2024-05-16, 13:16
Medlem
Jag tror att han är på roadtrip med sin manager Chris!
Citera
2024-05-16, 14:50
Medlem
anwe8s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Torenfoe79
Enligt Sara så har dom försökt.
https://imgur.com/ljhPONQ

Hehe alright, men han har inte blivit polisanmäld för sina kontakter med minderåriga? Borde väl inte vara alltför svårt att få honom inom lås och bom för sina handlingar med tanke på alla bevis som finns emot honom?
Citera
2024-05-16, 16:18
Medlem
akutaccents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anwe8
Hehe alright, men han har inte blivit polisanmäld för sina kontakter med minderåriga? Borde väl inte vara alltför svårt att få honom inom lås och bom för sina handlingar med tanke på alla bevis som finns emot honom?

Det finns ju inga bevis tyvärr. Knappt några indicier. Det som uppdagats hitills är väldigt, väldigt osäkert ur ett utredningstekniskt perspektiv.
Citera
2024-05-16, 16:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kubeen
Hade min dotter varit glad så är jag också glad. Från vad jag sett är han en glädjespridande, omtänksam, charmig go kille 😍

Du har tidigare skrivit att det inte är något fel med att han har en dragning till barn. Då är du själv ett barn?
Eftersom du är så pass ung, så förstår du inte hur föräldrar skulle reagera om dottern presenterade Pontus som hennes nya kille. Alla föräldrars stora fasa. Pontus är ju ökänd efter allt som han har gjort. Bor hemma hos mamma, och har inget jobb eller utbildning. Vad gör han om 10 år? Förmodligen samma sak.
Citera
2024-05-16, 17:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Newton555
Du har tidigare skrivit att det inte är något fel med att han har en dragning till barn. Då är du själv ett barn?
Eftersom du är så pass ung, så förstår du inte hur föräldrar skulle reagera om dottern presenterade Pontus som hennes nya kille. Alla föräldrars stora fasa. Pontus är ju ökänd efter allt som han har gjort. Bor hemma hos mamma, och har inget jobb eller utbildning. Vad gör han om 10 år? Förmodligen samma sak.

Är mellan 20-25.
15 år är inte olagligt därmed inga problem med det öht. Tar han hand om tjejen och hon känner sig trygg, vad är då problemet?

Han har egen lägenhet vad jag vet, och har bil, så helt misslyckad är han väl inte?
Citera
2024-05-16, 17:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cosmic_dancer
Hoppas att du skämtar, vilket jag tror att du gör med tanke på dina tidigare inlägg i denna tråd.

Nope, menar allvar… Visst 15 år är ungt, men inte olagligt eller fel. Funkar det för båda så förstår jag inte problemet. Har iofs inte levt i Sverige ska påpekas.
Citera
2024-05-16, 18:56
Medlem
cosmic_dancers avatar
Citat:
Är mellan 20-25.
15 år är inte olagligt därmed inga problem med det öht. Tar han hand om tjejen och hon känner sig trygg, vad är då problemet?

Han har egen lägenhet vad jag vet, och har bil, så helt misslyckad är han väl inte?

Egen lägenhet men står fortfarande skriven hos mamsen och papsen...

Citat:
Nope, menar allvar… Visst 15 år är ungt, men inte olagligt eller fel. Funkar det för båda så förstår jag inte problemet. Har iofs inte levt i Sverige ska påpekas.

Jo det är fel eftersom en på 15 år inte förstår konsekvenser och har den känslomässiga mognad en på 26 bör ha. Det blir lätt ett utnyttjande och maktposition då det oavsett huruvida mycket 15åringen "vill" är på ett helt annat plan än den vuxne.

Tjejen som det pratas om hade kontakt med Pontus redan när hon var 13 och han visste vem hon var då han länge följt henne på tiktok. En 24åring som följer 13åringar är inte normal. När hon var 14-15 hade de träffats igen, pratat och låtsas vara ihop inför de andra i sällskapet. Jag fattar att det för en på 14 att det enbart är harmlöst, oskyldigt och lite kul. Återigen förstår inte unga konsekvenser och vet inte riktigt vart gränserna går. Att Pontus som då måste varit 24 går med på "leken" och dessutom börjar ta på henne är allt annat än okej. Det är inte friskt eller sunt att en vuxen man umgås och pratar med minderåriga på det sättet.
Citera
2024-05-16, 19:05
Medlem
Galejans avatar
Man kan ju till del förstå Pontus. Den där Hilma var ju en en riktig läckerbit. Och byxmyndig är hon också, så egentligen är det en storm i ett vattenglas. Han ville ju uppenbarligen vänta tills hon var lovlig. Han har fortfarande inte gjort något olagligt.

Som lite kuriosa kan jag berätta att jag har en släkting som träffade sin pojkvän när hon var fjorton och han var nitton. Detta var på sent åttiotal och idag är båda två i femtioårsåldern och har tre vuxna barn ihop. Det blir bara ett problem om man gör det till ett problem och Flashback är väldigt förtjusta i att skapa problem och ”rasa” över skitsaker.
Senast redigerad av Galejan 2024-05-16 kl. 19:13.
Citera
2024-05-16, 19:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cosmic_dancer
Egen lägenhet men står fortfarande skriven hos mamsen och papsen...

Jo det är fel eftersom en på 15 år inte förstår konsekvenser och har den känslomässiga mognad en på 26 bör ha. Det blir lätt ett utnyttjande och maktposition då det oavsett huruvida mycket 15åringen "vill" är på ett helt annat plan än den vuxne.

Tjejen som det pratas om hade kontakt med Pontus redan när hon var 13 och han visste vem hon var då han länge följt henne på tiktok. En 24åring som följer 13åringar är inte normal. När hon var 14-15 hade de träffats igen, pratat och låtsas vara ihop inför de andra i sällskapet. Jag fattar att det för en på 14 att det enbart är harmlöst, oskyldigt och lite kul. Återigen förstår inte unga konsekvenser och vet inte riktigt vart gränserna går. Att Pontus som då måste varit 24 går med på "leken" och dessutom börjar ta på henne är allt annat än okej. Det är inte friskt eller sunt att en vuxen man umgås och pratar med minderåriga på det sättet.

Har han gjort något olagligt? Är det fel för att du tycker det?

På allvar, jag kan inte se något olagligt han begått. 15 år är byxmyndig. Vare sig han är 15 själv, 18 eller 50…. Det är inte fel.
Citera
2024-05-16, 19:59
Medlem
cosmic_dancers avatar
Citat:
Har han gjort något olagligt? Är det fel för att du tycker det?

På allvar, jag kan inte se något olagligt han begått. 15 år är byxmyndig. Vare sig han är 15 själv, 18 eller 50…. Det är inte fel.

Har inte påstått att han gjort något olagligt däremot är hans agerande olämpligt enligt mig och de flesta andra vuxna människor. Du får givetvis ha dina åsikter men jag håller inte med och jag har svårt att förstå dem.
Citera
2024-05-16, 20:20
Medlem
Kickassfarsans avatar
Är han ihop med ett barn nu?
Citera
2024-05-17, 18:46
Medlem
Telepatisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kickassfarsan
Är han ihop med ett barn nu?