2024-05-15, 22:41
Medlem
buisnismannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av teren
Det inlägget hade varit kul att se 🤣
Visa.

(FB) Premier League 23/24 omg 37+34. 11-15/5
Citera
2024-05-15, 22:45
Medlem
jontepsgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Free12
Har dom inte hotat med det då men City vet om att det enbart är ett hot?
Fattar inte varför dom skulle skjuta upp det oundvikliga om dom nu är skyldiga.
Är det omöjligt att tänka sig att dom faktiskt har hittat massa kryphål och gjort rätt men vill inte dela med sig om dom kryphålen dom känner till?

Inte konstigt att han vill skjuta upp det så mycket det går

Vettefan, det hade verkligen varit intressant att veta om dom hotat med något sådant. Men jag gissar att det inte är grund nog att utesluta dom för det? Och varför inte göra det tidigare än att hålla på fram och tillbaks med stämningar och domstolsbeslut i 4 år när dom enkelt kunnat lösa det med ett hot om uteslutning. 😁

Tanken har nog varit att få hela skiten att försvinna istället för att förhalas. Som det står i texten så har dom ju tagit PLs regler till domstol för att försöka slippa lämna ut sina uppgifter, men domaren avslog det direkt då det inte fanns någon grund.

Och ja, hade jag varit sådär rik och vetat om att jag är skyldig för något så hade jag också anlitat dom bästa och dyraste advokaterna. Ett åtal på 115 punkter mot en klubb är ju galet egentligen, och då har City egentligen redan blivit dömda av UEFA(på endast några få punkter) men klarat sig undan just pga dessa duktiga advokater. 🙃
Citera
2024-05-15, 22:55
Medlem
jontepsgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zantera
Så är det. Är ju tråkigt att City kan mygla sig undan straff när klubbar som Everton och Nottingham får leva med sina misstag och ta straffet. Sen förstår jag mig aldrig på mentaliteten "måste försvara klubben jag håller på i vått o torrt". Hade man varit City fan själv hade man ju knappast försvarat 115 regelbrott eller försökt snacka bort det med "lite ekonomiskt fiffel har väl aldrig skadat någon?".

Men jag har ju märkt att det finns liknande fans med kortslutning hos alla klubbar. Räcker att kolla runt lite bland diverse Man Utd grupper på FB så hittar du en drös av "fans" som tycker Greenwood ska bli kapten nästa säsong och spelaren man ska bygga laget runt. Att han har misshandlat och våldtagit sin tjej och sedan bröt mot besöksförbudet och pressade henne till att ändra sig är liksom inte viktigt. Kan killen spela boll är det allt man behöver.

Japp och i texten så har vi ju anledningen till varför City inte straffats medans Everton och Nottingham har. För Everton och Nottingham är medvetna om vad dom gjort och står upp för det, även om dom såklart försöker att förminska straffen, medans City gör allt för att slippa ta konsekvenserna från första början. Men tillslut så kommer det komma fram, det gäller bara att ha tålamod.

Nä jag vet, därför jag lämnade twitter för att det var alldeles för många galningar där, tycker tyvärr det är likadant på reddit nuförtiden också. Hoppade in här och tänkte att här är folk iaf vettiga och vill ha ärliga diskussioner, men sen finns ju internetmilitärer som enbart förstör. :/
Citera
2024-05-15, 23:02
Medlem
Free12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jontepsg
Vettefan, det hade verkligen varit intressant att veta om dom hotat med något sådant. Men jag gissar att det inte är grund nog att utesluta dom för det? Och varför inte göra det tidigare än att hålla på fram och tillbaks med stämningar och domstolsbeslut i 4 år när dom enkelt kunnat lösa det med ett hot om uteslutning. 😁

Tanken har nog varit att få hela skiten att försvinna istället för att förhalas. Som det står i texten så har dom ju tagit PLs regler till domstol för att försöka slippa lämna ut sina uppgifter, men domaren avslog det direkt då det inte fanns någon grund.

