att spara pengar på egen lunch:

Han bor i ett hem inrett med saker som blivit bortskänkta, kör diskmaskin när elpriset är som lägst samt vill spara in på toaspolningar så långt som möjligt:

Han spär även ut mjölk med vatten samt äter julknäcke i budgetpack året om:

Han lever för att spara och har slussat in i nästintill alla sina pengar i investeringar, och är nu uppe i 19 mkr.

Vad säger ni? Är detta en livsstil ni vill prova?
Tvättäkta narcissist
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in