Citat:
Ursprungligen postat av
Merapi
Man kan självklart räkna så. jag gjorde just det.
Mitt räknande säger att nej detta avgörs inte av nån storleksskilland på grupperna.
och björn lär möta människor rejält oftare än motsatsen, eftersom vi människor inte ens märker att det finns en björn i närheten när vi är ute och klaffar runt efter bär, vilt eller svamp. Men björnen möter oss.
Och risken för att attackeras handlar självfallet om viljan hos den part som attackerar att göra just detta...attackera. Björnar har 0 att "vinna" på att attackera människor. Finns inget incitament what so ever annat än rent försvar i upplevda trängda lägen. Män däremot...viljan använda våld mot kvinnor är rejält högre hon gruppen män än den alltså är hos björnar...
Och det är just DÄRFÖR som kvinnor svarar att de heller möter en björn.
Kvinnor är inte korkade förstår du, de äger hjärnor att tänka med.
jag förstår det. har inga problem med den omröstningen.
men ditt räknande är fel utifrån den slutsatsen du gav. då måste du ändra slutsatsen till att män är ett större hot än björnar. förstår du?
Björnar liksom andra djur attackerar människor ibland för att de vill, precis som hundar..elr hur?
sluta jämför björnars möten med människor med människors möten med människor. blir bara löjligt faktiskt.
hela grejen är ju att ditt räknande blir fel utifrån frågeställningen, inte räknefel i sig.