2024-05-15, 21:22
Medlem
buisnismannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av teren
Snubben är efterbliven, knappt värd att resonera med 😂 hans enda hopp till mental hälsa ligger i att City åker dit på bullshit-anklagelserna från några griniga avundsjuka bossar inom Premier League-hierarkin.

Även om de skulle ha begått några mindre överträdelser för 5-10 år sen, vem fan bryr sig, varannan klubb har gjort skit. Det är inte det som avgör på en fotbollsplan. Pep kommer bli ihågkommen som den bästa tränaren genom alla tider, och City det bästa klubblaget i engelsk fotbollshistoria. Inga anklagelser i världen förändrar den fantastiska fotboll som Pep och klubben har visat upp i England de senaste 7-8 åren.

Och vad gör pengar för skillnad? Se på Chelsea, United. Liverpool föll ihop trots tung spendering förra sommaren.

Alla bittra oskulder här med sitt hat kanske nån gång i framtiden ser mer klarsynt på situationen. För mig kvittar det. Era tårar och hat är mitt bränsle 😎

Läste i matchtråden att du höll på Man U innan.

Citera
2024-05-15, 21:25
Medlem
Free12s avatar
Citat:
Snubben är efterbliven, knappt värd att resonera med 😂 hans enda hopp till mental hälsa ligger i att City åker dit på bullshit-anklagelserna från några griniga avundsjuka bossar inom Premier League-hierarkin.

Även om de skulle ha begått några mindre överträdelser för 5-10 år sen, vem fan bryr sig, varannan klubb har gjort skit. Det är inte det som avgör på en fotbollsplan. Pep kommer bli ihågkommen som den bästa tränaren genom alla tider, och City det bästa klubblaget i engelsk fotbollshistoria. Inga anklagelser i världen förändrar den fantastiska fotboll som Pep och klubben har visat upp i England de senaste 7-8 åren.

Och vad gör pengar för skillnad? Se på Chelsea, United. Liverpool föll ihop trots tung spendering förra sommaren.

Alla bittra oskulder här med sitt hat kanske nån gång i framtiden ser mer klarsynt på situationen. För mig kvittar det. Era tårar och hat är mitt bränsle 😎
Klart pengar avgör mycket, City hade inte varit någonting utan dom.

Pep kommer inte bli ihågkommen som den bästa genom tiderna. Bästa i City.
City kan nog anses som det bästa i England om man bara kollar ca 10 år bakåt..

Vad är det för tårar och hat jag har visat mot City?
Citera
2024-05-15, 21:28
Medlem
Free12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av buisnismannen

Det är ju samma stad iaf.
Citera
2024-05-15, 22:06
Medlem
jontepsgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Free12
Även om man är oskyldig så ska man väl se till att ha dom bästa möjliga advokaterna?

Visst är det så, men det är ju ingen slump att dom valt ut dom bästa advokaterna som hittar alla möjliga sorters kryphål för att försöka komma undan/uppskjuta åtal. Enligt mig är det ganska talande att klubben är medveten om att dom brutit mot reglerna, annars hade dom väl delat med sig av informationen direkt.

Det skulle ändå vara intressant att få veta hur mycket extra advokatkostnader dom haft bara för att förskjuta utlämnandet av informationen som behövdes för dom 115 åtal. Ingen rök utan eld 😛
Citera
2024-05-15, 22:13
Medlem
Free12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jontepsg
Visst är det så, men det är ju ingen slump att dom valt ut dom bästa advokaterna som hittar alla möjliga sorters kryphål för att försöka komma undan/uppskjuta åtal. Enligt mig är det ganska talande att klubben är medveten om att dom brutit mot reglerna, annars hade dom väl delat med sig av informationen direkt.

Det skulle ändå vara intressant att få veta hur mycket extra advokatkostnader dom haft bara för att förskjuta utlämnandet av informationen som behövdes för dom 115 åtal. Ingen rök utan eld 😛
Fattar hur du tänker men samtidigt så är det väl klart att man vill göra det så svårt som möjligt för andra sidan oavsett vad? Hade inte delat med mig om någonting om det inte var ett måste. Vill ju vara helt säker på att man inte har något att dölja även om man inte tror det.
City har säkert brutit mot reglerna men att ha ett bra försvar är inte bevis nog.

Är väl kaffepengar om man jämför med lönekostnaderna för spelare?
Citera
2024-05-15, 22:15
Medlem
jontepsgs avatar
Citat:

Det är ju ingen som påstår att City vunnit titlar enbart pga pengarna. Utan Pep inga titlar, men utan olaglig ekonomisk doping så är ju frågan hur många titlar det blivit?

Så för att "varannan klubb har gjort skit"(skit som du gärna får ta fram) så är det lugnt att City gör så mycket skit att dom åtalas på 115 punkter? Alla har vetat om att City fuskat och folk har alltid undrat varför ingenting hänt, precis som att alla visste att Roman fifflade med Chelsea. Nu finns ju förklaringen i att City gjort allt för att förhala och slippa lämna ut uppgifter dom egentligen måste lämna ut.

