2024-05-16, 14:14
Medlem
Bogandoffs avatar
Det begicks 8596 våldtäkter mot kvinnor i Sverige 2023.
2023 så räknades det till 5,239,188 kvinnor, justerar vi det till åldrarna mellan 20 - 65 så får vi 2,910,856.
Om vi antar att alla dessa våldtäkter skedde i skogen av en främmande man så är risken att vara en av dessa kvinnor 0,0029%. Vi snackar alltså att ni hade kunnat springa på 10,000+ män innan det statistiskt sätt blev eran tur.

Värt att notera att denna uträkning är grovt i eran fördel och ändå så låg.
Nog borde ni kvinnor själva förstå hur irrationellt det är att vara rädd för en sådan sak?
Citera
2024-05-16, 14:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Berätta gärna för mig varför ditt exempel med cykeln var relevant, men mitt exempel med en annan situation blir härskarteknik?

Ok jag ger mig. Jag tycker dina inlägg var smakfulla och relevanta.

Citat:
Brukar hon festa med afghaner också?

Citat:

Men din kvinna är ju klok och duktig och frotterar sig ju tydligen gärna med främmande män - hon ser ju ingen risk med det.
Man funderar lite på om du kan ser riskerna, för henne, för dig och för ert förhållande när hon har ett sådant beteende.

Citat:

Ha kul du med din kvinna som tycker främmande män är okej.

Var det kriminolog du var?
Citera
2024-05-16, 14:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bogandoff
2023 så räknades det till 5,239,188 kvinnor, justerar vi det till åldrarna mellan 20 - 65 så får vi 2,910,856.
Om vi antar att alla dessa våldtäkter skedde i skogen av en främmande man så är risken att vara en av dessa kvinnor 0,0029%. Vi snackar alltså att ni hade kunnat springa på 10,000+ män innan det statistiskt sätt blev eran tur.

Nog borde ni kvinnor själva förstå hur irrationellt det är att vara rädd för en sådan sak?

Inte kvinnorna här eller på TikTok
Citera
2024-05-16, 14:26
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ensam87a
Ok jag ger mig. Jag tycker dina inlägg var smakfulla och relevanta.

Var det kriminolog du var?
Varifrån har du fått det?

De är du som tar upp henne som exempel gör dina referenser - jag besvarar utifrån den referens du valt - men har också flera gånger påtalat att det egentligen inte är okej att försöker för din kvinnas talan.

Så den som förminskat henne är du själv.
Citera
2024-05-16, 14:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Detta är en hypotetisk fråga. Poängen med denna hypotetiska fråga är att belysa att många kvinnor har erfarenhet av (sexuella) trakasserier, våld, våldtäkt, ovälkomna närmanden, osv. Oftast från män i deras närhet (ofta nog också från totalt främmande män). Även om en kvinna inte har någon erfarenhet av detta så känner de flesta kvinnor minst en kvinna som har erfarenhet av detta.

Statistiken talar sitt tydliga språk, statistiken kan alla leta upp. Svaren som kvinnor gett på denna hypotetiska fråga grundar sig i erfarenhet.

Förstår man inte dessa enkla samband så ska man kanske inte ens uttala sig.

Den hypotetiska frågan blir en fars eftersom att den som frågar den, TS, inte har några problem med sexuellt våld mot svenska kvinnor, utan snarare tycker att svenska kvinnor ska acceptera att bli våldtagna i massinvandringens namn.
Citera
2024-05-16, 14:28
Medlem
Citat:

Någon sa att 30% av alla kvinnor blivit våldtagna, hur länge ska kvinnor leva för att det villkoret ska bli uppfyllt?
Citera
2024-05-16, 14:30
Medlem
Citat:
Varifrån har du fått det?

De är du som tar upp henne som exempel gör dina referenser - jag besvarar utifrån den referens du valt - men har också flera gånger påtalat att det egentligen inte är okej att försöker för din kvinnas talan.

Så den som förminskat henne är du själv.

Har för mig du skröt om det i någon tråd? Minns jag fel?

För du alla kvinnors talan eller? Vad vet du om hennes förhållande till afghaner och hur är det relevant?
Citera
2024-05-16, 14:31
Medlem
micro113s avatar
Citat:

Och nu räknar du på hur många kvinnor som attackerats och skadats av björnar.

Det är inte heller många som blir påkörda på motorvägen - trots det är en rationell riskbedömning att det är farlig att vistas som fotgängare där.

https://www.de5stora.com/om-rovdjuren/artfakta/brunbjorn/ar-bjornen-farlig/
Citera
2024-05-16, 14:37
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Har för mig du skröt om det i någon tråd? Minns jag fel?

För du alla kvinnors talan eller? Vad vet du om hennes förhållande till afghaner och hur är det relevant?
Frågeställningen och de svar den fått ger en bild av hur kvinnor skulle välja - det är ämnet för tråden.
När man diskuterar risksituationer kontra kvinnor så är frågan fullt relevant eftersom vi haft oproportionerligt många brottsfall med just Afghaner som gett sig på kvinnor.
Det fortfarande dock så - att den absoluta majoriteten skulle inte ge sig på en kvinna, och enligt ditt resonemang föreligger då en mycket låg risk som kvinnor inte behöver förhålla sig till.

Troligen minns du fel - jag brukar aldrig titulera mig kriminolog eftersom jag aldrig arbetat som kriminolog.
Citera
2024-05-16, 14:38
Medlem
Citat:

Rabiata feminister tror alltid att de för alla kvinnors talan.
Citera
2024-05-16, 14:41
Medlem
Bogandoffs avatar
Citat:
Och nu räknar du på hur många kvinnor som attackerats och skadats av björnar.

Det är inte heller många som blir påkörda på motorvägen - trots det är en rationell riskbedömning att det är farlig att vistas som fotgängare där.

https://www.de5stora.com/om-rovdjuren/artfakta/brunbjorn/ar-bjornen-farlig/
Jag påstod inte att det är större risk att möta en björn, snarare att sitta och vara rädd för en man i skogen knappast kan anses vara hälsosamt. Med tanke på den grovt låga risken.

Det är ju enbart farligt under en rad av omständigheter, är det mitt på dagen med klar sikt så är det nog näst intill 0 personer som blir påkörda på motorvägen och händer det så är det ju knappast med flit. Bättre exempel kan du väl ändå ge?
Citera
2024-05-16, 14:44
Avslutad
Alltid underhållande med sådant här kvinno-trams. Man förstår ju direkt att det är någon sorts trendig "movement". Alla vet ju att kvinnor röstar som andra kvinnor. Men det roliga är att det är ju helt korrekt. Så förstår inte varför det skulle vara kontroversiellt. Chansen att bli ihjälbiten av en björn i Sverige är väl 0.001% i USA kanske 0.01%.
Chansen att bli våldtagen i en svensk skog är väl runt 5-10% beroende på vart i landet
Tänk att du stöter på ett härligt blatte gäng som varit och grillat vid en sjö. Det är nästan större sannolikt att du blir våldtagen än att de bara går förbi.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in