2024-06-02, 13:25
Medlem
PyjamasXLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Folketstempel
Så kan resonera också, men jag citerar mig själv från en annan tråd hur jag själv resonerar.
Sir, Yes Sir!
Citera
2024-06-03, 23:39
Medlem
JohanLiljegrens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peaceplease
Jag undrar om ni kommer rösta i EU-valet?

Hur mycket kan vi påverka någonting, och i så fall... Vad vill NI?

Går det överhuvudtaget att påverka någonting genom detta val?

Vad exakt kan vi påverka genom att rösta i detta val?

Nej, jag kommer att bojkotta valet.

Nej, man påverkar absolut ingenting genom att rösta, i synnerhet inte i detta val.

Jag har alltid varit en konservativ rösträttsförespråkare och ansett, att man skall använda sin rösträtt för att påverka men då trodde jag på den idén förr, att man förändrade något genom att gå och rösta. Det gör man inte så därför är det bättre att låta bli.
Citera
2024-06-04, 00:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VillBaraChilla
Röstade på SD för att jag ville ha mindre invandring, realistisk klimatpolitik, mindre makt från Bryssel samt starka åtgärder mot ryssen.

Då skulle du tyvärr röstat AFS..
Det är EU som prackar på oss flyktingar, för att sedan bötfälla oss ifall vi inte tar emot dessa..
På sikt ser inte drivmedelspriserna eller tobakspriserna ut att bli speciellt rimliga heller för den delen, därför behöver vi ut ur EU.
England fixa de galant.. Dags att haka på så fler blir inspirerade och fria.
Citera
2024-06-04, 00:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohanLiljegren
Nej, jag kommer att bojkotta valet.

Nej, man påverkar absolut ingenting genom att rösta, i synnerhet inte i detta val.

Jag har alltid varit en konservativ rösträttsförespråkare och ansett, att man skall använda sin rösträtt för att påverka men då trodde jag på den idén förr, att man förändrade något genom att gå och rösta. Det gör man inte så därför är det bättre att låta bli.

Förstår att du syftar till styrande agendor...

I de avseendet har du fel att vi inte kan påverka, röstar alla rätt kommer det till slut uppdagas. Då stavas de revolution...
Citera
2024-06-04, 12:05
Medlem
VillBaraChillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kokacola
Det är EU som prackar på oss flyktingar, för att sedan bötfälla oss ifall vi inte tar emot dessa..
På sikt ser inte drivmedelspriserna eller tobakspriserna ut att bli speciellt rimliga heller för den delen, därför behöver vi ut ur EU.

Nej tack. AfS skulle utvisa mig.
Citera
2024-06-04, 13:27
Avslutad
Citat:

Påståendet är falskt!

EU har inte tvingat Sverige till massinvandring. Sverige har däremot påtvingat EU massinvandring genom att vara en pull factor som dragit massor av MENA till Sverige via EU.

En röst på AfS är en indirekt röst på det vänsterliberala etablissemanget eftersom AfS inte får mer än 0,1-0,2%.

En röst på SD eller t o m M/KD är mycket bättre än en indirekt röst på det vänsterliberala etablissemanget. SD samarbetar med andra massinvandringskritiska partier i EU och M/KD tillhör den konservativa partigruppen i EU som kan tänka sig att samarbeta med ytterhögern efter valet.
Citera
2024-06-04, 18:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sinestro
Påståendet är falskt!

EU har inte tvingat Sverige till massinvandring. Sverige har däremot påtvingat EU massinvandring genom att vara en pull factor som dragit massor av MENA till Sverige via EU.

En röst på AfS är en indirekt röst på det vänsterliberala etablissemanget eftersom AfS inte får mer än 0,1-0,2%.

En röst på SD eller t o m M/KD är mycket bättre än en indirekt röst på det vänsterliberala etablissemanget. SD samarbetar med andra massinvandringskritiska partier i EU och M/KD tillhör den konservativa partigruppen i EU som kan tänka sig att samarbeta med ytterhögern efter valet.

Det är tyvärr sant...
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/boter-om-eu-lander-inte-tar-emot-flyktingar

Visst, de tog lång tid för att SD skulle komma till makten, men sen dess känns de som de bara svikit väljarna, Jimmie ville inte ens bli statsminister osv.. Så nu lär de tyvärr till Afs dominerar och de fort, de gör vi genom att gå och rösta på de.
Citera
2024-06-04, 20:42
Medlem
Vitiss avatar
Det finns många partier som åtminstone jag aldrig hört talas om.
Här är hela listan:

https://data.val.se/euval2024/partier/anmalda

En kandidat som återkommer hos flera partier är
Zufer, Cevair, Malmö

Vem är det?
Senast redigerad av Vitis 2024-06-04 kl. 20:51.
Citera
2024-06-04, 23:55
Medlem
Vad finns det för partier som vill ha ett federalt Europa? Jag tycker riksdagspartierna är en samling nationalister.
Citera
2024-06-05, 06:34
Avslutad
Citat:
Det är tyvärr sant...
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/boter-om-eu-lander-inte-tar-emot-flyktingar

Visst, de tog lång tid för att SD skulle komma till makten, men sen dess känns de som de bara svikit väljarna, Jimmie ville inte ens bli statsminister osv.. Så nu lär de tyvärr till Afs dominerar och de fort, de gör vi genom att gå och rösta på de.

Källa på att förslaget du länkar till gick igenom?

Nej en röst på AfS är en indirekt röst på det vänsterliberala etablissemanget eftersom AfS inte får mer än 0,1-0,2%.
Citera
2024-06-05, 07:04
Bannlyst
SD behöver bli starkare i EU . SD har rätt i sak, att det behövs asylcenter utanför EU. Att släppa in mirgranter innanför fort Europa skapa bara säkerhetsproblem. Men trygga och bra asylcenter i Libyern, då kan EU länder gallra bort dåliga migranter, bara plocka in såna som har god vandel eller som behövs
Citera
2024-06-05, 07:49
Medlem
Folketstempels avatar
Förra valet 2019 så blev Ursula som Kommissionens ordförande vald med liten marginal av högerliberala plus socialdemokratiska partigruppena.

Detta val kan släppa denna vänsterliberala dominans att få utse den egentliga regeringen, Kommissionen, som lägger fram de beslut som parlamentet i sin tur har att rösta ja eller nej på.

EPP blir största gruppen men kan inte få samma majoritet igen med att alliera sig till vänster. (Om vi röstar taktiskt) Så då måste de finna stöd från de andra högergrupperna där SD och liknande
migrationskritiker ingår.

Röstar ni SD och inte kanske M eller KD, så tvingas ett nytt höger sammarbete fram inom EU som även innebär att deras "regering" får nya medlemmar och lägger fram bättre förslag som parlamentet i sin tur har att rösta om.

Det är argumentet att rösta på SD, då en röst på M blir sossepolitik som nu, en röst på KD samma sak om de ens kommer in med sin låga siffra ovh sin liberala kandidat.

Win-win för svenska borgerliga väljare att stödrösta på SD om de inte vill få sossepolitik genom sin röst som 2019.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in