Citat:
Ursprungligen postat av
Mansory
Tror mest de har att göra med att 80-talister slutat. Finns inga riktiga kvar utan mkt är småpojkar som vill försöka leva upp till något som man inte kan. Men vad vet ja.
Ja, det känns lite som en generationsfråga. Förr fanns det inte så mycket annat än firmakulturen om man ville ha lite spänning i livet. Numera lockas många utav ultraskulturen istället och inget fel i det egentligen. Det är väl mest det ständiga vänstervridna tjatet om MDMF och föreningsdemokrati som jag kan störa mig på. Annars hade jag nog sadlat om och blivit ultras själv, för det känns nästan meningslöst att springa runt och reppa Frontline när alla andra har barnbarn typ och fokuserar på det. Kompaniet och i viss mån HP ser jag som framtidens Helsingborg, för de är fortfarande representerade på matcher osv. Det är det som räknas.
Jag är ju 80-talist och för egen del kommer jag alltid fortsätta gå. Jag har ju lite av det gamla i mig än, men jag ska vara ärlig och säga att våldet upptar allt mindre utav mitt liv. Orkar man inte ens träna och hålla sig i form så duger man egentligen inte på dagens scen. Det är bara att se på det självkritiskt och inse att man är, åtminstone delvis, en föredetting. Det har varit 20 roliga år på scenen för mig personligen, men jag är nästan beredd att lämna över stafettpinnen. Jag hoppas dock att ligistkulturen växer sig lika stark igen som den varit kring HIF. Det här handlar inte på något vis om att pudla. Det handlar om att prioritera andra grejer bara.