Och ja, hade jag varit sådär rik och vetat om att jag är skyldig för något så hade jag också anlitat dom bästa och dyraste advokaterna. Ett åtal på 115 punkter mot en klubb är ju galet egentligen, och då har City egentligen redan blivit dömda av UEFA(på endast några få punkter) men klarat sig undan just pga dessa duktiga advokater. 🙃
Vi är överens om att dom förmodligen är skyldiga, men att dom gör helt rätt som försvarar sig ?
Citera
2024-05-15, 23:10
Medlem
jontepsgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Free12
Vi är överens om att dom förmodligen är skyldiga, men att dom gör helt rätt som försvarar sig ?

Ja, jag säger inte att dom inte får försvara sig. Det jag länkade från början är en förklaring till varför det tagit såhär lång tid. Och speciellt Everton och Nottinghams fans har ju ifrågasatt varför dom blir straffade men inte City. Istället för att ifrågasätta så borde fansen istället vara stolta över sina klubbar som ändå är ärliga med att dom fuckat upp, till skillnad mot City som fuskat medvetet och nu försöker med allt för att slippa ta konsekvenserna. 😁

Som sagt det ska bli en härlig läsning så fort åtalen släpps till allmänheten, och sen får vi se hur bra deras advokater verkligen är. 🙃
Senast redigerad av jontepsg 2024-05-15 kl. 23:16.
Citera
2024-05-15, 23:11
Medlem
Samizdats avatar
Inför säsongen skrev jag:
Citat:
Ursprungligen postat av Samizdat
Emery tog 49 poäng på 25 matcher med Villa förra säsongen. Det poängsnittet på 38 omgångar innebär 74-75 poäng. Nu har man dessutom förstärkt med Pau Torres, Youri Tielemans & Moussa Diaby. Den enda man tappat är Ashley Young.

Aston Villa blir förhoppningsvis väldigt intressanta i år. Rent geografiskt vore det väldigt trevligt om Englands näst största stad kunde ha ett mer framgångsrikt fotbollslag. Femtioelva London-lag är lite väl enformigt.
Det blev inte riktigt 74-75 poäng, men det blir CL-spel i Birmingham nästa år.

Apropå något helt annat så har Chelsea presterat, om än ojämnt, väldigt bra under andra hälften av säsongen. Kollar man på tabellen för omgång 20-37 ligger de fyra på 35 poäng, med relativt god marginal ner till plats fem-nio (Aston Villa på 29 poäng, sedan Newcastle och Crystal Palace på 28, Tottenham på 27 och Manchester United på 26). Men återstår att se om Boehly/Eghbali låter Pochettino fortsätta.

Crystal Palace kan också bli intressanta nästa år under Glasner, förutsatt att de får behålla sina viktigaste spelare. 21 poäng på 12 matcher hittills.
Citera
2024-05-15, 23:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av buisnismannen
(FB) Premier League 23/24 omg 37+34. 11-15/5

Du verkar inte helt klipsk. Så nån tomte ber mig ”gå tillbaka till United” och du tror att det är sanningen? flashback i ett nötskal.
Citera
2024-05-15, 23:21
Medlem
buisnismannens avatar
Citat:
Du verkar inte helt klipsk. Så nån tomte ber mig ”gå tillbaka till United” och du tror att det är sanningen? flashback i ett nötskal.

Det lät logiskt eftersom shitty hade 0 fans för bara 10 år sen. Blir det ett London lag nästa gång?
Citera
2024-05-15, 23:24
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Ska Wolverhampton rädda Premier League från VAR mardrömmen? I Maj röstar klubbarna om VAR på deras initiativ. Krävs majoritet på 14. Wolves klara. Upp till bevis för Premier Leagues största offer Arsenal/Liverpool och Nottingham att rösta emot också om dom vill ha någon trovärdighet kvar. Men tror tyvärr det röstas ned. Tydligt att fansen tröttnat iallafall.

Annars satt jag lite smått patetiskt med ena ögat för att följa superdramat när miljardlagen krigade om möjligheten att möta storheter som Djurgårdens IF i Conference League nästa säsong. Var nästan lite ligavinst varning på Chelsea spelaren som sprang in på plan och firade segern mot Brighton från bänken. Vore typiskt Spurs om man nu lyckas tappa sin EL plats också till Chelsea i sista.

Citat:
Snubben är efterbliven, knappt värd att resonera med 😂 hans enda hopp till mental hälsa ligger i att City åker dit på bullshit-anklagelserna från några griniga avundsjuka bossar inom Premier League-hierarkin.

