2024-05-09, 15:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GFNGBG
Tyvärr är scenen död men det kommer tillbaka. Firmagrejen dog när skills blev viktigare än hjärta men allsvenskan är det finaste vi har och ultras håller det äkta. Simhall!
Tror du verkligen den kommer tillbaks? Jag är tveksam faktiskt. Idag handlar det mer om vem som tränar flest dagar på den lokala kampsportsklubben och inte som det var förut, där man faktiskt också gick på matcherna. Idag finns det folk som bara kommer till träffarna innan match och följer med till arenan för att se om något händer sen drar man hem istället.
Citera
2024-05-09, 20:43
Medlem
Kyparens avatar
Först och främst är det lite krångligt att mötas upp 200 mot 200 utan att polisen dyker upp. Sen är det ju iaf bara 30-40 pers i fronten som hinner köra så mindre ligor blir bättre.
Citera
2024-05-11, 14:54
Medlem
Lite off topic kanske men idag kördes det alltså 100v100 i Tyskland som har ännu värre förhållande med snuten än Sverige.

Schalke v Rostock
Citera
2024-05-11, 20:53
Medlem
grekkoz1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lugnapuckar123
Lite off topic kanske men idag kördes det alltså 100v100 i Tyskland som har ännu värre förhållande med snuten än Sverige.

Schalke v Rostock

200 pers som inte hade bättre saker att göra en lördag?
Och på det, 200 aktivister stormar teslas obyggda områden även i tyskland, snacka om att det aldrig har varit tråkigare utomhus.
Håll er hemma, syssla med sudoko, lappa i hop gamla kläder, plantera paprika på balkongen.

Att man ska behöva hjälpa till.
Citera
2024-05-11, 23:00
Medlem
Kyparens avatar
Citat:

Schalke v Rostock

I Tyskland finns det så många firmor och grupperingar. Kan vara flera tusen åskådare på matcher långt ner i seriesystemet, lag du aldrig hört namnet på har en firma med över hundra man. I Stockholm har du 3 ligor att hålla koll på, sen finns en i Göteborg.
Citera
2024-05-12, 22:51
Medlem
Citat:

Schalke v Rostock

Klockan 5 på morgonen på arena området...
Citera
2024-05-15, 18:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Crackpipan
Polisen har blivit bättre och bättre. Matchdagar är bara att glömma.

Tror mest de har att göra med att 80-talister slutat. Finns inga riktiga kvar utan mkt är småpojkar som vill försöka leva upp till något som man inte kan. Men vad vet ja.
Citera
2024-05-15, 22:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mansory
Tror mest de har att göra med att 80-talister slutat. Finns inga riktiga kvar utan mkt är småpojkar som vill försöka leva upp till något som man inte kan. Men vad vet ja.

jaja man blir ju automatiskt bättre på att slåss och man får automatiskt mer bollar om ma när 80-talist
Citera
2024-05-15, 22:26
Medlem
Needs.more.brandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mansory
Ja, det känns lite som en generationsfråga. Förr fanns det inte så mycket annat än firmakulturen om man ville ha lite spänning i livet. Numera lockas många utav ultraskulturen istället och inget fel i det egentligen. Det är väl mest det ständiga vänstervridna tjatet om MDMF och föreningsdemokrati som jag kan störa mig på. Annars hade jag nog sadlat om och blivit ultras själv, för det känns nästan meningslöst att springa runt och reppa Frontline när alla andra har barnbarn typ och fokuserar på det. Kompaniet och i viss mån HP ser jag som framtidens Helsingborg, för de är fortfarande representerade på matcher osv. Det är det som räknas.

Jag är ju 80-talist och för egen del kommer jag alltid fortsätta gå. Jag har ju lite av det gamla i mig än, men jag ska vara ärlig och säga att våldet upptar allt mindre utav mitt liv. Orkar man inte ens träna och hålla sig i form så duger man egentligen inte på dagens scen. Det är bara att se på det självkritiskt och inse att man är, åtminstone delvis, en föredetting. Det har varit 20 roliga år på scenen för mig personligen, men jag är nästan beredd att lämna över stafettpinnen. Jag hoppas dock att ligistkulturen växer sig lika stark igen som den varit kring HIF. Det här handlar inte på något vis om att pudla. Det handlar om att prioritera andra grejer bara.
Citera
2024-05-16, 15:06
Medlem
Varför det inte vevas beror främst på att det krävs två grupper som vill slåss.

Två ligor som vill får till det.
Citera
2024-05-17, 16:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Needs.more.brandy
Ja, det känns lite som en generationsfråga. Förr fanns det inte så mycket annat än firmakulturen om man ville ha lite spänning i livet. Numera lockas många utav ultraskulturen istället och inget fel i det egentligen. Det är väl mest det ständiga vänstervridna tjatet om MDMF och föreningsdemokrati som jag kan störa mig på. Annars hade jag nog sadlat om och blivit ultras själv, för det känns nästan meningslöst att springa runt och reppa Frontline när alla andra har barnbarn typ och fokuserar på det. Kompaniet och i viss mån HP ser jag som framtidens Helsingborg, för de är fortfarande representerade på matcher osv. Det är det som räknas.

Jag är ju 80-talist och för egen del kommer jag alltid fortsätta gå. Jag har ju lite av det gamla i mig än, men jag ska vara ärlig och säga att våldet upptar allt mindre utav mitt liv. Orkar man inte ens träna och hålla sig i form så duger man egentligen inte på dagens scen. Det är bara att se på det självkritiskt och inse att man är, åtminstone delvis, en föredetting. Det har varit 20 roliga år på scenen för mig personligen, men jag är nästan beredd att lämna över stafettpinnen. Jag hoppas dock att ligistkulturen växer sig lika stark igen som den varit kring HIF. Det här handlar inte på något vis om att pudla. Det handlar om att prioritera andra grejer bara.
varför tycker du att vara mot den moderna fotbollen och föreningsdemokrati är "vänstervridet"?
Citera
2024-05-17, 21:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av getpungkulor
jaja man blir ju automatiskt bättre på att slåss och man får automatiskt mer bollar om ma när 80-talist
Ja uppenbarligen är det ju så.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in