2024-05-06, 10:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Livremmen
Då Helsingnorg lagt en skugga av skam över Sverige så trillar dom ner i tabellen.

1. AIK
2. Brajen
3. IFK Gbg
4. Gais
5. Dif
6. Norrköping
7. Elfsborg
8. Västerås
9. Malmö
10. Perstorp
11. Helsingborg

Sjukt dåligt lista av en inte insatt individ.
Citera
2024-05-06, 12:24
Medlem
Citat:
Hbg får stryk av lusekoftor ...
När kan vi få se slaget om Skaune? Brigada mot High Potentials ?
Dock är väl Lilleström rankade etta i Norge? Menar inte att det försvarar förlusten dock...
Men det är dags för Brigada och HP att styra upp något och visa vem Skåne tillhör när det gäller skogen, för på gatan vet vi redan svaret.
Citera
2024-05-06, 14:54
Medlem
Citat:
Då Helsingnorg lagt en skugga av skam över Sverige så trillar dom ner i tabellen.

1. AIK
2. Brajen
3. IFK Gbg
4. Gais
5. Dif
6. Norrköping
7. Elfsborg
8. Västerås
9. Malmö
10. Perstorp
11. Helsingborg

Va håller du på med hahahah?
Citera
2024-05-06, 15:35
Medlem
JaJoAnckarstroms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theken1891
Bara de faktum att man kollar id på vissa yngrebox visar väl att det är andra tider numera. Alldeles för organiserat för min smak.

När började alla dessa avarter? Jag bodde utomlands i ett drygt decennium fram till pandemin, vilket bidrar till en kulturkrock och efterföljande avsmak inför hur scenen ser ut idag.
Citera
2024-05-06, 23:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JaJoAnckarstrom
När började alla dessa avarter? Jag bodde utomlands i ett drygt decennium fram till pandemin, vilket bidrar till en kulturkrock och efterföljande avsmak inför hur scenen ser ut idag.

Har blivit värre på senare år men skulle nog säga att runt 2015-2017 var de sista stora fighterna eller iaf försök till det med blandade åldrar. Idag är det nästan uteslutande bara yngre som kör med massa regler. Det har till och med gått så långt att flertalet av de stora firmorna inte vågar möta varandra om man inte har hunnit fixa i månader i förväg för att maxa.

Scenen som var runt 2010 är död. Varje generation brukar ju säga "det var bättre förr" men jag avstår och säger att den har ändrats.
Citera
2024-05-07, 13:26
Medlem
Citat:
Har blivit värre på senare år men skulle nog säga att runt 2015-2017 var de sista stora fighterna eller iaf försök till det med blandade åldrar. Idag är det nästan uteslutande bara yngre som kör med massa regler. Det har till och med gått så långt att flertalet av de stora firmorna inte vågar möta varandra om man inte har hunnit fixa i månader i förväg för att maxa.

Scenen som var runt 2010 är död. Varje generation brukar ju säga "det var bättre förr" men jag avstår och säger att den har ändrats.

Va? Efter gnaget-bajen greps 97st grabbar påväg till uppstyrt, hammarbybacken, 50x50 fb-wm 2020, gamla stan x2. visst absolut är det mindre fighter med stora nummer men att säga att det inte har försökts med större nummer (och blivit) är ett skämt.
Citera
2024-05-07, 13:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av getpungkulor
Va? Efter gnaget-bajen greps 97st grabbar påväg till uppstyrt, hammarbybacken, 50x50 fb-wm 2020, gamla stan x2. visst absolut är det mindre fighter med stora nummer men att säga att det inte har försökts med större nummer (och blivit) är ett skämt.
Scenen är dock fortfarande stendöd och har blivit sämre och sämre.
Citera
2024-05-07, 21:36
Medlem
Citat:

Ja, du hör väl själv när vi måste backa nästan 4 år för få ett storbox mellan Sveriges för tillfället 2 största firmor. Tror inte jag ens behöva nämna något mer om det. Gamla stan med AIKs tomteluvor var ändå rätt schysst men Hammarbybacken? Nja, tycker nog det jag skrev stämde rätt bra överens med verkligheten.

Att få till en 50-50 AIK vs Bajen icke matchdag är inte omöjligt om viljan finns. Då menar jag också utan att man behöver ringa halva Europa för man är rädd att torska.
Citera
2024-05-07, 22:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hailb0p
Scenen är dock fortfarande stendöd och har blivit sämre och sämre.
Polisen har blivit bättre och bättre. Matchdagar är bara att glömma.
Citera
2024-05-08, 13:23
Medlem
Citat:
Ja, du hör väl själv när vi måste backa nästan 4 år för få ett storbox mellan Sveriges för tillfället 2 största firmor. Tror inte jag ens behöva nämna något mer om det. Gamla stan med AIKs tomteluvor var ändå rätt schysst men Hammarbybacken? Nja, tycker nog det jag skrev stämde rätt bra överens med verkligheten.

Att få till en 50-50 AIK vs Bajen icke matchdag är inte omöjligt om viljan finns. Då menar jag också utan att man behöver ringa halva Europa för man är rädd att torska.

Självklart har det blivit mindre och mindre box med tiden, tycker dock absolut inte att scenen är stendöd 2024 har börjat bra. Men att du säger att det inte varit något försök på stora nummer sedan 2017 är ju en ren lögn.
Citera
2024-05-08, 22:15
Medlem
Little.Geezers avatar
Citat:

Att du tycker 50v50 är större nummer säger allt. Iofs är det större nummer i dagens mått men dubbla det numret så börjar vi snacka. Då när det va liga mot liga utan att mäta skostorlek och omkrets på biceps innan uppgörelsen. Tyvärr verkar den tiden vara förbi. Nya tider är andra tider helt enkelt. Vare sig man gillar det eller inte.
Citera
2024-05-08, 22:50
Medlem
Tyvärr är scenen död men det kommer tillbaka. Firmagrejen dog när skills blev viktigare än hjärta men allsvenskan är det finaste vi har och ultras håller det äkta. Simhall!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in