Dom äkta Cityfansen är medvetna om vad som hänt och är oroliga för vad som kommer hända, sen finns det internetmilitärer/barn som beter sig som dig.
Citera
2024-05-15, 22:25
Moderator
zanteras avatar
Citat:
City-runkande...

Det är ändå kul att kolla dina inlägg på forumet från typ 9 år sedan och att du framstår som en mer mogen person då än i dagsläget.

För övrigt är det bara löjligt att försvara City som du gör nu. Eller har du insikt i vad som händer bakom kulisserna i klubben?
Citera
2024-05-15, 22:26
Medlem
jontepsgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Free12
Fattar hur du tänker men samtidigt så är det väl klart att man vill göra det så svårt som möjligt för andra sidan oavsett vad? Hade inte delat med mig om någonting om det inte var ett måste. Vill ju vara helt säker på att man inte har något att dölja även om man inte tror det.
City har säkert brutit mot reglerna men att ha ett bra försvar är inte bevis nog.

Är väl kaffepengar om man jämför med lönekostnaderna för spelare?

Jo men det är ju ett måste att lämna in uppgifterna. 😁 Och det är exakt det dom gjort allt dom kunnat för att försöka komma undan UEFA och FAs regler, vilket dom också lyckats med i över 3 år. Jag tycker ju att både UEFA och FA borde ha hotat med utslutning om uppgifterna inte lämnas in, men jag antar att dom inte får det. Varför ska alla andra lag förhålla sig till reglerna om ett annat lag inte behöver?

Jadu, så fort City insåg att dom kommer åtalas tog dom in en advokat som kostar dom lika mycket i veckan som de Bruyne gör. Nu gissar jag bara, men tror inte någon annan PL-klubb kommer i närheten av Citys kostnader. 😁
Citera
2024-05-15, 22:33
Medlem
Free12s avatar
Citat:
Jo men det är ju ett måste att lämna in uppgifterna. 😁 Och det är exakt det dom gjort allt dom kunnat för att försöka komma undan UEFA och FAs regler, vilket dom också lyckats med i över 3 år. Jag tycker ju att både UEFA och FA borde ha hotat med utslutning om uppgifterna inte lämnas in, men jag antar att dom inte får det. Varför ska alla andra lag förhålla sig till reglerna om ett annat lag inte behöver?

Jadu, så fort City insåg att dom kommer åtalas tog dom in en advokat som kostar dom lika mycket i veckan som de Bruyne gör. Nu gissar jag bara, men tror inte någon annan PL-klubb kommer i närheten av Citys kostnader. 😁
Har dom inte hotat med det då men City vet om att det enbart är ett hot?
Fattar inte varför dom skulle skjuta upp det oundvikliga om dom nu är skyldiga.
Är det omöjligt att tänka sig att dom faktiskt har hittat massa kryphål och gjort rätt men vill inte dela med sig om dom kryphålen dom känner till?

Inte konstigt att han vill skjuta upp det så mycket det går
Citera
2024-05-15, 22:34
Medlem
jontepsgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zantera
Det är ändå kul att kolla dina inlägg på forumet från typ 9 år sedan och att du framstår som en mer mogen person då än i dagsläget.

För övrigt är det bara löjligt att försvara City som du gör nu. Eller har du insikt i vad som händer bakom kulisserna i klubben?

Man längtar ju tills åtalen presenteras och kommer ut till allmänheten med bevis osv. Tror det är många fotbollsfans som kommer att läsa igenom och njuta, sen finns det internetkrigare som helt enkelt bara kommer byta klubb. Newcastle nästa kanske?
Citera
2024-05-15, 22:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av buisnismannen

Det inlägget hade varit kul att se 🤣
Visa.
Citera
2024-05-15, 22:38
Moderator
zanteras avatar
Citat:
Man längtar ju tills åtalen presenteras och kommer ut till allmänheten med bevis osv. Tror det är många fotbollsfans som kommer att läsa igenom och njuta, sen finns det internetkrigare som helt enkelt bara kommer byta klubb. Newcastle nästa kanske?

Så är det. Är ju tråkigt att City kan mygla sig undan straff när klubbar som Everton och Nottingham får leva med sina misstag och ta straffet. Sen förstår jag mig aldrig på mentaliteten "måste försvara klubben jag håller på i vått o torrt". Hade man varit City fan själv hade man ju knappast försvarat 115 regelbrott eller försökt snacka bort det med "lite ekonomiskt fiffel har väl aldrig skadat någon?".

Men jag har ju märkt att det finns liknande fans med kortslutning hos alla klubbar. Räcker att kolla runt lite bland diverse Man Utd grupper på FB så hittar du en drös av "fans" som tycker Greenwood ska bli kapten nästa säsong och spelaren man ska bygga laget runt. Att han har misshandlat och våldtagit sin tjej och sedan bröt mot besöksförbudet och pressade henne till att ändra sig är liksom inte viktigt. Kan killen spela boll är det allt man behöver.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in