Det var Mosssen det, grabbar. Stort grattis till er som har skin in the game!
Haha…du har verkligen ingen aning.
För er som inte varit med sedan början kan jag informera om att toppen under januari 2021 "sneezen" var ca $480 pre-split vilket motsvarar $120 i dag (post-split). Så fram tills vi når $120 är detta inget mer än en liten sneeze. Sannolikt pga. Options Chain/gamma ramp https://www.fool.com/investing/2021/...gamma-squeeze/
hint: next tuesday will be wild
Det är inte småsparare aka. Retail som står för detta, uppenbarligen iom. att de största rörelserna sker Pre-market och After Hours.
Shorts har inte börjat köpa tillbaks än för att stänga sina positioner, tvärtom – de fortsätter shorta aktien as we speak. Utan Shorts buy back ingen MOASS. Så det är bara att fortsätta köpa, hodla och DRSa som vanligt fram tills vi ser tydliga tecken på Shorts Closing och astronomiska priser
Senast redigerad av Mr.Sander 2024-05-15 kl. 02:15.
För er som inte varit med sedan början kan jag informera om att toppen under januari 2021 "sneezen" var ca $480 pre-split vilket motsvarar $120 i dag (post-split). Så fram tills vi når $120 är detta inget mer än en liten sneeze. Sannolikt pga. Options Chain/gamma ramp https://www.fool.com/investing/2021/...gamma-squeeze/
hint: next tuesday will be wild
Det är inte småsparare aka. Retail som står för detta, uppenbarligen iom. att de största rörelserna sker Pre-market och After Hours.
Shorts har inte börjat köpa tillbaks än för att stänga sina positioner, tvärtom – de fortsätter shorta aktien as we speak. Utan Shorts buy back ingen MOASS. Så det är bara att fortsätta köpa, hodla och DRSa som vanligt fram tills vi ser tydliga tecken på Shorts Closing och astronomiska priser
Ska ni fortsätta hodla i 3år till menar du ?
Gissar på att många är trötta och bara vill ut denna gång
Ser ut som att köptrycket och volymerna är borta från för-marknaden iallafall.
Nu vore det intressant att höra vilka hedgies som tvingades ta förluster i början av veckan.
Florerar ju rykten om flera miljarder dollar i förluster.
Fram med förlustporren
Beror på när du köpte men aktien har ju gått konstant ner i 3 års tid innan denna uppgång. Samma sak kommer hända igen denna gång. Så ja fonder med 0 risk ger ju bättre avkastning.
Det är en squeezeplay, köp lågt och sälj högt i uppgångar så kan du tjäna bra pengar. Men att hodla i flera år ju bara skit, opportunity cost osv...
Beror på när du köpte men aktien har ju gått konstant ner i 3 års tid innan denna uppgång. Samma sak kommer hända igen denna gång. Så ja fonder med 0 risk ger ju bättre avkastning.
Det är en squeezeplay, köp lågt och sälj högt i uppgångar så kan du tjäna bra pengar. Men att hodla i flera år ju bara skit, opportunity cost osv...
Jag kan delvis hålla med dig om det inte är ett halvbra case och BV är väldigt lågt. Då kan det förstås vara värt en liten chansning. Nu kan inte jag uttala mig om just Gamestop då jag inte är påläst men de går ändå i vinst trots allt. Det torde vara otroligt lätt att bränna sig om man går in nu på ren spekulation?
Jag blankade i fredags, sedan fick jag FOMO och hoppade på på 66,42 igår. Jag får prostituera mig.
Shorting is a tough game. Hoppas inte det var matpengarna eller hyran för nästa månad bara…så kan du se på det som en dyr läxa och gå vidare i livet lite klokare 😊
Hittar stonken ner till $8-$9 finns nog risk att jag börjar köpa igen.
Tror du vi ska så långt ner i källaren? Vi har bara börjat! Jag känner på mig att det är mycket kvar att hämta hem. Man får nog räkna med kraftig volatilitet uppåt och nedåt de kommande veckorna och man får även passa sig så man inte missar tåget upp, särskilt när de stora rörelserna sker i eftermarknaden.
Jag håller benhårt i mina och plockar nya om vi når nivåerna du nämnde.
Tror du vi ska så långt ner i källaren? Vi har bara börjat! Jag känner på mig att det är mycket kvar att hämta hem. Man får nog räkna med kraftig volatilitet uppåt och nedåt de kommande veckorna och man får även passa sig så man inte missar tåget upp, särskilt när de stora rörelserna sker i eftermarknaden.
Jag håller benhårt i mina och plockar nya om vi når nivåerna du nämnde.
Vem vet, det kan ju bli så att jag aldrig får chansen att köpa in mig igen.
Det enda som är säkert är att marknaden kommer fortsätta göra sin sak.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!