Även om de skulle ha begått några mindre överträdelser för 5-10 år sen, vem fan bryr sig, varannan klubb har gjort skit. Det är inte det som avgör på en fotbollsplan. Pep kommer bli ihågkommen som den bästa tränaren genom alla tider, och City det bästa klubblaget i engelsk fotbollshistoria. Inga anklagelser i världen förändrar den fantastiska fotboll som Pep och klubben har visat upp i England de senaste 7-8 åren.

Och vad gör pengar för skillnad? Se på Chelsea, United. Liverpool föll ihop trots tung spendering förra sommaren.

Alla bittra oskulder här med sitt hat kanske nån gång i framtiden ser mer klarsynt på situationen. För mig kvittar det. Era tårar och hat är mitt bränsle 😎
Vad passande att City fansen helt plötsligt vaknade till liv när titeln är hemma. Pep och City fansen missförstår, mest troligt medvetet kritiken mot dom. Det är inte att dom spenderar mycket. Eller att allt är pengar. Finns tillräckligt med bevis i historien att det inte är så enkelt. Inte ens smutsiga pengar. För det har i princip varenda klubb i England. Tillochmed Arsenal.

Utan att man bryter mot regler som alla andra följer. Everton och Nottingham lämnar in både korrekta uppgifter och alla lämpliga dokument som krävs. Därför straffas man. City lämnar både in felaktiga dokument samt undanhåller viktig information. Och gjort så flera års tid. Hade man följt reglerna snackar vi både minuspoäng och transferembargo flera av senaste säsongerna. Klart som fan det hade påverkat. Två organisationer UEFA/FA har nu kommit fram till detta. Citys svar är att skjuta upp ärendet så mycket man kan istället för att lägga fram motbevis. City har uppenbarligen något att dölja.
Citera
2024-05-15, 23:24
Medlem
DidierDrogba02s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jontepsg
Visst är det så, men det är ju ingen slump att dom valt ut dom bästa advokaterna som hittar alla möjliga sorters kryphål för att försöka komma undan/uppskjuta åtal. Enligt mig är det ganska talande att klubben är medveten om att dom brutit mot reglerna, annars hade dom väl delat med sig av informationen direkt.

Det skulle ändå vara intressant att få veta hur mycket extra advokatkostnader dom haft bara för att förskjuta utlämnandet av informationen som behövdes för dom 115 åtal. Ingen rök utan eld 😛

Säg att du är CP-skadad utan att säga att du är CP-skadad.

Blir man åtalad för ett grovt brott så tar man den bästa advokaten som man kan få tag på vilket är något som alla med en fullständig grundskoleutbildning kan begripa. Märks tydligt att du är allt annat än kunnig inom detta ämnet.

Det som gjort att City misstänkts för 115 brott har till en ganska stor del att göra med att klubben helt enkelt struntat i att samarbeta med ligans regler gällande att lämna ut dokument samt undanröjt information om deras sponsorer som finansierar klubben.

Med andra ord något som inte är särskilt avancerat eller som kräver några extraordinära kryphål för någon som vill ägna sig åt korruption speciellt om man är påläst och kan den världen. Läste förövrigt en tweet från Swedish Rumble som påstod att anledningen till att City lyckats dra ut på rättegången är precis som jag tidigare nämnde att City vägrat samarbeta ge ut korrekt information till ligan vilket har pågått sedan augusti 2019.

Förövrigt hoppas jag silvermedaljen smakar!
Citera
2024-05-15, 23:54
Medlem
Generalanderssons avatar
Jäklar alltså vad dåliga Man United är. Den klubben är verkligen ett stort skämt.

Och till alla er fucking wankers som tror att ligan är körd för AFCs del, jag (och övriga Gooners) bryr mig inte ett dugg om vad du/ni skriver om Arsenal. Är det förstått?
Citera
2024-05-15, 23:57
Medlem
buisnismannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Jäklar alltså vad dåliga Man United är. Den klubben är verkligen ett stort skämt.

Och till alla er fucking wankers som tror att ligan är körd för AFCs del, jag (och övriga Gooners) bryr mig inte ett dugg om vad du/ni skriver om Arsenal. Är det förstått?

Du håller på tiny trots så vad du skriver om Arsenal skiter vi högaktningsfullt i faktiskt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in