Citat:
Ursprungligen postat av
Kubeen
Är mellan 20-25.
15 år är inte olagligt därmed inga problem med det öht. Tar han hand om tjejen och hon känner sig trygg, vad är då problemet?
Han har egen lägenhet vad jag vet, och har bil, så helt misslyckad är han väl inte?
Egen lägenhet men står fortfarande skriven hos mamsen och papsen...
Citat:
Ursprungligen postat av
Kubeen
Nope, menar allvar… Visst 15 år är ungt, men inte olagligt eller fel. Funkar det för båda så förstår jag inte problemet. Har iofs inte levt i Sverige ska påpekas.
Jo det är fel eftersom en på 15 år inte förstår konsekvenser och har den känslomässiga mognad en på 26 bör ha. Det blir lätt ett utnyttjande och maktposition då det oavsett huruvida mycket 15åringen "vill" är på ett helt annat plan än den vuxne.
Tjejen som det pratas om hade kontakt med Pontus redan när hon var 13 och han visste vem hon var då han länge följt henne på tiktok. En 24åring som följer 13åringar är inte normal. När hon var 14-15 hade de träffats igen, pratat och låtsas vara ihop inför de andra i sällskapet. Jag fattar att det för en på 14 att det enbart är harmlöst, oskyldigt och lite kul. Återigen förstår inte unga konsekvenser och vet inte riktigt vart gränserna går. Att Pontus som då måste varit 24 går med på "leken" och dessutom börjar ta på henne är allt annat än okej. Det är inte friskt eller sunt att en vuxen man umgås och pratar med minderåriga på det sättet.